Расход топлива, прямые измерения

Автор vladishtm, 14 Січня 2022, 18:50:53

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

vladishtm

Приблуда така, ну хоча б як чисто для перевірки, порівняння, можливо і не на постійній основі.
Поясню спочатку мислю "Прямое измерение расхода" -це коли кількість палива закачана на форсунки, фізично, прямопропорційно,  перетворюється в іншу фізичну величину, яка може бути відображена в цифрах, чи відхилинні стрілки.  .  Ну звісно ж з якимось %том похибки (розумним,малим...)
Тобто якийсь "росходомір" (вертушка по принципу водяного лічильника) того бензину, що тече по трубці до рампи. Поки що обратку оставимо за дужками.
Яка ж чутливість такої вертушки повинна бути? Чи хватить 30-150мл/хв- і 12000 імп на літр?
Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
стояло  MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec27 2007
замена на096  MIKAS11.0.0AEC 02.32.096Apr12 2007
замена на исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

vladishtm

Якби зворотній клапан не був вмонтований в рампу, а стояв би під"єднаний до рампи через коротенький  шланг (трубку), то встановивши вже після клапана чутливий (для Славути десь з 15мл/хв) расходомір з імпульсним виходом, можна б було візуально і в любий момент бачити споживання палива двигуном,   :sad: Не таке вже і важке технічне рішення.
Ще цікаве, Паливний насос здатний виплюнути тиск палива десь до 6атм,  і легко.  Якщо передавити обратку, це можна побачити.
Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
стояло  MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec27 2007
замена на096  MIKAS11.0.0AEC 02.32.096Apr12 2007
замена на исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

ВКБ

Краще два лічильничка. Такого хвате. На хвилину в середьому 50..80мл/хв. при русі.
І при хх 15..17мл/хв.
Або один лічилтник і обратку в каністру. Проїхатись кілька  км.
Найточніше було б якось  сконденсувати воду з вихлопу бо то є пряма залежність.
А ще простіше спецбак в багажник і насос в нього і обратку. Суперчисто і контрольовано. Тобто можна як спецдевайс зробити з насосу каністри і трубочек. Підстикувати і чітко все бачити. Можна прозорої. На 5л..10л.досить. Підключати як треба для контролю.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре -  ти жируєш.

igo61

Я давно чешу репу над подобной приблудой. По роду деятельности сталкивался с расходомерами на пароходах (перфекционисты-филологи проходят мимо). В этих расходомерах стояли датчикки на подаче топлива и на обратке. По разности показаний и высчитывался реальный расход топлива.
Но в этих устройствах стояли так называемые "шестерёнчатые" (или кулачковые) датчики. Оперирующие с относительно большими расходами -  всё-таки судовой дизель, не хухры-мухры.  ;)
Для таврославут и иже с ними можно применить подобную структуру. Вопрос - чувствительный датчик. Буквально совсем недавно попалась в руки на растерзание кофемашина. И, о боги - услышали мои молитвы, там был датчик протока с нужными способностями. Проверить на авто пока нет возможности. Но при испытании водой со стакана через трубочку диам. 5мм самотёком датчик выдал импульсы (датчик был на 10см ниже дна стакана). Пока так. Будет время - продолжу.
Куда ты скачешь, гордый конь, и где откинешь ты копыта?

vladishtm

Цитата: igo61 від 15 Січня 2022, 14:36:03в руки на растерзание кофемашина. И, о боги - услышали мои молитвы, там был датчик протока с нужными способностями.
Ось тільки не знаю, вірити китайцям чи ні, хоча ціна не така вже й велика, якби був поряд в магазині, мабуть вже ризикнув. А друге звісно пластиковий корпус, може мало прожити в бензині  :sad: от якби мідний  :rolleyes:....
Spoiler
Ще варіанти але датчики тупіші
Spoiler
Перший на холостому покаже мабуть "0", а от на ходу вже його досить буде. Та й похибка, якщо вірити в нього зовсім мала. І скоріш за все -бо 12000имп/л  це непогано.
Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
стояло  MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec27 2007
замена на096  MIKAS11.0.0AEC 02.32.096Apr12 2007
замена на исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

vladishtm

Цитата: ВКБ від 15 Січня 2022, 14:33:44Краще два лічильничка
А це  теж ідея.  :thank_you: Ну і сумматор. Одні імпульси зі знаком "+" (подача) а обратка з "-". На крайням "все в уме"
Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
стояло  MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec27 2007
замена на096  MIKAS11.0.0AEC 02.32.096Apr12 2007
замена на исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

igo61

Цитата: ВКБ від 15 Січня 2022, 14:33:44
І при хх 15..17мл/хв.
Не, не так. Это расход топлива собственно двигателем на ХХ. Фактически же, допустим для карбового авто, мех. бензонасос качает объём с избытком. Излишек уходит в обратку. Разница и будет те 15...17мл расхода на ХХ.
Предположим, ХХ=800об/мин. Распредвал вращается вдвое медленнее = 400об/мин. За один оборот распредвала БН делает один "плевок" топлива (привод бензонасоса от распредвала, если что). То есть, за 400 циклов (оборотов РВ) бензонасос должен выдать не менее 17мл, а то и больше. Вопрос (може кто заморачивался): какой объём бенза "выталкивает" БН за один (или, допустим 10) цикл/лов?
Куда ты скачешь, гордый конь, и где откинешь ты копыта?

ВКБ

Так карбовий качає, а поглинає по стехеометрії карб, все інше не іде і пепекривається іглою і поплавком, а лишек в обратку. 15..17 мл.це саме те що спалює моторина хх при 930 обертах.
Практично то що треба, мати на борту постійний розходомір чи контрольний іноді ставити і їздити для перевірки?
Якщо постійно мати та ще й для карба..ууу важко, лише розходоміри мабуть треба два шестеренних чи шиберних, або інфрачервоний вимірювач о'бєму бака і вивід на контроллер...щось таке.
В інжекторному все через час вприску і продуктивність форсунки, похибка невелика.
В інжекторному дизелю те саме, все норм з цим.
Розходомір шиберний можна виготовити і самому. Тоді два датчика приліпити і контролер і як казав владімішт різниця імпульсів множена на об'єм за імпульс і буде роззодомір.
Але от біда, тиски малі  в карбовому насосі механічному і сильно він в притик, тому насос електричний треба  0,5атм і розходомірчик шиберний двовальнмй і два датчика, наприклад шестиімпульсний швидкості карбовий, або самостійний холі і махач металевий що огородом буде, х.з ш
Якщо ти в авто, то все в тебе добре -  ти жируєш.

Toris

1. Зі штатним механічним насосом потік постійно пульсує, тобто процес нестаціонарний, що ставить хрест на точності.
2. Десь трохи підсосу повітря в магістралі карбюраторного - і всьо, точності й так небагато, а то не буде взагалі.

Лише стаціонарний потік, лише дегазація потоку, лише замір вхідного та вихідного потоків. А також температурна компенсація розширення рідини на вході та після виходу.

У нас метрологи займаються замірами кількості газу - там жорстока жесть, космос, НАСА та польоти до інших цивілізацій. З рідинами ніби трохи простіше, але не з бензином. Точно виміряти об'єм - це взагалі ні про що. Масу треба вимірювати. На ходу, з вібраціями, у потоці. :facepalm:

На крайняк переробити систему живлення інжекторного двигуна на таку, яка не має зворотного шлангу і вже ту подачу якось міряти та переводити у масу, бо літр бензини взимку має більше тепла, ніж той самий літр влітку.

<Ареометр для нафтопродуктів з термометром>
Перша "ласточка": ЗАЗ 110307 Славута 1.2L carb./LPG-2
Друге авто: ЗАЗ Т13110 Sens 1.3i/LPG-4

ВКБ

Похибка по БК мала у інжекторного, тим більше розхід актуальний при середній температурі, знаючи об'єм і вагу маємо масу розходу. Думаю в 3% можна вкластись..що випаровування.
А взагалі то рієнтуватись по кілометражу, якщо на бензі суто. Похибка не дошкуляє. При справеому двигуні і середній своїй динаміці і шинпх в 2..2,2 атм то розхід для славути інжектор середньо-помісту 6,2..7 і до ворожки не ходи. Тобто авто якщо справне і лямбда 1 налагоджена і справна то це все марна трата часу.
У мене на газу з прогрівом на бензі бачу зимою 9..10л, влітку 8..9л.
За законом Ньютона вага м значення і динаміка і це треба врахувати як коеф
. Для бізнеса розхід річний фактичний саме то і річний період по чекам показник
Якщо десь стрибне то десь впаде розхід.
Головне суміш налагодити а там конструкційні особливості і ККД  не зміниш, і множити на шини і динаміку.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре -  ти жируєш.

igo61

Цитата: ВКБ від 15 Січня 2022, 14:33:44
Краще два лічильничка... На хвилину в середьому 50..80мл/хв. при русі.
І при хх 15..17мл/хв.
Або один лічилтник
Применительно к инжовым авто, задача прямого измерения расхода как облегчается, так и усложняется.
Сложность состоит в том, что от ЭБН до рампы в топливной системе присутствует нехилое такое давление (на порядок больше, чем в карбовой). Эту сложность можно обойти установкой первого датчика протока перед ЭБН.
Облегчается задача тем, что ЭБН инжа валит максимальную производительность, необходимую для удовлетворения с запасом любых потребностей дрыгателя. Так что чувствительность датчика к малому протоку топлива уходит на задний план. По разнице показаний входного и выходного датчиков рассчитать текущий расход топлива - шо два пальца об асфальт.
Применение одного датчика подразумевает массу условностей, намного уменьшающих точность замеров.
:-D Взвесив "За" и "Против" прямого замера расхода, для ленивых можно ограничиться замером расхода топлива по данным, которые нам скармливает ЭБУ.  :beee:
Куда ты скачешь, гордый конь, и где откинешь ты копыта?

Володимир

Для карба вже давно придумали як поміряти розхід. Глушиться обратка і ставиться насос від пічки запорожця, далі розхід міряється по кількості качків насоса.

ВКБ

Цитата: Володимир від 17 Січня 2022, 13:53:26
Для карба вже давно придумали як поміряти розхід. Глушиться обратка і ставиться насос від пічки запорожця, далі розхід міряється по кількості качків насоса.
А що крутий порційний насосик з герметичними мазухами?

Ігорь, інжектор матнматично по імпульчу і порції за імпульс через продуктивність 128мл/хв рахує пои тиску 3 атм і лімбдою підзамикає. Перевіряв, на баку похибка менше літра. БК Україна Володін стоїть.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре -  ти жируєш.

igo61

Цитувати виділенеПеревіряв, на баку похибка менше літра
На одном литре бензина, на секундочку, можно проехать 15...20км.
Остальное - геть не понятно.
Куда ты скачешь, гордый конь, и где откинешь ты копыта?

vladishtm

Цитата: ВКБ від 16 Січня 2022, 18:04:08інфрачервоний вимірювач о'бєму бака і вивід на контроллер..
Не пройдетЬ- бензин хитається туди сюди. Я пробував через реостат показу палива заливав по літру 10л  :lol:і заміряв опір, записував покази і думав через 50 км поміряю і визначусь...але колихнув машину за багажник і всі записи пішли прахо ну і невеліром мабуть користуватись було потрібно  :-D
Цитата: ВКБ від 16 Січня 2022, 18:04:08В інжекторному все через час вприску і продуктивність форсунки, похибка невелика
ага ото воно в мене і показує 2,2л/год на ХХ. І як я поняв не тільки в мене.
Цитата: Toris від 17 Січня 2022, 08:54:05На крайняк переробити систему живлення інжекторного двигуна
Ага якраз перед введенням ТО.... :rolleyes:
Цитата: Toris від 17 Січня 2022, 08:54:05систему живлення інжекторного двигуна на таку, яка не має зворотного шлангу
Зажимав я обратку тиск від насоса скаконув більше 6атм в рампі - так що ні, не хочеться. Клапан зняти з рампи і поставити до рампи, а між ними розходомір. Але я таке побоюсь робити.
Цитата: igo61 від 17 Січня 2022, 10:29:07:-D Взвесив "За" и "Против" прямого замера расхода, для ленивых можно ограничиться замером расхода топлива по данным, которые нам скармливает ЭБУ. 
Я теж за таке, як для постіного користування, а не для точної одноразової перевірки (але хоча б раз на рік два мати можливість прямих вимірів, а не розрахунків..... А так да, в принципі від мікаса достатня точнисть. От ще б  графік Т115 по осі Х що на 32 точки, а то він дуже грубий. Бо фактично цікавить відрізок 2-4мс. всі інші бувають дуже на коротку мить.
Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
стояло  MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec27 2007
замена на096  MIKAS11.0.0AEC 02.32.096Apr12 2007
замена на исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2