Шаровая опора

Автор Андрей, 02 Квітня 2010, 20:31:34

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

ВКБ

#615
Замінив праву шарову сьогодні. Поставив перший ремонт +0.5мм шарова "АТ"
Повезло що отвір еліпсом не розбило. Болтанка величезна. Розбило отвір на 0.3мм і шарову стрижень - мінус 0.3мм. Сама  шарова норм рухоме, і як хтось вірно підмітив 95% це люфтяра по клемному з.єднанню. Розвертати не було смислу, ні еліпсу ні ступеней.
Болт М8×1 з міцністтю 8.8 слабуватий. Зірвав різь болта накатного. Треба шукати на 10.міцність і вище. Болт і шарової шийка не покоцані і прекрасний запобіжник фіксації і сигналізатор поломки стукотом. Але якщо так гоцати ще 10000км по кочкам то поїсть і болт і шарову і клему кулака та вбитись можна бо вирве.
Пильники супортів брав кременчуцькі, за три роки норм.
Шарову забивав туго з натягом киянкою і з графіткою.
Вважаю що розвертати отвір треба :
- на 15.4мм під шарову 15.5мм першого ремонту ;
- на 15.9мм на шарову 16мм. Другого ремонту впресовувати чи потихеньку вбивати киянкою чи м.якою наставкою.
При нульовій шаровій і кулаку та ремонтні де отвір  квалітету H7-  15мм +0.016мм, а шарова квалітет 6h- 15мм-0.016мм (уточнити) то при гіршому розходженні буде зазор в 0.036мм, а при меншому нуль.
Наступного разу приклею на синій  анаеробний фіксатор різі і туго посадити. Проблема зникне !
Стандартну ручну під вороток розвертку під сквозні отвори квалітет Н8..Н9 можна і  на 0.1..0.2 мм шліфанути на 15.4 та 15.9 мм. або регулюєму ручну 14-16мм.
При ручному розвертуванні розіб.є на 0.05 чи 0.1 мм, все ж таки не верстатна в плаваючому потрані при належних швидкостях різання і МОР.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре -  ти жируєш.

Володимир

Цитата: ВКБ від 24 Травня 2020, 20:55:03Шарову забивав туго з натягом киянкою
Це помилка, я як останній раз міняв шарову, то нова получилась трохи з нятягом, коли треба було зняти шарнірний вал, то я її з кулака так і не витягнув, довелось відкручувати від ричага.
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

Vadim_K

Цитата: Володимир від 25 Травня 2020, 09:22:26
коли треба було зняти шарнірний вал, то я її з кулака так і не витягнув, довелось відкручувати від ричага.
Я  завжди відкручую від ричага, коли потрібно зняти шарнірний вал.
о96 3о9 98 9о о95 14о 4о 49

ВКБ

Я розбирав все, тобто поворотний кулак був в руках лише зі ступицею. При демонтажі плотно посадженої теж буду розбирати, або не проблема вичавити з.ємником, відкинувши напіввісь.
Доречі полінувався зливати мастило і праву напіввісь прив язав до лижі щоб не висунулась і не розлила мастило, вийшло.

І все ж склоняюсь до такої класики аое з своїм доданком посадки шарової в клемне з.єднання:
1.Демонтаж до кулака поворотного в руках крім ступиці.
2.Аналіз діаметру та визначення номеру ремонтної рпори або стінки втулки.
3.Набираємо розмір на ручну регулюємо розвертку і розвертаємо, якщо треба за кілька проходів, забезпечівши або натяг 0.06...0.2мм (останнє границя допустима для впресування в клему).
4.Обезжирюємо отвір і шарову, мажемо анаеробним синім (навіть червоним) фіксатором різі і садимо вал шарової в клему без підсихання.
5. Затискаємо Болтом з мілкою різзю М8×1 обов.язково з катаною різзю з міцністтю не менше 8.8, бажано 10 і подовженою в два рази, можна саморобною гайкою з шестигранника, який зазвичай йле з сталі 35 гост 1050. Можна самотужки гайку сиру закалити кустарно - для гайки норм. Затиснути норм але без зриву різі.
6.Збираємо все.
7. При демонтажу під з.ємником або ударно при фіксаторі різі шарова зі скрипом вийде.
8. Шарові служать доооовго якщо цілий пильник і не розбило клему. У мене на 150000права шарова заводська і ціла. По літературі вісьовий люфт пальця і корпуса шарової допускається 0.7мм макс.
Часта причина - недооцінка примхів циліндричної клемної посадки доволі надійної.
При зібраній шаровій з кулаком все збирається відносно нормально.
Добре посадивши проблема зникне на роки.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре -  ти жируєш.

Валерий

Так робив помогло, но не міряв наскільки було прослаблено, люфт був, ппавда ще пересверлював під товщий болт, щоб краще стянути, що точнопомогло не скажу, але люфт пропав
глаза боятся, а руки делают. Ремонтно строительные работы

Володимир

Цитата: Vadim_K від 25 Травня 2020, 10:53:33
Цитата: Володимир від 25 Травня 2020, 09:22:26
коли треба було зняти шарнірний вал, то я її з кулака так і не витягнув, довелось відкручувати від ричага.
Я  завжди відкручую від ричага, коли потрібно зняти шарнірний вал.
Шарова на болтах має такий люфт, що краще з клемового з"єднання витягувати, тим більше що так швидше і менше шансів пошкодити пильник шруса.
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

ВКБ

Володя, Я викручую кулак зі стійки і ступицю та витягую перед маніпуляціями напіввісь, притискаю вниз реактивні ричаги. Все норм.

Варій, пересвердлювати наче і можна, але не бажано, щоб не зменшувати пеперіз кулаку, всеж хоч високоміцний, але таки чавун.
Якщо не плотно так и сидить , то на болту М10 притискує галтеллю у  вісі шарової  в точці і до протилежної стінки клеми..що розбовтає рано чи пізно бо точкові великі контактні напруження. Така конструкція клеми хоче якісний контак по всьому периметру отвору і вісі, бо і так ширина (глибина) отвору мала.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре -  ти жируєш.

Володимир

Цитата: ВКБ від 25 Травня 2020, 11:51:53
Володя, Я викручую кулак зі стійки і ступицю та витягую перед маніпуляціями напіввісь, притискаю вниз реактивні ричаги. Все норм.
То  в тебе напевне є і свій стенд щоби розвал сходження зробити?
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

ВКБ

У мене за умови що з авто не злазю і часу як завжди немає, то маю попереднє фото до розборки після регулювання положення болта розвалу, спостереження за уводом авто по трасі і криве кермо ))) кермо криве десь на 30 градусів праворуч.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре -  ти жируєш.

ВКБ

#624
Шарова в місці клеми сприймає все навантаження авто прискорення розгону і гальмування та бокових навантажень виломування підвіски. Лише 5...10% енергії іде на підвіску в горизонтальній плрщині. Саме велике це навіт не розгону,  а гальмування доходе до вільного падіння при юзом. А це 9,8×1100кг/2=11000Н або 550кг. Тобто сила розсмикування, пальця в супорті немала, але запас міцності висркий. То висновок, що плотно треба затиснути.
Площа контакту на полуокружність 15/2 з висотою 26мм -  612мм.кв.
Сигма контактних напруг міцності 30кг.мм.кв.
Приблизно 612(мм.кв.)×30(кг/мм.кв)/550(кг)=33 кратний запас по зиинанню, але вихитує.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре -  ти жируєш.

masster

Щоб шарова слугувала довго, берете гарну, заводську шарову, одразу викидаєте з неї пильник, добавляєте гарної змазки, і ставите пильник з рульового наконечника ваз 08. Тільки обов.язково виробництва БРТ, або Севі.
В мене така шарова пройшла 140 000 і стоїть і досі. Це я через 10 років, знов поміняв пильники на ній.
Spoiler

[close]

ВКБ

Цитата: masster від 26 Травня 2020, 20:32:37
Щоб шарова слугувала довго, берете гарну, заводську шарову, одразу викидаєте з неї пильник, добавляєте гарної змазки, і ставите пильник з рульового наконечника ваз 08. Тільки обов.язково виробництва БРТ, або Севі.
В мене така шарова пройшла 140 000 і стоїть і досі. Це я через 10 років, знов поміняв пильники на ній.
Spoiler

[close]

Беремо до уваги.
У мене пробігла стокова ліва 150 500км і досі біжить.
Але проблема в клемному з'єднанні...чавун-вісь, там пильник не допоможе.
Плотна посадка з невеликим натягом на чисту підготовлену розвернути чи прошиту поверхню допоможе і бажано з фіксатором різі.
На іномарках з заводу проклеюють майже все, от і бігає. Якість деталей і зборки от і резу льтат.
На стокових шарових кременчуцька мабуть резина.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре -  ти жируєш.

Володимир

В мене ліва ще жива, але праві більше 25 тисяч не живуть, дуже вже класні у нас дороги.
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

ВКБ

Дороги супер, рівно такі, як заробили мовчазною підтримкою ямковості.

У мене в черметі лежить на вскриття дві шарові, які цілі по шарнірному вузлу, сумарно по 75тис кожна.

Те що вмирає клемне з.єднання...це скоріш причина. Або пильник..тоді прискорено шліфується.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре -  ти жируєш.

Володимир

Цитата: ВКБ від 27 Травня 2020, 21:04:58
Дороги супер, рівно такі, як заробили мовчазною підтримкою ямковості.

У мене в черметі лежить на вскриття дві шарові, які цілі по шарнірному вузлу, сумарно по 75тис кожна.

Те що вмирає клемне з.єднання...це скоріш причина. Або пильник..тоді прискорено шліфується.
Я замітив що мої шарові вмирали після попадання колесом на швидкості в велику вибоїну, про розбивання клемових з"єднань знаю, тому зразу після покупки і вже потім після розборок гайки на болтах затягую добре.
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion