ZAZ 11030840 Slavuta 1,3 Li 2003 -> Lanos SE 1.5i 16/SOHC 2011

Автор Ivan1988, 23 Травня 2018, 14:21:48

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачів і 4 Гостей дивляться цю тему.

Володимир

Цитата: Ivan1988 від 01 Липня 2023, 15:18:35
Цитувати виділенетакож варто перевірити наявність живлення на 57-ій нозі, бо якщо його там нема, значить нога не задіяна, потрібно допаювати відсутні деталі.

Тобто на 57 нозі при увімкненні запаленні повинна бути якась напруга? Я вірно зрозумів? Якщо так то яка?
Так, але при умові що в прошивці цей вхід включено як вхід для переключення таблиць, бо той провід може мати і інше призначення. По напрузі не скажу, ніколи не міряв.

Цитата: Ivan1988 від 02 Липня 2023, 00:20:58Посидів трохи над прошивками. Остання серійна заводська версія в мене є в двох варіантах, на 576 кБ та на 512 кБ. В програмі "MikasOnline-6" доопрацював кути запалювання. За допомогою програми "Кріт" зліпив дворежимну прошивку, перші калібровки - серійна, другі калібровки - з піднятими кутами. Вийшло два варіанти дворежимних,  на 512 кБ і на 576 кБ.
Одна прошивка скачана чіплоадером, інша не чіплоадером, тому і різна довжина. Є спеціальна програмка від чіпсофта для конвертації.

Цитата: Ivan1988 від 02 Липня 2023, 00:20:58Тепер потрібно наважитись на перепрошивку)). Я просто пам'ятаю, що в мене раніше не виходило ЧіпЛоадер підключити до Ланоса, не впевнений що цей раз вийде. А ось ОпенБокс тоді легко справився. Тільки не найду інформацію чи пише ОпенБокс двухрежимну прошивки чи не пише. Хоча файл з калібровками що однорежимної що дворежимної займає однаково пам'яті. Не можу зрозуміти чому в такому разі не всі програми записують дворежимні прошивки.
Процес читання\запису прошивки довгий, тому пишеться не вся ділянка пам"яті контролера, а тільки потрібні частини.

Цитата: vladishtm від 02 Липня 2023, 16:49:36Ось з неї робити дворежимку. При заливанні обовязково перерахунок КС  та заливаю ВСЕ  (з бутлодером).
Бутлоадер не варто переписувати, навіть хелп рекомендує його не чіпати. Я завжди пишу тільки калібровки. Писати все нема потреби якщо не замінюється керуюча програма.

Цитата: vladishtm від 02 Липня 2023, 22:04:28Що тут гадати у опенбокса мікас 11.4 вказаний у лодера 1.97 = НІ
Якщо лоадер читає прошивку, то і буде писати, там в протоколі читання і запис відрізняються тільки командою читати чи писати.
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

Ivan1988

Цитувати виділенеЯкщо лоадер читає прошивку, то і буде писати, там в протоколі читання і запис відрізняються тільки командою читати чи писати.
На скільки зрозумів, зчитувати потрібно в режимі діагностики, а записувати в режимі програмування. Це точно однакові протоколи?
І якщо я спробую в режимі діагностики зчитати прошивку, блок може впасти в кому?

Володимир

Цитата: Ivan1988 від 03 Липня 2023, 14:43:23
Цитувати виділенеЯкщо лоадер читає прошивку, то і буде писати, там в протоколі читання і запис відрізняються тільки командою читати чи писати.
На скільки зрозумів, зчитувати потрібно в режимі діагностики, а записувати в режимі програмування. Це точно однакові протоколи?
Перед початком писання я думаю якось потрібно блок ввести в захищений режим щоби він не реагував на зовнішні сигнали.
Цитата: Ivan1988 від 03 Липня 2023, 14:43:23І якщо я спробую в режимі діагностики зчитати прошивку, блок може впасти в кому?
Не повинен.
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

Ivan1988

Все таки перечитавши багато форумів знайшов підтверження на Чіпсофті про те, що ЧіпЛоадер пише Мікас 11.4 тільки при наявності додаткового платного модуля, одне з них

Цитувати виділенеСам так долго мучался (вернее мой знакомый, который меня мучал звонками с вопросом -"Почему же не подключается?")
На блоке написано написано 10.3. Захожу в Микас 10.3, Устанавливаю связь.Прога добросовестно пыхтит, но с ошибкой заканчивает попытки соединения.Внизу появляется версия блока и ПО, но почему то без нужных для распознавания идентов.
Я перешел на вкладку Микас 10.3+, жму на связь, но с таким же результатом происходит сбой соединения.Один ПЛЮС, внизу в информационной строке появились иденты ПО М114 .Все вопросы сразу отпали и знакомый пошел за деньгами на дополнительный модуль.

Так що умовно безкоштовно можна мені перепрошивати тільки через OpenBox 3.16.9, який скоріш за все не працює з дворежимними прошивками (хоча підтвердження цьому ще не знайшов). Якось так.

Володимир

Цитата: Ivan1988 від 03 Липня 2023, 18:43:55Все таки перечитавши багато форумів знайшов підтверження на Чіпсофті про те, що ЧіпЛоадер пише Мікас 11.4 тільки при наявності додаткового платного модуля, одне з них

Цитувати виділенеСам так долго мучался (вернее мой знакомый, который меня мучал звонками с вопросом -"Почему же не подключается?")
На блоке написано написано 10.3. Захожу в Микас 10.3, Устанавливаю связь.Прога добросовестно пыхтит, но с ошибкой заканчивает попытки соединения.Внизу появляется версия блока и ПО, но почему то без нужных для распознавания идентов.
Я перешел на вкладку Микас 10.3+, жму на связь, но с таким же результатом происходит сбой соединения.Один ПЛЮС, внизу в информационной строке появились иденты ПО М114 .Все вопросы сразу отпали и знакомый пошел за деньгами на дополнительный модуль.

Так що умовно безкоштовно можна мені перепрошивати тільки через OpenBox 3.16.9, який скоріш за все не працює з дворежимними прошивками (хоча підтвердження цьому ще не знайшов). Якось так.
Тут десь на форумі було відео як з блока 114 можна легко перепрошивкою зробити блок 113 і навпаки.
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

Ivan1988

І так. Сьогодні спробував попрацювати з Мікасом 10.3 М114. Попередньо було підготовлено дві прошивки зроблені на базі серійної M114151SQ153024K, яка й була мною зашита в блок керування восени 2021 року. Перша прошивка була зроблена двухрежимною програмою "КРІТ", перші калібровки серійні, другі з піднятими кутами випередження запалення за всім відомим рекомендованим графіком корекції. Редагував в програмі "МІКАС OnLine v.6.13". Друга прошивка була однорежимної, але також з корекцією кутів, але максимум на +3 градуси. Завантажував OpenBox 3.16.9, яким я вже без проблем оновлював цього Мікаса до останньої офіційної серійної прошивки.
Приєднався кабелем VAG-COM 409.1 до діагностичного роз'єму на авто і ноутбуку з іншої сторони (W7 64bit). Блок пройшов ідентифікацію, зчитав флеш для перевірки. А ось при спробі завантажити двухрежимну прошивку вискакує "Помилка програмування. Блок керування не сумісний з оновленнями". Після чого Мікас зависає десь між двома світами, між життям і смертю. На зв'язок не виходить. При увімкненні запалення бензонасос не качає, стартер крутить в холосту. Після встановлення перемички замість головного реле і "танців з бубном" нічого не змінилося, пробував різні маніпуляції з OpenBox. Потім запустив ChipLoader 1.97.7, він хоч і не з'єднується з Мікасом 11.4, але команду "Вивести з в режим діагностики" виконує моментально і блок керування оживає. Після чого спробував знову ж таки через OpenBox завантажити хоч однорежимну прошивку і знову все те ж саме, реанімація через ChipLoader. Пробував писати серійну прошивку (їх було всьо три за історію цього авто) пише без проблем. Зробив висновок, що редактор прошивок в МІКАС Online якось некоректно працює саме з прошивками Мікаса 11.4,  тому що збережені після редагування прошивки потім виявляються несумісними з ПО Мікаса 11.4. Що робити не знаю :dunno:  Щось і з варіатором не виходить і з прошивкою.

Володимир

Цитата: Ivan1988 від 04 Липня 2023, 19:28:39І так. Сьогодні спробував попрацювати з Мікасом 10.3 М114. Попередньо було підготовлено дві прошивки зроблені на базі серійної M114151SQ153024K, яка й була мною зашита в блок керування восени 2021 року. Перша прошивка була зроблена двухрежимною програмою "КРІТ", перші калібровки серійні, другі з піднятими кутами випередження запалення за всім відомим рекомендованим графіком корекції. Редагував в програмі "МІКАС OnLine v.6.13". Друга прошивка була однорежимної, але також з корекцією кутів, але максимум на +3 градуси. Завантажував OpenBox 3.16.9, яким я вже без проблем оновлював цього Мікаса до останньої офіційної серійної прошивки.
Приєднався кабелем VAG-COM 409.1 до діагностичного роз'єму на авто і ноутбуку з іншої сторони (W7 64bit). Блок пройшов ідентифікацію, зчитав флеш для перевірки. А ось при спробі завантажити двухрежимну прошивку вискакує "Помилка програмування. Блок керування не сумісний з оновленнями". Після чого Мікас зависає десь між двома світами, між життям і смертю. На зв'язок не виходить. При увімкненні запалення бензонасос не качає, стартер крутить в холосту. Після встановлення перемички замість головного реле і "танців з бубном" нічого не змінилося, пробував різні маніпуляції з OpenBox. Потім запустив ChipLoader 1.97.7, він хоч і не з'єднується з Мікасом 11.4, але команду "Вивести з в режим діагностики" виконує моментально і блок керування оживає. Після чого спробував знову ж таки через OpenBox завантажити хоч однорежимну прошивку і знову все те ж саме, реанімація через ChipLoader. Пробував писати серійну прошивку (їх було всьо три за історію цього авто) пише без проблем. Зробив висновок, що редактор прошивок в МІКАС Online якось некоректно працює саме з прошивками Мікаса 11.4,  тому що збережені після редагування прошивки потім виявляються несумісними з ПО Мікаса 11.4. Що робити не знаю :dunno:  Щось і з варіатором не виходить і з прошивкою.

МікасОнлайн править тільки калібровки, можливо в OpenBox є перевірка на включення параметрів дворежимки, але другий режим він не шиє. Можливо це і добре, бо якщо в першому режимі калібровок увімкнена дворежимка, але другого режиму в пам"яті по факту не буде, то блок працювати не буде, там починаються приколи при увімкненні запалювання, принаймі так на блоці 113, якщо дворежимку залити лоадером 1,96.
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

Ivan1988

Цитувати виділенеМікасОнлайн править тільки калібровки, можливо в OpenBox є перевірка на включення параметрів дворежимки, але другий режим він не шиє.
Однорежимна серійна прошивка але з поправленими кутами в МікасОнлайн також не завантажилася, знову ОпенБокс лаявся на помилку і на несумісність оновлень. Хоча таку ж серійну тільки без правок завантажує без проблем. Дивно якось.

Володимир

Цитата: Ivan1988 від 05 Липня 2023, 12:50:44
Цитувати виділенеМікасОнлайн править тільки калібровки, можливо в OpenBox є перевірка на включення параметрів дворежимки, але другий режим він не шиє.
Однорежимна серійна прошивка але з поправленими кутами в МікасОнлайн також не завантажилася, знову ОпенБокс лаявся на помилку і на несумісність оновлень. Хоча таку ж серійну тільки без правок завантажує без проблем. Дивно якось.
Можливо опенбокс звіряє контрольну суму, МікасОнлайн цього не робить, бо розрахований на роботу з чіплоадером, а той має функцію перераховувати контрольну суму під час завантаження.
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

Ivan1988

Цитувати виділенеМожливо опенбокс звіряє контрольну суму, МікасОнлайн цього не робить, бо розрахований на роботу з чіплоадером, а той має функцію перераховувати контрольну суму під час завантаження.

Я в цьому погано розуміюся. Цю проблему вирішити можна чи ні?

Бачив на ютубі і не тільки як шиють Мікаси 11.4 ОпенБоксом. Спочатку скачують рідний флеш, потім за допомогою програми Кріт копіюють в неї калібровки іншої прошивки. Зберігають і без проблем заливають в блок. А ось, щоб скачували і редагували, а потім заливали - не зустрічав в інтернеті.

vladishtm

Наскільки я вичитав хелп...
Опен бокс (до 3.3.1 точно) записує прошивку, ТІЛЬКИ використовуючи підпрограмму загрузчик що є в пам"яті ЕБУ (внутрішня, своя, особиста... програмка загрузки)
Можливо там контр.сумма перераховуется автоматично ЕБУ?
"чтение/программирование FLASH и EEPROM через внутреннее ПО контроллера(метод без доработки ЭБУ)."

Наразі чіплодер шиє (може шити) за допомогою СВОЄЇ особистої підпрограми, яку він по командв "установить связь" попередньо закидає в  ЕБУ.
""Установить связь" - загружаем микропрограмму-загрузчик (перевод в режим bootloader) в память ЭБУ. Следует отметить, что не для всех типов поддерживаемых ЭБУ нужно выполнять эту команду. Подробнее о необходимости использования данной команды можно прочитать в разделах, посвященным конкретным ЭБУ."

В 10.3 - там не виконують "установить связь", а значить використовується тільки вгутрішній бутлодер. А значить скоріш за все якщо однорежимка була - то МОЖЛИВО дворежимку не впхнути? В 10.3+,  11тих  -виконують.
Контрольна сумма це система для перевірки цілосності, работоздатності  всієї пронрамми ЕБУ.
Скоріш за все якщо переписуються тільки калібровки -перерахунок КС не потрібен.
А от коли переписуеться бутлодер, або/чи добавляється ще сторінка для другого режиму от тоді і треба обовязково переахунок КС.  КС зберігається в ЕБУ, перевіряеться при кожному запуску і дає добро на роботу контролера.

Я про що? Схоже що староверсійним опенбоксом дворежимку не впихати, (або найти можливість прерахунку КС - але ж вона і повинна ще записатись в ячейку пам!яті ЕБУ...  :dunno: ) а лодером -треба додатковий плагін для 114.

Теоретично треба якось викрутитись з КС після правки отої "серійної".
Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

Ivan1988

Пишуть в інтернеті:
Цитувати виділенеБлок 11.4 имеет несколько версий бутлодера и базового ПО, в следствии чего блок часто выходит из строя в процессе программирования из-за несовместимости версий, а так же после программных тарировок датчиков сканером или программой, поддерживающим(ей) предыдущие версии (М7.6, М10.3+), но без сертифицированной поддержки М11.4\12.3.

Доречі, вирішив поцікавитися і написав двом особам, які займаються продажем, ремонтом, тюнінгом різних Мікасів щодо дворежимної прошивки на мій автомобіль. Один відповів, що в нього взагалі немає прошивок на мій Ланос з двигуном SQR477F і таке він не робить. Другий почав розказувати, що дворежимка це фігня і воно не потрібно, може залити хорошу однорежимну за 1,5 тис грн + витрати на пересилку.Я так зрозумів або не хоче морочитися або не має скоріш за все відповідного софта. А тим сервісам де тюнінгують іномарки я навіть не писав, бо більш чим впевнений, що Ланос вони не обслуговують, там в прайсах у них відключити функцію "старт-стоп" коштує 3000-5000 грн. До війни  я таке робив знайомим на автомобілях групи VAG звичайним elm327 та смартфоном з ломаним застосунком за 5 хв і за дякую або за пляшку пива)))

Володимир

Цитата: Ivan1988 від 05 Липня 2023, 22:15:30Я в цьому погано розуміюся. Цю проблему вирішити можна чи ні?
Наразі я не вивчав питання контрольної суми.

Цитата: Ivan1988 від 05 Липня 2023, 22:15:30Бачив на ютубі і не тільки як шиють Мікаси 11.4 ОпенБоксом. Спочатку скачують рідний флеш, потім за допомогою програми Кріт копіюють в неї калібровки іншої прошивки. Зберігають і без проблем заливають в блок. А ось, щоб скачували і редагували, а потім заливали - не зустрічав в інтернеті.
Можна зробити так само, але тут питання чому опенбокс відхиляє прошивку.

Цитата: vladishtm від 05 Липня 2023, 23:53:17Наскільки я вичитав хелп...
Опен бокс (до 3.3.1 точно) записує прошивку, ТІЛЬКИ використовуючи підпрограмму загрузчик що є в пам"яті ЕБУ (внутрішня, своя, особиста... програмка загрузки)
Можливо там контр.сумма перераховуется автоматично ЕБУ?
"чтение/программирование FLASH и EEPROM через внутреннее ПО контроллера(метод без доработки ЭБУ)."

Наразі чіплодер шиє (може шити) за допомогою СВОЄЇ особистої підпрограми, яку він по командв "установить связь" попередньо закидає в  ЕБУ.
""Установить связь" - загружаем микропрограмму-загрузчик (перевод в режим bootloader) в память ЭБУ. Следует отметить, что не для всех типов поддерживаемых ЭБУ нужно выполнять эту команду. Подробнее о необходимости использования данной команды можно прочитать в разделах, посвященным конкретным ЭБУ."

В 10.3 - там не виконують "установить связь", а значить використовується тільки вгутрішній бутлодер. А значить скоріш за все якщо однорежимка була - то МОЖЛИВО дворежимку не впхнути? В 10.3+,  11тих  -виконують.
чіплоадер свій загружчик при становленні зв"язку заливає тільки в в мікас 10.3, при під"єднанні до 11.3 іде тільки команда на переведення його в режим програмування.

Цитата: vladishtm від 05 Липня 2023, 23:53:17Контрольна сумма це система для перевірки цілосності, работоздатності  всієї пронрамми ЕБУ.
Скоріш за все якщо переписуються тільки калібровки -перерахунок КС не потрібен.
А от коли переписуеться бутлодер, або/чи добавляється ще сторінка для другого режиму от тоді і треба обовязково переахунок КС.  КС зберігається в ЕБУ, перевіряеться при кожному запуску і дає добро на роботу контролера.
Контрольна сума, це сума всіх байтів програми, якщо вона стосується тільки виконуючого модуля, то не важливо що знаходиться на ділянці пам"яті поза модулем. Але підозрюю що вона стосується всієї пам"яті програми контролера, тому що якщо скачати прошивку зробити правки калібровок і завантажити назад в блок, то він відмовляється працювати, для цього і додали в лоадер опцію перерахунку контрольної суми.

Внутрішній загрузчик в контролері не має стосунку до того скільки режимів можна загрузити, якщо слідкувати за процесом роботи чіплоадера, то можна замітити що чіплоадер 1,96 кабілровки шиє тільки ділянку 50000h-5FFFFh, а версія 1,97,7 ділянку 50000h-6FFFFh.
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

Володимир

Цитата: Ivan1988 від 06 Липня 2023, 09:47:02Пишуть в інтернеті:
Цитувати виділенеБлок 11.4 имеет несколько версий бутлодера и базового ПО, в следствии чего блок часто выходит из строя в процессе программирования из-за несовместимости версий, а так же после программных тарировок датчиков сканером или программой, поддерживающим(ей) предыдущие версии (М7.6, М10.3+), но без сертифицированной поддержки М11.4\12.3.

Доречі, вирішив поцікавитися і написав двом особам, які займаються продажем, ремонтом, тюнінгом різних Мікасів щодо дворежимної прошивки на мій автомобіль. Один відповів, що в нього взагалі немає прошивок на мій Ланос з двигуном SQR477F і таке він не робить. Другий почав розказувати, що дворежимка це фігня і воно не потрібно, може залити хорошу однорежимну за 1,5 тис грн + витрати на пересилку.Я так зрозумів або не хоче морочитися або не має скоріш за все відповідного софта. А тим сервісам де тюнінгують іномарки я навіть не писав, бо більш чим впевнений, що Ланос вони не обслуговують, там в прайсах у них відключити функцію "старт-стоп" коштує 3000-5000 грн. До війни  я таке робив знайомим на автомобілях групи VAG звичайним elm327 та смартфоном з ломаним застосунком за 5 хв і за дякую або за пляшку пива)))
На однорежимці буде або добре їхати на бензині, або на газі. Газ хоче збільшення кутів запалювання, а на тих кутах для газу на бензині не бажано їздити.
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

Ivan1988

Цитувати виділенеНа однорежимці буде або добре їхати на бензині, або на газі. Газ хоче збільшення кутів запалювання, а на тих кутах для газу на бензині не бажано їздити.

Я це знаю, але "спеціаліст" з чіп тюнінга мені розповідає протилежне, відразу видно що йому треба просто заробити грошей.
В мене є досвід створення, програмування і експлуатації двухрежимки на Мікас 7.6 Славути, це було дійсно класно і практично. Тоді відчутно добавилося потужності двигуну і знизилася витрата газу. І що було зручно, що переключившись на бензин їдеш як нічого не бувало.
Звісно хотілося і тут на Ланосі таке організувати.