Slavuta CCM, або вправляємо пічці мізки: клімат-контроль своїми руками

Автор Noise, 25 Січня 2018, 11:37:25

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Noise

Доброго дня всім!

Довго в мене зуділо бажання автоматизувати нашу пічку, і все, то часу не було, то деталі шукав, то палив ті деталі... Ось нарешті, думаю, готовий представити публіці, що я там намудрив. Отже, розробив таку систему: електроклапан замість крану та модуль керування, який ставиться на місце штатного блоку, який тросом тягає кран.



Все встановлюється без будь-яких допилювань системи охолодження та стандартної панелі автомобіля:



Після встановлення отримуємо наступний наступний функціонал:

- підтримання температури в салоні шляхом періодичного перемикання електроклапана, встановленого замість штатного крану пічки;
- точність підтримування температури: ±1˚С;
- діапазон підтримуваних температур: 15...30˚С;
- режим "пічку вимкнено": регулятор температури на мінімумі;
- режим "увімкнено безперервно": регулятор температури на максимумі;

- ШІМ-регулювання швидкості вентилятора пічки;
- можливість встановлення початкових обертів вентилятора пічки без перепрограмування;
- плавний пуск і зміна швидкості вентилятора опалювача;
- частота ШІМ — 15.6кГц, двигун не видає паразитних звуків;
- силові ланцюги регулятора майже не гріються при справному електромоторі вентилятора, радіатор встановлювати не обов'язково;

- аварійний режим та індикація обриву або КЗ датчика температури;
- аварійний режим та індикація, якщо протягом 30 хвилин температура в салоні не піднялась більше ніж на 5˚С;
- перезапуск і повернення у попередній режим через секунду у гіпотетичному випадку зависання (не перевірено);

- монтаж "зняв-поставив", модуль встановлюється замість штатного блока керування, електроклапан — замість штатного крану опалювача салону;
- можливість повернути авто до штатної комплектації, ніяких невідворотних змін;
- штатний запобіжник пічки продовжує виконувати свою функцію;

Коротко про конструкцію. Схема модулю:



Модуль побудовано на недорогому мікроконтролері PIC16F684, силові транзистори обрано з запасом, тому майже не гріються, термодатчик - дешевий термістор NTC 10k B3600, потенціометри обрано такі, щоб вписувалися в стандартну панель.

Друкована плата:



Завдяки використанню SMD-компонентів все вдалося розмістити на простій односторонній платі. Розумію, що ці дрібні детальки можуть когось відлякати, але не варто, все там просто робиться, спробуйте!



Бонусом отримуємо підсвітку, от над нею я ще трохи помудрую, не можу зрозуміти, чи подобається вона мені чи ні:



Всі інструкції, файли та прошивку виклав на окрему сторіночку, щоб не тягати скрізь одні й ті самі тексти: http://slavuta-ccm.ho.ua/

Сподіваюся, я там детально все розписав і хтось захоче собі таке повторити.

YUKON

Ну якщо із схемою зрозуміло, що її зрозуміють тільки люди, що розбираються в електроніці...для мене, наприклад, це "темний ліс", то з електрокраном пічки розповідайте (розписуйте) де брали....можливо назва(маркування) і т.д. і т.п. Розпишіть ще, будь-ласка. Це реально актуальна тема для ТавроСлавут! І за виконане держіть 5...велике дякую(ємо), просто молодець!
Ага вже все побачив...просто без коментарів...даж мені зрозуміло :-D...дякую!

Noise

Про клапан:

Використано нормально закритий електромагнітний клапан 2w-160-15, з котушкою на 12В. Виготовлений з латуні, має достатню пропускну здатність (діаметр з'єднання — 1/2 дюйма), розбірний, має можливість заміни як котушки, так і мембрани. Це найдорожчий компонент з усього набору, на aliexpress коштує порядка $16-$20, і бажано замовляти саме там, бо в нас — значно дорожче.



На aliexpress шукати по ключовим словам "12v 1/2" solenoid valve", або "2w-160-15 12v"

Toris

Зашибісь штука! Вітаю корисний open-source проект! :clap:

Олексій, Ви будете випускати KIT-набір? На цьому форумі лише одиниці здатні повторити Ваш проект. А підключити готові вузли зможуть усі.

Озвучте вартість комплектухи, озвучте вартість Вашої праці і поставте комплект в купівлю-продаж, будь ласка. Думаю, що люди будуть раді придбати і встановити таку штуку.

Я вже майже готовий придбати, але не знаю ціни виробу.

YUKON

Запитання таке ,як зараз при морозах (в нас до 20 було до вчора) почуває сам електроклапан.? Чого питаю, бо в темп режимі вказано тік -10 градусів.
Додатково, де Ви встановили сам датчик температури салону?...десь на панели чи під(біля) дзеркалом...

igo61

Noise, снимаю шляпу!
Доступно и сердито. По возможности инсталирую и у себя.
Куда ты скачешь, гордый конь, и где откинешь ты копыта?

YUKON


Андрій



[img]http://s

ZaVa

Респект і уважуха !!!!!!

Аплодую стоячи !!!!!!!!

МОЛОДЕЦЬ !!!!!!!!!!!!!!
:thank_you: :clap:
\"Славута\" 1,2 Li , 2006г ,   М10.3

ZaVa

Приєднуюсь до Toris.

ЧИ будуть комплекти для інсталяції ?
\"Славута\" 1,2 Li , 2006г ,   М10.3

Noise

Цитата: Toris від 25 Січня 2018, 12:05:14
Олексій, Ви будете випускати KIT-набір?

Якщо чесно - поки що не готовий брати таку відповідальність. Сам тільки недавно встановив, тестую. Думаю, ще сируватий проект, можуть вилізти якісь баги, от якби пару послідовників сміливих знайшлось, які б допомогли у тестуванні...

Вартість елементів на днях прикинув: електроніка десь до 250 гривень, плюс клапан... ох ти ж, подешевшав, 437 гривень, я купував дорогше...

Цитата: YUKON від 25 Січня 2018, 12:09:24
Запитання таке ,як зараз при морозах (в нас до 20 було до вчора) почуває сам електроклапан.? Чого питаю, бо в темп режимі вказано тік -10 градусів.
Додатково, де Ви встановили сам датчик температури салону?...десь на панели чи під(біля) дзеркалом...

Клапан я підгледів на таврофорумі, там недавно один користувач відзвітував, рік саме з таким катається, велика йому подяка. Датчик поки шукає своє місце, думаю, приживеться або біля рульової колонки, або біля дзеркала.

Цитата: Андрій від 25 Січня 2018, 12:18:03
Так а де температуру видно?

Я виходив з того, що дивитись треба на дорогу, а не на температуру. Шкала регулювання - 15...30 градусів цельсія, виставив і забув.

Володимир

Тобто клапан або повністю відкритий, або повністю закритий?
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

Noise

Цитата: Володимир від 25 Січня 2018, 12:29:45
Тобто клапан або повністю відкритий, або повністю закритий?

Так, коли салон прогрівся, клапан закривається і потім десь раз на пару хвилин відкривається секунд на двадцять. Для дешевеньких клапанів, або краника від газелі це може бути завеликим навантаженням, тому я вирішив трохи доплатити і взяти цей. На вигляд - має довго прожити в такому режимі.

YUKON

Оці параметри:
1. Максимальное давление: 1.0mpa
2.Рабочая температура:-5 ~ 80 °
...ніяк покі в тестуванні "боком" не вилазять?

Noise

Цитата: YUKON від 25 Січня 2018, 12:33:47
Оці параметри:
1. Максимальное давление: 1.0mpa
2.Рабочая температура:-5 ~ 80 °
...ніяк покі в тестуванні "боком" не вилазять?

На моєму написано -10...100° і щось у мене враження, що це китайці пишуть від балди. Днями у Запоріжжі надворі -10...-15 градусів, все чудово.

Один мегапаскаль - це близько десяти атмосфер, якщо в мене стільки буде в системі охололження, то пічка - останнє що мене турбуватиме.

А клапан перед встановленням я розбирав і роздивлявся, здається, єдиний елемент що може вийти в ньому з ладу - це мембрана, яку можна поміняти. І то, вона не знаходиться під навантаженням, в ній дірочка для вирівнювання тиску. Загалом конструкція герметична, приблизно отак влаштовано: