Автор Тема: Особливості газового палива  (Прочитано 8008 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн ВКБ

  • Злий папа (по ситуації )
  • Славутомастер
  • *****
  • Сообщений: 8444
  • Карма: +683/-1
  • Злий папа (не завжди)
  • Зарегистрирован: 2013-03-09 Откуда: Україна центральна
  • Авто: Slavuta 1.2Li (ГБО-4 Stag Gofast 200)/ 2007 / сіро-голубий
  • Пробег:
    160000 KM
  • По городу (л / 100 км): 9
  • По трассе (л / 100 км): 7
  • Получил спасибо: 364
  • Сказал спасибо: 245
Re: Особливості газового палива
« Ответ #30 : 30 Август 2020, 21:57:59 »
Треба надати увагу іншій стехеометрії  згорання газу, яка є більша за 14,7:1 та складає 17:1 якщо не помиляюсь, що на мою думку зменшує літрову різницю в бензин/ газ до 20%. Пізніше треба розрахунком встановити пропорційності. Це у випадку налаштування вишлопу по кисню лямбли коеф. 1.
Стехеометрия теоретична (макс наближена до фактичної)
С3Н8+5О2= 3СО2+4Н2О
(12*3+1×8)+(5×16×2)=(3×12+3×16×2)+(4×1×2+4×16)
44+160= 132+72
При повітрі по масі кисень 21% + азот 79% =100%
21% ~ 160
79% ~ N2
N2= 79×160/21= 601,9
О2+N2=160+601,6= 761,9
Співвідношення по масі повітря-газ:
761,9/44=17,3
Тобто стехеометрія горіння пропану 17,3 : 1.

Якщо ти в авто, то все в тебе добре, ти жируєш.

Slavuta-club.info

Re: Особливості газового палива
« Ответ #30 : 30 Август 2020, 21:57:59 »

Оффлайн Ivan1988

  • Славутолог
  • ****
  • Сообщений: 943
  • Карма: +223/-1
  • Зарегистрирован: 2017-05-25 Откуда: г. Пологи
  • Авто: ЗАЗ-110308 "Славута" 1,3 Li ГБО-4 2003 г.в.
  • Пробег:
    133000 KM
  • По городу (л / 100 км): 9
  • По трассе (л / 100 км): 7
  • Получил спасибо: 216
  • Сказал спасибо: 149
Re: Особливості газового палива
« Ответ #31 : 30 Август 2020, 22:20:10 »
Треба надати увагу іншій стехеометрії  згорання газу, яка є більша за 14,7:1 та складає 17:1 якщо не помиляюсь, що на мою думку зменшує літрову різницю в бензин/ газ до 20%. Пізніше треба розрахунком встановити пропорційності. Це у випадку налаштування вишлопу по кисню лямбли коеф. 1.
Стехеометрия теоретична (макс наближена до фактичної)
С3Н8+5О2= 3СО2+4Н2О
(12*3+1×8)+(5×16×2)=(3×12+3×16×2)+(4×1×2+4×16)
44+160= 132+72
При повітрі по масі кисень 21% + азот 79% =100%
21% ~ 160
79% ~ N2
N2= 79×160/21= 601,9
О2+N2=160+601,6= 761,9
Співвідношення по масі повітря-газ:
761,9/44=17,3
Тобто стехеометрія горіння пропану 17,3 : 1.



Картина неполная.
Во первых мы ездим не на чистом пропане. Например у бутана чуть другая формула. И в воздухе у нас кроме оксигена и нитрогена есть ещё оксид карбона и инертные газы.

Оффлайн ВКБ

  • Злий папа (по ситуації )
  • Славутомастер
  • *****
  • Сообщений: 8444
  • Карма: +683/-1
  • Злий папа (не завжди)
  • Зарегистрирован: 2013-03-09 Откуда: Україна центральна
  • Авто: Slavuta 1.2Li (ГБО-4 Stag Gofast 200)/ 2007 / сіро-голубий
  • Пробег:
    160000 KM
  • По городу (л / 100 км): 9
  • По трассе (л / 100 км): 7
  • Получил спасибо: 364
  • Сказал спасибо: 245
Re: Особливості газового палива
« Ответ #32 : 30 Август 2020, 22:45:15 »
Мізер. Менше відсотка.
По бутану С4Н10 дійсно слушно ! Перерахую завтра.
Потім дві стехеометрії рахуються окремо  усереднюються по % пропорції зимній чи літній суміші.
Різниця присутня, як і їх енергії на 2Мдж відрізняється.
Пропан 48Мжд,, бутан 44Мдж, Пропан-бутан- 46Мд/кг
Співвідношення требазгадати, літо 60/40 наче і 80/20 зима
Якщо ти в авто, то все в тебе добре, ти жируєш.

Оффлайн Toris

  • Ordnung muß sein
  • Глобальный модератор
  • Славутомастер
  • *****
  • Сообщений: 5638
  • Карма: +1024/-2
  • Зарегистрирован: 2017-12-01 Откуда: UA
  • Авто: ЗАЗ 110307 Славута 1.2L carb./LNG; ЗАЗ Т13110 Sens 1.3i/LNG
  • Получил спасибо: 981
  • Сказал спасибо: 3409
Re: Особливості газового палива
« Ответ #33 : 30 Август 2020, 22:48:17 »
Все одно лямбда підбреше, а МІКАС підкоригує. :drinks:

Оффлайн ВКБ

  • Злий папа (по ситуації )
  • Славутомастер
  • *****
  • Сообщений: 8444
  • Карма: +683/-1
  • Злий папа (не завжди)
  • Зарегистрирован: 2013-03-09 Откуда: Україна центральна
  • Авто: Slavuta 1.2Li (ГБО-4 Stag Gofast 200)/ 2007 / сіро-голубий
  • Пробег:
    160000 KM
  • По городу (л / 100 км): 9
  • По трассе (л / 100 км): 7
  • Получил спасибо: 364
  • Сказал спасибо: 245
Re: Особливості газового палива
« Ответ #34 : 30 Август 2020, 22:52:47 »
Торіс, воно тоттак, але я про різницю в літражу після підбору ))
Як раз взнаємо зиму -літо по розходу.
Стехеометрія бутана
2С4Н10+13О2 = 8СО2+10Н2О
(2×12×4+2×1×10) + (13×16×2) = (8×12+8×16×2)+(10×1×2+10×16)
116+416=352+180
532=532
При повітрі по масі кисень 21% + азот 79% =100%
21% ~ 416
79% ~ N2
N2= 79×416÷21 = 1564,95
О2+N2=416+1564,95= 1980,95
Співвідношення по масі повітря-газ:
1980,95÷116=17,07
Тобто стехеометрія горіння бутану 17,1: 1.

Попан бутанова суміш літня буде 17.3×60%+17,1×40%= 17,22
літня суміш 17,22:1

Попан бутанова суміш зимня буде 17.3×80%+17,1×20%= 17,26
зимня суміш 17,26:1

Короче майже  однакові.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре, ти жируєш.

Оффлайн ВКБ

  • Злий папа (по ситуації )
  • Славутомастер
  • *****
  • Сообщений: 8444
  • Карма: +683/-1
  • Злий папа (не завжди)
  • Зарегистрирован: 2013-03-09 Откуда: Україна центральна
  • Авто: Slavuta 1.2Li (ГБО-4 Stag Gofast 200)/ 2007 / сіро-голубий
  • Пробег:
    160000 KM
  • По городу (л / 100 км): 9
  • По трассе (л / 100 км): 7
  • Получил спасибо: 364
  • Сказал спасибо: 245
Re: Особливості газового палива
« Ответ #35 : 31 Август 2020, 00:02:45 »
Тепер різницю між 14,7:1 та 17,24 :1 внести в корекцію по енергії в 23,33% різниці.
Тобто 100- 14,7/17,24×100=14,73% різниця в подачі палива в сторону менше ніж бензину.

Тобто думаю що літровий розхід на 20% більший.

Також мабуть  слід врахувати енергію на кілограм 44 і 46, а це 100-44/46×100=4,34%

Тому 23,33% (як 1)×0,147%×0,0434%= 19,03%

Насправді за олин такт в циліндр потрапляє менше долі газу ваги ніж бензину для згорання в стехеометрії, тому і менше виділяється енергії , хоча і теплота згорання більша, вся суть в масі палива. Тому для тієї ж смої потужності щоб її набрати мотором як на бензині треба на 19% крутити більше обертів на хвилину, звідси і розхід.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре, ти жируєш.

Оффлайн Toris

  • Ordnung muß sein
  • Глобальный модератор
  • Славутомастер
  • *****
  • Сообщений: 5638
  • Карма: +1024/-2
  • Зарегистрирован: 2017-12-01 Откуда: UA
  • Авто: ЗАЗ 110307 Славута 1.2L carb./LNG; ЗАЗ Т13110 Sens 1.3i/LNG
  • Получил спасибо: 981
  • Сказал спасибо: 3409
Re: Особливості газового палива
« Ответ #36 : 13 Октябрь 2020, 18:08:49 »
До речі, ВКБ, я вчора дивився нормативи по нафтовому скрапленому газу для автомобілів та інших цілей. Так ось, там кілька десятків газів у суміші. Радянський стандарт регламентує не менше 50% пропану для одного виду газу і не менше 80% пропану для ще якогось газу. Один з газів - автомобільний, вже не пам'ятаю, який. А новіші технічні умови, які знайшов у базі, взагалі про відсотки ні гу-гу. Там про октанові числа, визначення моторним та дослідницьким методом, виявлення конкретних газів у складі суміші і т.д. Можливо, там є щось про калорійність, але не мав часу заглиблюватись. Можливо, пізніше вивчу детальніше.

Якщо коротко, то правди не знайдемо, маємо кудись цілувати міцно наших нафтобариг та радіти тому, що є. :-D

Стехіометрія - виключно по дорогому датчику кисню у вихлопах. Розрахунки не працюють.

Оффлайн ВКБ

  • Злий папа (по ситуації )
  • Славутомастер
  • *****
  • Сообщений: 8444
  • Карма: +683/-1
  • Злий папа (не завжди)
  • Зарегистрирован: 2013-03-09 Откуда: Україна центральна
  • Авто: Slavuta 1.2Li (ГБО-4 Stag Gofast 200)/ 2007 / сіро-голубий
  • Пробег:
    160000 KM
  • По городу (л / 100 км): 9
  • По трассе (л / 100 км): 7
  • Получил спасибо: 364
  • Сказал спасибо: 245
Re: Особливості газового палива
« Ответ #37 : 13 Октябрь 2020, 18:32:51 »
Як розрахував то у мене десь так і виходе ..плюс мінус не сильно промахнувся.
ДК атрибут сучасного двигуна і системи керування, немає про що спорити.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре, ти жируєш.

Оффлайн ВКБ

  • Злий папа (по ситуації )
  • Славутомастер
  • *****
  • Сообщений: 8444
  • Карма: +683/-1
  • Злий папа (не завжди)
  • Зарегистрирован: 2013-03-09 Откуда: Україна центральна
  • Авто: Slavuta 1.2Li (ГБО-4 Stag Gofast 200)/ 2007 / сіро-голубий
  • Пробег:
    160000 KM
  • По городу (л / 100 км): 9
  • По трассе (л / 100 км): 7
  • Получил спасибо: 364
  • Сказал спасибо: 245
Re: Особливості газового палива
« Ответ #38 : 05 Март 2021, 15:23:49 »
Торіс, ГБО 4, значить тебе ця проблема теж стосується.
ГБО мабуть стаг.
Цільність пропану газоподібного в діапазоні --33 до 97 гадусів складає 2,317кг куб до 1470 кг куб.

http://thermalinfo.ru/svojstva-gazov/organicheskie-gazy/plotnost-propana-c3h8-pri-razlichnoj-temperature

Це 63% на 100 градусах. Трохи не пряма звісно.
Тому крива , якщо не врахована, має враховувати зменшення часу форсунок по такій залежності. Але в стаг там % до часу форсунок.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре, ти жируєш.

Оффлайн igo61

  • Славутолог
  • ****
  • Сообщений: 1326
  • Карма: +745/-67
  • Зарегистрирован: 2017-04-25 Откуда: Херсон, Украина
  • Авто: Слава 1,2S, карб, зажигание "а ля инж", без трамблёра
  • Получил спасибо: 570
  • Сказал спасибо: 276
Re: Особливості газового палива
« Ответ #39 : 13 Март 2021, 11:21:56 »
Подолью масла в огонь.  :-D
https://electroavtosam.com.ua/forums/viewtopic.php?f=99&t=4611&p=116284&sid=4725952f88ac316b8a66b005f5f5ea34#p116284
Кому лень ходить по ссылке, под спойлером копия:
(click to show/hide)

Оффлайн Toris

  • Ordnung muß sein
  • Глобальный модератор
  • Славутомастер
  • *****
  • Сообщений: 5638
  • Карма: +1024/-2
  • Зарегистрирован: 2017-12-01 Откуда: UA
  • Авто: ЗАЗ 110307 Славута 1.2L carb./LNG; ЗАЗ Т13110 Sens 1.3i/LNG
  • Получил спасибо: 981
  • Сказал спасибо: 3409
Re: Особливості газового палива
« Ответ #40 : 23 Март 2021, 11:05:56 »
Тут прийшла мисля до голови: якщо при роботі від пропану на ГБО-4 за допомогою електротурбіни підняти тиск повітря на вході перед фільтром, то МИКАС по показах датчиків додасть газу, щоби була правильна стехіометрія?

Оффлайн ВКБ

  • Злий папа (по ситуації )
  • Славутомастер
  • *****
  • Сообщений: 8444
  • Карма: +683/-1
  • Злий папа (не завжди)
  • Зарегистрирован: 2013-03-09 Откуда: Україна центральна
  • Авто: Slavuta 1.2Li (ГБО-4 Stag Gofast 200)/ 2007 / сіро-голубий
  • Пробег:
    160000 KM
  • По городу (л / 100 км): 9
  • По трассе (л / 100 км): 7
  • Получил спасибо: 364
  • Сказал спасибо: 245
Re: Особливості газового палива
« Ответ #41 : 23 Март 2021, 13:13:38 »
Тут прийшла мисля до голови: якщо при роботі від пропану на ГБО-4 за допомогою електротурбіни підняти тиск повітря на вході перед фільтром, то МИКАС по показах датчиків додасть газу, щоби була правильна стехіометрія?
Так, але в межах 25% можливостей діапазону лямбди і уставок мікаса.
Потужність підвищиться пропорційно підвищенню тиску.

Примітка.
За умови якщо зараз одиниця налаштована  паливоподачами добавочними стоковими 60/170. Так як одиниця буде саме при таких налаштуваннях еталрнрих для мікаса і пропускної способності форсунок та тиску 3 атм в рампі. Як я помітив при зміеі базової 60 хх і 170 в зоду буде тримати менше чи більше як раз з різницею від цих базових.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре, ти жируєш.

Оффлайн Toris

  • Ordnung muß sein
  • Глобальный модератор
  • Славутомастер
  • *****
  • Сообщений: 5638
  • Карма: +1024/-2
  • Зарегистрирован: 2017-12-01 Откуда: UA
  • Авто: ЗАЗ 110307 Славута 1.2L carb./LNG; ЗАЗ Т13110 Sens 1.3i/LNG
  • Получил спасибо: 981
  • Сказал спасибо: 3409
Re: Особливості газового палива
« Ответ #42 : 29 Июль 2021, 22:51:56 »
Костянтине, тут виникла потреба порахувати потужність зимового підігрівача рідкого пропану.

1. Теплоємність рідкого LPG приймаємо 2.5 кДж/(кг*°С).
2. Температуру рідкого пропану на вході приймаємо хай -25°С.
3. Оберти холостого ходу хай будуть 3000 об/хв, що дасть нам витрату хай 3 л/год. Це для розрахунку кількості пропану за секунду.
4. Температура рідкого пропану на виході хай буде +5°С (дельта T = 30 °С).
5. Щільність рідкого LPG при -25°С хай буде 0,55 кг/л (дивився таблицю, там при різних пропорціях пропан=бутану і різних температурах щільність лежить в межах 0,5...0,6 кг/л, тобто на практиці пофіг).

Мета: визначити електричну потужність ідеального нагрівача для прийняття рішення про доцільність "колгоспу".

P.S. Так гарно розписав умови, що порахував сам: :-D

1. Розхід LPG = 3 л/год * 0,55 кг/л / 3600 сек =  0,458(3)* 10-3 кг/сек.
2. Потужність нагрівача = 2500*30*0,458(3)* 10-3 = 34,375 Дж/сек.

Япона-мама, у нас тут взагалі трохи більше, ніж пів-лампочки у фарі виходить. І розхід 1 см3/сек. Взяти шмат мідної магістралі, обмотати спіраллю на 50...100 Вт, теплоізолювати, поставити перед редуктором - і пофіг морози. Кілька секунд нагріву перед запуском акумулятор спокійно витримає.

P.P.S. Прошу перевірити мої розрахунки, бо вночі можна нарахуватись...

P.P.P.S. Цікаво, чи має сенс електронагрівач для ГБО-4? Може, модифікувати Сенсовича строго під LPG?

Оффлайн ВКБ

  • Злий папа (по ситуації )
  • Славутомастер
  • *****
  • Сообщений: 8444
  • Карма: +683/-1
  • Злий папа (не завжди)
  • Зарегистрирован: 2013-03-09 Откуда: Україна центральна
  • Авто: Slavuta 1.2Li (ГБО-4 Stag Gofast 200)/ 2007 / сіро-голубий
  • Пробег:
    160000 KM
  • По городу (л / 100 км): 9
  • По трассе (л / 100 км): 7
  • Получил спасибо: 364
  • Сказал спасибо: 245
Re: Особливості газового палива
« Ответ #43 : 30 Июль 2021, 21:31:20 »
Не бачу в розрахунку теплоємність рідкого газу. І не поняв, оише рідкої фази чи ще пепетворити в газофазу? Тоді треба теплоємність випаровування (кипіння).
Чт треба потужність яка відбирається газом у тосолу,? Роз'ясни.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре, ти жируєш.

Оффлайн Toris

  • Ordnung muß sein
  • Глобальный модератор
  • Славутомастер
  • *****
  • Сообщений: 5638
  • Карма: +1024/-2
  • Зарегистрирован: 2017-12-01 Откуда: UA
  • Авто: ЗАЗ 110307 Славута 1.2L carb./LNG; ЗАЗ Т13110 Sens 1.3i/LNG
  • Получил спасибо: 981
  • Сказал спасибо: 3409
Re: Особливості газового палива
« Ответ #44 : 30 Июль 2021, 22:44:59 »
Не бачу в розрахунку теплоємність рідкого газу. І не поняв, оише рідкої фази чи ще пепетворити в газофазу? Тоді треба теплоємність випаровування (кипіння).
Перетворив кДж у Дж, щоби однакові одиниці, система СІ і все таке:
1. Теплоємність рідкого LPG приймаємо 2.5 кДж/(кг*°С).
<...>
2. Потужність нагрівача = 2500*30*0,458(3)* 10-3 = 34,375 Дж/сек.

Порахував я ніби правильно, але глюканув в іншому. Замисел полягав у тому, щоби забезпечити мінімальну температуру вихідного рідкого газу, при якій двигун нормально запускається (+5°С). Але, як завжди, вночі мозок добре працює з ідеальними моделями, забуваючи про реальність: газ охолоджується об метал редуктора. Тобто на практиці при температурі навколишнього середовища -25°С ΔТ підігріву має бути більшою, ніж 30°С, щоби отримати рідкий газ у редукторі +5°С. І газова фаза також буде охолоджуватись у надто холодному редукторі.

І ще проблема: якщо гріти газ ДО редуктора, то перед клапаном рідкий газ холодний. Тобто обігрів треба робити або впритул до клапана, або безпосередньо у самому редукторі в середовищі рідкого газу, не торкаючись нагрівачем стінок.

Отже, ΔT можна сміливо робити 100°С і контролювати перегрів термодатчиком.

Slavuta-club.info

Re: Особливості газового палива
« Ответ #44 : 30 Июль 2021, 22:44:59 »

 


*Последние сообщения

    Тема / Автор / Раздел Последний ответ
    First PostRe: История ЗАЗ

    Автор Алла about 13 years ago в Болталка « 1 2 3 ... 20 »

    288 Ответов
    49625 Просмотров
    Последний ответот _Aleksandr_
    about 5 hours ago
    First PostRe: Просто Славута -> ВАЗ-21114-НІМФА -> FIAT Doblo Турбо Каблучок

    Автор gray-black about 6 years ago в Бортовой журнал « 1 2 3 ... 100 »

    1486 Ответов
    186193 Просмотров
    Последний ответот gray-black
    about 6 hours ago
    First PostRe: Плохая работа тормозов

    Автор Стас about 13 years ago в Ходовая, Рулевая, Тормозная системы « 1 2 3 ... 82 »

    1224 Ответов
    203094 Просмотров
    Последний ответот romuald
    about 8 hours ago
    First PostRe: Происшествия, аварии, катаклизмы

    Автор Vitaliy. about 1 year ago в Болталка « 1 2 3 ... 13 »

    190 Ответов
    60034 Просмотров
    Последний ответот Vitaliy.
    about 16 hours ago
    First PostRe: Вічна проблема: *діти -батьки*, в Нашому випадку *продавець - покупеуь*

    Автор VAZ 21053 about 9 months ago в Болталка « 1 2 3 4 »

    51 Ответов
    3282 Просмотров
    Последний ответот VAZ 21053
    about 1 day ago

    • Обычная тема
    • Hot Topic
    • Very Hot Topic
    • Заблокированная тема
    • Прикрепленная тема
    • Голосование