Про заряд акумуляторів

Автор Володимир, 16 Грудня 2019, 17:56:05

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

ВКБ

1 год 48 хвилин  - 9,48 Вольт
2 год 35 хвилин -  8,88 Вольт
Якщо ти в авто, то все в тебе добре -  ти жируєш.

Toris

#46
На яскравість лампи орієнтуватись не можна, око - адаптивний, тому дуже неточний інструмент, побачить різницю лише тоді, коли вже пізно. Двічі висаджував акумулятор таким "контролем" нижче критичного рівня розряду. Не можна так.

Напруга не клемах без навантаження 10,5...10,8 В - це вже повністю розряджений акумулятор.

На старому славутському акумуляторі я робив так: після повної зарядки та відстою акумулятора протягом доби - під'єднував лампу і час від часу заміряв напругу на клемах. Розряджав до 10,8 В і потім заряджав номінальним струмом, засікаючи час виходу зарядного пристрою на режим збереження. Акумулятор був на 45 А*год. Тобто номінальний струм 4,5А. Новий акумулятор таким струмом мав би заряджатись 10 годин, а мій акумулятор заряджався менше 2 годин. З такого часу зарядки я зробив висновок про <20% залишкової ємності акумулятора (1/5 від десяти годин). 45/5= 9 А*год.

Метод неточний, бо бачив, як струм зарядки поступово зменшувався з ростом напруги по мірі завершення циклу зарядки. Після розряду також було би непогано відстояти акумулятор і після росту напруги ще раз розрядити до тих же 10,8 В. Але то є довго, тому я фігачив експрес-методом, все одно теоретична точність недосяжна, а практичної вистачає й так.

ВКБ

#47
Напруга під навантаженням.
Розрядив повністтю. При заряді електролітом веде себе дійсно по іншому. Він був майже мертвий і не смикав стартер, був як запасний для компресора і зтолкача заводити, якщо повністтю сяде основний, і він не брав заряду вже старий.. За зиму пару раз рятував, їзде в багажнику у морози.
Тому випробую стартером , бачу наче що ожив.
Робив як по посиланню Володимира автолюбитель на відео:

1.Зарядив повністтю як зміг.
2.Злив електроліт.
3. Промив з під крану водою, вимив осад окис свинцю, в основному на дні він. Проста вода при примивці і нінпщо погане не вплива. Пластини ситять в пакетиках диелектричних проникних сітечках., там осад більшість. Осаду має бути не багато, є але то норм.
4. Залив дисцильованої однаково по банках, (не більше пару хвилин  пауза між зливом і заливом. ) Особої акуратності не треба.
5. Поставив на 8 годин на зарядку до 2А, ( він більше і не бере). Вода стала слабкою кислотою.
4. Злив дисцилят, провим АКБ. Осаду менше.
5. Залив дисцилят, на зарядку струмом до 2А (він більше і не бере), і так що потім один раз.
6. Заливаю кислотою однаково по банках.
7.Ставлю на заряд, але він показ як раряджений. Тому це триває візуально 10хв. Напруга біля 13Вольт.
8.Ставлю на розряд лампою 55Wt. Розряжається довго, приблизно 6 годин і то лампа світе жовтим, напруга на клемаж 6В.
7. Ставлю на заряд і бачу, що веде себе як розряджений АКБ і спожив струм. Тягне при старті до 8А з зарядки. Заряддаю вже 6 годин, сирум впав на половину, тобто заряд ще поглина.
Рце отак зробив, тепер цікаво чи буде саморозряд і чи смикатиме стартер.
Нагадаю АКБ Fireball 45А, 360А стартовий, 70хв написано при 45А.
Дата випуску 20.04.2017р.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре -  ти жируєш.

ВКБ

Ось що вийшло. АКБ після десульфатації щвряджанням дисцилятом і заливкою електроліту (правда не свіжого, 1,23, свіжий не доступний поки) був поставлений на розрядження 6 годин 55Wt лампою на  9 годинний заряд, де поглотив близько 400Вт. Скільки пішло в заряд, та майде 350Вт, тобто 55%  бриблизно. Але при пепевірці щільності електроліту ареометром , він показав що там мвйда вода. Тобто весь сульфат проковтнув окис свинцю як нубка. АКБ відмовився крутити стартер. Тобто пусуовий струм малий, ну воно і не дивно. Заряд не допомагає підняти щільність і не бере струм, близтко 0,5А лишок і того менше.
Думаю що зараз після заряду злити недоелектроліт і залити свіжий. Поки немає, треба купити
Ємність заправленого 45А 6СТ АКБ заміряв з заповненням контактних перетинок на 6..8мм - 1,7літра.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре -  ти жируєш.

Romka

Slavuta BRABUS 1.3L LPG 4

vladishtm

Цитата: ВКБ від 21 Березня 2022, 11:16:26Думаю що зараз після заряду злити недоелектроліт і залити свіжий.

Цитата: Romka від 28 Серпня 2022, 23:09:50Не допоможе
Теж так думаю  :sad:
Цитата: ВКБ від 21 Березня 2022, 11:16:26Поки немає, треба купити
Купити кислоту і за допомогою розрахунків та дістиляту + аріометра підготувати потрібну концентрацію.
Цитата: ВКБ від 21 Березня 2022, 11:16:26був поставлений на розрядження 6 годин 55Wt лампою
Вилка потрібна нагрузочна.  (товстий ніхром, + шунт з амперметром) все ж таки акум типу СТАРТОВИЙ "СТ"

Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

Володимир

Електроліт міняти не можна, треба робити десульфацію, тоді сульфат розчиняється і щільність рідини електроліту відновлюється. Бо так будемо мати щільність, але не будемо мати ємності, бо пластини вкриті електролітом.
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

ВКБ

Робив все, до спини. Більше цим не займатииуст. Мабуть площа оксиду свинцю порошкового (агодна губка) висипалась та й все, нема площі поверхні для реакції.
Головне не давати стояти довго в холоді  коли сів повністтю в мороз.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре -  ти жируєш.

Володимир

Цитата: ВКБ від 06 Вересня 2022, 16:50:55Робив все, до спини. Більше цим не займатииуст. Мабуть площа оксиду свинцю порошкового (агодна губка) висипалась та й все, нема площі поверхні для реакції.
Головне не давати стояти довго в холоді  коли сів повністтю в мороз.
Ну так ти робив десульфацію в дистильованій воді, то фіг його знає які там процеси, а я роблю тиристорною зарядкою. Моя веста вже одиннадцять років завдяки їй ще крутить двигун. Недавно реанімував АКБ Centra, звичайна зарядка осоливого ефекту не давала, коли двигун гарячий, то при запуску в ВМТ двигун на долю секунди зависав, зараз без проблем. Єдине що корпус не розбірний, і я не бачу що робиться в середині.

Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

vladishtm

Скоріш за все головне в цьому вчасна профілактика, своєчасний догляд та потрібне перідочне тех обслуговування. Сброби реанімації запущенного та здохшого як правило марні.
Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

drone

Из-за веерных отключений начал использовать аккумулятор для питания роутера (1А потребления). Аккум изрядно запущенный, на холодную вырубалась машина когда включал печку хотя и стартер нормально крутил. Заряжать его тоже начал малым током в 1-1.5А. Так вот сульфатация начала уходить прямо на глазах но как-то интересно. Начиная от плюса 1,3,5 банки в налете, а вот 2,4,6 уже конкретно очистились хотя были в таком же состоянии как остальные. Почему процесс идет так неравномерно?
При этом после короткой поездки на очистившиеся площадки вернулся легкий белый налет. После цикла  разряда-заряда он растворился.
Больной c синдромом Дауна защитил диплом по истории Украины
"Картина мира вдруг начала сходиться,
Теперь у меня есть мнимая единица"

vladishtm

#56
Ось цікава інфа.  (як уточнення до питань піднятих раніше
Цитата: Володимир від 23 Жовтня 2022, 15:15:22Я однієї зими пробував до АКБ підключати буферну підзарядку від блока живлення 13 в, то за тиждень часу просів більше ніж без підзарядки.
Цитата: Toris від 23 Жовтня 2022, 17:36:57Моя зарядка буферизує 13,60...13,65В.
)

Spoiler
А точніше аналогова шкала прилада. Спеціально збільшив. В кінці шкали для 12вольтових бачимо діапазон зарядних напруг в смузі "мало-норма-забагато"  від 13,6 до 15 вольт.
Також на шкалу нанесений діапазон оцінки стану акумів, як для 6в так і 12в. ......
Spoiler
До речі -недавно заряджаючи акум навпаки посадив його до 9В -пропадало світло, а вумне зарядне само не починає по новій, а я хитрий щоб подовше зарядне потримало 14,В оставив ключ в замку включеним... ну і глянув вже через пару суток   :facepalm:   :wallbash: думав капець. Але нічого, зарядне витягнуло до норми. Акум ще практично новий).
[close]
....
А внизу мабуть жовта смуга , яка показуе нормальну (допустиму) просадку акума при запуску стартера.
 Ось збільшив малюнок
(чогось не бачу пімпочки "додати фото" раніше була зверху) тепер вона є тільки при першому написі поста, а при редагуванні поста кудись вже  дівається )
шкала.jpg


Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

Василь1983

 Повертаюсь до свого дослідження "куди дівалась кислота і чому неможливо повернути густину нової батареї ?" . Батареї Westa65(650А)Premium вже минуло 2 роки поблажливої експлуатації : їздив нечасто , підзаряджав частенько і контролював густину . Картина наступна . Густина нової батареї за два роки повільно зповзла з 1.28-1.28 до 1.26-1.27 і вже ніяким "законним" способом підняти її невдається. Один раз доливав в банки дистильовану воду по 5см^3 . Приблизно за 2 роки в цієї батареї було всього 150 виїздів під час котрих крутила стартером двигун орієнтвоно 2000 разів . На мій погляд експлуатаційний ресурс мінуснувся до 30%. Доречі було б добре змайструвати "лічильник пусків двигуна" з датчиком Холла щоб струм міряти і мк щоб сумувати ампер-секунди - можна було б досліджувати реальну якість батарей і ділитись досвідом ... То куди ж дівається кислота і чому неможливо її повернути до заводського рівня нової батареї ? Маю одну "здогадку" - вся кислота у випавшому на дно шламі з обмазки пластин , і під час зарядки той сульфатний шлам не повертає назад кислоту, бо струму ліньки протікати через саме дно банок . Лише якщо добре закип`ятити батарею - частина шламу підніметься знизу і у перемішаному стані під час заряду гулятиме між пластинами і буде віддавати кислоту . Але ємності назад то не поверне і пускові струми також. Вихід один - капати потроху електроліт 1.42 в кінці заряду , або дуже сильно кип`ятити акумулятор. Ще один момент по стартерам : редукторний реально їсть менше струму і крутить на багато жвавіше , але ремонтувати редукторний стартер - то не для слабаків ...

Володимир

Кислота нікуди не ділась і концентрований електроліт капати не можна. На пластинах відкладається сульфат і це знижує щільність. Я в себе цю проблему вирішую такою зарадкою, завдяки їй моя веста преміум прожила на авто 11 років і ще трохи жива, щільність піднімається і до 1,30 після зарядки.


Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

Romka

Цитата: Василь1983 від 05 Грудня 2022, 14:02:36Батареї Westa65(650А)Premium
Здається це кальцієва АКБ, то на неї пагубно сказується хронічний недозаряд, що призводить до значно сильнішої та більш міцної сульфатації пластин. Передбачаю, що РН на генераторі стоїть ще рідний з максимальною РЕАЛЬНОЮ напругою на АКБ 13.8 в і зарядка для звичайних свинцевих АКБ з макс. вихідною напругою 14 В. От і маємо не дозаряд.
РН треба на 14.4 В і зарядне теж, а краще на 15 В.
Slavuta BRABUS 1.3L LPG 4