Действия при остановке сотрудниками ГАИ

Автор Виталий, 02 Грудня 2008, 15:25:27

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Dir

Спсибо всем за инфу, выложил на http://drclub.dp.ua/forum/index.php?showtopic=898 , в конце статьи выразил благодарность!
o5o9815362

Skiper

Памятка по составлению пояснений к протоколу об административном правонарушении по делам о создании аварийной обстановки.


На что обращать внимание в тексте протокола и обстоятельствах происшедшего

Имелись ли реально участники дорожного движения, которым роздана опасность или препятствие; какие именно действия они предприняли, и были ли их действия резкими; указаны ли их данные в протоколе об административном правонарушении в качестве потерпевших или свидетелей

Что писать в пояснениях к админпротоколу в зависимости от указанных обстоятельств

Викласти, у разі незгоди із самим порушенням, свої аргументи про цю незгоду.
Учасників дорожнього руху, яким ніби-то було створено аварійну обстановку, насправді не було, аварійна обстановка нікому не створювалася, різкої зміни швидкості або напрямку руху, інших заходів для забезпечення безпеки ніхто не вживав; Даних осіб, яким ніби-то була створена аварійна обстановка, у протоколі не вказано (на момент пред'явлення мені протоколу), незважаючи на те, що відповідно до КпАП України такі особи є свідками або потерпілими, й у разі їх наявності (яка є обов'язковою, якби була дійсно створена аварійна обстановка) їх дані повинні бути вказані у протоколі на підставі ст..256 КпАП, без цього протокол є невідповідним вказаній нормі закону і не може бути розглянутий
ПОСОБИЕ ДЛЯ АДЕКВАТНЫХ ВОДИТЕЛЕЙ:
Цель этого пособия - дать возможность отстоять свои права Водителям, когда инспектор в сложившейся дорожной ситуации по причине неадекватности некоторых Законов Украины
и/или в свою корысть пытается совершить действия по обвинению в правонарушении, игнорируя требования Закона о милиции, в частности требование о предупреждении нарушений.
Скачать здесь:
http://roadcontrol.org.ua/node/45
Slavuta 1.2SI by Skiper
Мы в ответе за тех, кого вовремя не послали за русским кораблём

Serg

Згоден з Крітіком, іноді краще не умнічать і не буксовать - швидше поїдешь далі. Ну, якшо тебе нагло хотять пограбувать - тут потрібно себе захистити. Мені теж не подобається причина зупинки: \"перевірка документів\". Але мені не внапряг навіть вийти самому з машини (все одно вже зупинився), дать менту глянуть на права і страховку, а через 30 секунд вже вмикать лівій поворот і передачу. більше часу і нервів заберуть бесіди в стилі: \"..а де ваш житон чи путьовий лист....\"
Так, мєнти - підо***и, але минулого року мене впіймали на перехресті, на якому не можна робити лівий поворот (а мені ну дуже хотілося)))))  (менту пояснював шо не побачів я той знак) мент спочатку хотів писать штраф 400, а потім взяв і написав 240 за порушення іншої статті - зупинку під забороняючим знаком, типа зважаючи на те шо в мене права кілька місяців, но наказать мене все одно треба так шоб більше не порушував. Такшо... можливо в деяких ментах шось людське залишилось ))
А в цьому році їхав з друзями і подружками з боулінгу, зупинилися біля нічного магазинчика, купили пару пляшок шампанського (які я ніс в руках до машини), а тут якраз менти проїжджали. Так вони за мною аж у двори заїхали. З мигалками гнались)) Ну, я ж з машини виходжу, даю права, мент представляється:
- Інспектор Петренко, Ваші документи,
ну і я представляюсь:
-Водій, Жук Сергій Михайлович.
Мент так сразу либиться, гадає шо я на підпитку і зараз вони з напарником грошей зароблять ))) Ну і я йому у відповідь либлюсь )))))
Мент запрошує мене в машину до свого \"старшого\". Ну, старший теж такий радий та гостинний, питає мене про те де ж я так пізно катаюсь, як розважились в боулінг клубі, а сам так мене і винюхує, аж в обличчя лізе ))) А я і кажу йому:
- це ви, напевне, бачили мене з шампанським в руках? Так я його ще навіть відкоркувать не встиг =)
Мені побажали приємного вечора і поїхали собі..

Антон

Цитата: KritikМоя сьогоднішня історія)

їду десь в 4 годині ранку по Ст. Бандери від стадіону до Зб.кольца. (це для тих хто знає Тернопіль))))))
даїжжаю до стадіону бачу їде зверху машина, переїжжає лежачого мента і зупиняється на обочині, вилітає ДАІшник і махає паличкою )
я зупинився на заїзді в такоспарк, відкрив дверку, він представився, всьо нормально, але коли представлявся то майже на половину заліз в салон )))) винюхував))))

ДАІ: звідки так пізно їдемо
Я: з лікарні (це правда )
ДАІ: вживали шось спиртне?
Я: в лікарні не наливають, і мені зараз не до того. НІ не вживав...
ДАІ: вийдіть з машини......
Я реально 20 годин на ногах і весь в нервах, немав настрою і сил шось йому доказувати, вийшов..
ДАІ: ше раз скажіть звідки ви їдете,але нахиліться до мене, скажіть мені в лице)))
Я: ))))), з лікарні
ДАІ: поняв шо я не з п\"янки і нічого не пив, \"Права і документи на машину маєш?\"
Я: так
ДАІ: щасливої дороги)
Я: ДЯкую, і вам )

такшо якшо нічо не нарушати, і не робитися дуже \"розумним\", і старатися шось доказати, то з ними можна нормально і швидко розійтися...

канешно при фразі \"вийдіть з машини\", можна було почати доказувати шо він не має права мене таке просити і т.д... але це всьо розтягнулося б на 10 хв, і дальше нерви і т.д....

кому воно потрібно?)
якшо тільки для того шоб розказати на форумі як я круто поставив ДАІшника на місце, то це тупість)

ну але якшо вони починають тупо нагліти то звичайно шо треба і до них так відноситися.

:)

вот это правильно, зачем себе создавать лишний головняк. с вас что  убудет если выдокументы покажете? меня остановили на пасху, на чужой машине(перегруз 8 человек), проверили доки, мило пообщались, даже анекдот расказали пожелали счастливого пути и отпустили.(даже не колупали за перегруз). так что тут на кого нарвешся. ну если вам откровенно хамят и пытаются впарить не ваше нарушение тогда надо бодатся(а если нарушили так вобщето и отвечать надо)

Skiper

Цитата: Antonyo... меня остановили на пасху, на чужой машине(перегруз 8 человек), проверили доки, мило пообщались, даже анекдот расказали ...
Касаемо праздника:
ПАСХАЛЬНАЯ ВЕЖЛИВОСТЬ - благодарю вас, у меня есть свои... (с) Георгий Милляр

Касаемо водителя:
Вежливость — чаще всего умение людей не выпускать свои эмоции за пределы порога внутренней боли. (с) Николай Шошанни

Касаемо гайца:
Все труднее встретить вежливого гайца, который ничего не пытается с вас содрать (с) Skiper (это я)
Slavuta 1.2SI by Skiper
Мы в ответе за тех, кого вовремя не послали за русским кораблём

Владимир

Цитата: Kritikтакшо якшо нічо не нарушати, і не робитися дуже \"розумним\", і старатися шось доказати, то з ними можна нормально і швидко розійтися... :)
Далеко не завжди можна нормально і швидко розійтися. Це дивлячись на кого попадеш. Бувають достатньо наглі  :mad: ДАЙці, які \"розводять\" на порушення. Такі випадки значно почастішали після прийняття нових штрафів.

Один з випадків, у якому я був свідком. Їдемо ми додому з товаришем, я пасажир, він - водій. На виїзді з Тернополя, після аеродрому, стоять ДАЙці з TrueCam\'ом. Зупиняють нас - порушуємо. На запитання в чому саме порушення - п. 11.3 рухались по крайній лівій смузі при вільній правій. Це при тому, що пред нами (приблизно метрів за 150) по правй їхав якийсь \"Москаль\" з меншою швидкістю. Дають нам кіно подивитись. На ньому видно машину, номер і те, що робиться позаду автомобіля. Що попереду - загадка. На наші доводи, що розмітка відсутня, спереду автомобіль на смузі - ноль реакції. Одна фраза - \"Якби була зайнята смуга, то було б видно\". Тільки не зрозуміло яким чином. Мабуть тоді, коли б ми рухались заднім ходом.  
Мій знайомий запропонував вирішити полюбовно, маючи на увазі скласти протокол на ремінь. ДАЙці сказали - 250 грн і ні копійки менше і то вже! (це відбувалось в автомобілі з люстрою на даху, доказів, звісно, нема). У знайомого таких грошей при собі не було, у мене також. Разом назбирали 170. Мисливців на дорозі це не задовольнило. Складають ДАЙці протокол. Мінімальний штраф у цьому випадку - 425 грн (приблизно третя частина його зарплати).

Але \"розвести\" їм все-таки не вдалося. Я порекомендував знайомому, щоб висловив клопотання про перенесення розгляду справи по місцю проживання. Так він і зробив.
Потім, під час розгляду справи у місцевому ДАЙ (я був запрошений у якості свідка), розглянули справу і обмежились усним попередженням (ст. 22 КУпАП).

Якби він був сам, чи з кимось іншим (у мене вже є гіркий досвід спілкування з ними, свої права трохи знаю), то впевнений, що закінчилось би усе штрафом.
Славута, 1,2 карб, 2003 г/в
Бортовик http://slavuta-club.info/forum/viewtopic.php?pid=147685#p147685

Юрий(Dushman)

ото и я говорю надо ставить видео регистратор-что б небыло таких разводов и полюбовных решений! :rolleyes:
[url=http:

Taraseevich

теоретически оно хорошо,но на практике :( ,остановили выписали протокол,что б там я неписал,все равно штраф :|

Сергей

В данном случае есть вменяемая \"отмазка\", при условии, что до ближайшего поворота или разворота налево не более 1 км. \"Перестроился для поворота налево\". А в ПДД не уточняется на каком расстоянии от поворота необходимо занять левую полосу.

\"Только дураки учатся на своих ошибках\" Отто фон Бисмарк

Юрій

Н
Цитата: serjikВ данном случае есть вменяемая \"отмазка\", при условии, что до ближайшего поворота или разворота налево не более 1 км. \"Перестроился для поворота налево\". А в ПДД не уточняется на каком расстоянии от поворота необходимо занять левую полосу.

Ніфіга! В мене якраз таке було.
Виписали протокол про їзду в лівій полосі. В них віео є, відітєлі. Гандураси!  :mad:

Алексей'

Цитата: SkiperПамятка по составлению пояснений к протоколу об административном правонарушении по делам о создании аварийной обстановки.
ПОСОБИЕ ДЛЯ АДЕКВАТНЫХ ВОДИТЕЛЕЙ:
Цель этого пособия - дать возможность отстоять свои права Водителям, когда инспектор в сложившейся дорожной ситуации по причине неадекватности некоторых Законов Украины
и/или в свою корысть пытается совершить действия по обвинению в правонарушении, игнорируя требования Закона о милиции, в частности требование о предупреждении нарушений.
Скачать здесь:
http://roadcontrol.org.ua/node/45

Интересно было бы почитать, распечатать.
Но не скачивается. Закачайте на какой-либо торрент, например rutor.org

Владимир

Цитата: Taraseevichтеоретически оно хорошо,но на практике :( ,остановили выписали протокол,что б там я неписал,все равно штраф :|
Если выписали только протокол - штрафа еще нет. Штраф - это тогда, когда выписано постановление о штрафе. Пока есть только протокол можно бодаться. Но даже если есть постановление, то бодаться можно тоже, но уже не на дороге, а в суде. Это немного сложней.
Цитата: Yngusото и я говорю надо ставить видео регистратор-что б небыло таких разводов и полюбовных решений! :rolleyes:
Если не знаешь своих прав, то и видеорегистратор не поможет. Так что надо знать свои права.

Но я не приверженец того, чтобы бодаться при нарушении ПДД. Считаю, что если нарушил - надо отвечать. Стараюсь ездить не нарушая и всем рекомендую НЕ НАРУШАТЬ. От этого зависит наша с вами безопасность, безопасность наших родственников, друзей, близких...
Насчет пособия. Распечатывать, думаю, не стОит. Лучше заехать на заправку \"ОККО\" (не сочтите за рекламу) и купить книжечку \"Антиполицай\". Стоимость - 13,2 грн (если не изменяет память). Так будет дешевле и собрано самое основное в ней. Можно еще на рынке найти книжку \"100 аргументов против штрафов ГАИ\" или заказать в интернет-магазине http://www.100argumentov.com/.

Если хочется скачать, то вот ссылка на пособие для водителей http://roadcontrol.org.ua/files/p/pamyatka.rar На этом сайте еще много чего можно полезного почерпнуть.
Можно еще отсюда http://turbobit.net/k01o16u2qext.html Тут достаточно большая подборка различных документов. Все распечатать не получится, да и не надо.

Сегодня меня остановили ИДПС за \"такая машина в угоне\". Я из машины не выходил, отпустили с миром. Потерял минут 10. Но, думаю, этот инспектор больше просто так останавливать меня не будет. Во время разговора проезжал автомобиль с люстрой. Посигналили, проезжая рядом. Я обратил внимание инспектора на этот факт - вам знаки, говорю, подают. Если не верите - позвоните по мобилке и спросите, чем все закончилось для этих инспекторов после общения со мной.

Свои права надо защищать. Далеко не каждый инспектор доброжелателен к водителям. Но если каждый (и водитель, и инспектор ГАИ) будет знать свои права и выполнять свои обязанности, то уверен - ситуация на дорогах изменится к лучшему.
Славута, 1,2 карб, 2003 г/в
Бортовик http://slavuta-club.info/forum/viewtopic.php?pid=147685#p147685

костя

попал в ситуацию. Ехал на море и при выезде с кольца не включил поворотник. Остоновили поговорил с гейцем обьяснил что виноват и правду виноват. Можно было отморозитца что включил и выключил но когда сел к нему в машину у них стоит камера и кто его знает снимал или нетороче дал ему 100грпоехал дальше. Аштраф за поворотник 425-510гр. Вобщем вапрос как в этой ситуации морозитца. Остановили первый раз за 2 года.

0108911, Вы вообще смотрите, в каком разделе пишете? Эта тема находится в \"Юридических вопросах\", а не в курилке и называется \"Действия при остановке сотрудниками ГАИ\", а не \"как дать взятку Гайцам\".
Здесь пишут ЧТО нужно делать с ПРАВОВОЙ точки зрения, а не \"какой я грамотей, заплатил в карман 100 грн, а не в бюджет 500\".
Устное предупреждение.


И старайтесь писать хоть чуть грамотнее,  у Вас в пяти строчках девять ошибок, не считая знаков препинания.
Langolin.

Юрій

Как зарабатывают на украинских водителях.


Мы проанализировали случаи, когда ГАИ незаконно ограничивает права водителей. А зачастую за это еще и гривной карает.

Специальные знаки

Таблички с указанием «Парковка разрешена только для автомобилей ведомства (или любой другой структуры)...», отсутствуют в правилах дорожного движения Украины, в официальном пояснении говорится, что данные таблички носят только информативный характер и никакого приоритета не дают. «Мало того, согласно Закону, самостоятельная установка таких табличек запрещена, а Криминальный кодекс вообще грозит уголовной ответственностью за самодеятельность», - пояснил «Комментариям» председатель общественного проекта «Дорожный контроль» Ростислав Шапочников.

Ограничение скорости на трассе

Согласно правилам дорожного движения Украина, на автомобильных трассах разрешено передвижение со скоростью 110 км/ч, если это позволяет обстановка. Однако на возобновленных стационарных постах ГАИ появились дорожные знаки с ограничением скорости в 30-50 км/ч. В таких случаях, ничего не знающий водитель попадает на радар с превышением скорости. На самом деле ограничение скорости до таких пределов предусмотрено только в случаях дорожных работ, с преждевременным ступенчатым ограничением скорости, где «шаг» снижения должен быть не более 20 км/ч на расстоянии от 100 до 150 м друг от друга. Ступенчатое ограничение скорости не должно применяться перед населенными пунктами, обозначенными знаком 5,45, если видимость знака составляет более 150 м.

 Кстати, по новым штрафам, превышение скорости на 20 км/ч карается от 255 до 340 грн., а на 50 км/ч, как в нашем случае, до 680 грн. или 40 часами общественных работ.

Ограничительные фишки

Популярным приемом парковщиков и ГАИ стало использование ограничительных конусов, оранжевых «фишек». По словам экспертов, данные фишки являются вне закона, а использовать их могут только дорожные службы в местах проведения работ.

«Фишки уже стали головной болью на парковках, когда парковщики заведений перекрывают ими места для парковок. Большее недоумение вызывают сотрудник ГАИ, когда, во-первых, останавливают свои машины в запрещенных для того местах – перекрестках, остановках транспорта, под запрещающими знаками, во-вторых, ограничиваю такие посты этим фишками. Это прямое нарушение ПДД и кто за это отвечает, кто их штрафует?», - говорит Шапошников.

Штраф за десять пассажиров и гармошку в «Запорожце»

Иногда возникает ситуация, когда количество мест и желающих ехать не совпадают, в таких случаях гаишник охотно выписывает штраф за лишних людей в салоне.

На самом деле, законом этот вопрос до сих пор полностью не урегулирован. Прямого запрета на перевозку большего числа пассажиров нет, а в случае выявления данного факта инспектор должен сделать предупреждение, штраф за это не предусмотрен. Однако исключением является перевозка детей, для которых должно быть предусмотрено специальное приспособление, – детское авто кресло.

Лобовое стекло

С отменой обязательного техосмотра, хитом стала ситуация, когда водителю указывают на трещину в лобовом стекле, и как следствие управление неисправным транспортным средством выписывают штраф. «На самом деле в перечне стандартов есть пункт о трещинах в лобовом стекле, но при условии, что она больше 5 см и находится в зоне обозрения водителя, на водительском месте. Дальше интереснее, с самих ПДД нет ни слова о таких неисправностях, однако они есть в комментариях к ним, но не являются официальным документом. Очень часто гаишники показывают именно этот «документ» ловя на невнимательности или незнании», - рассказал «Комментариям»  правозащитник, автор пособия «100 аргументов против штрафов ГАИ» Владимир Караваев.

Отметим, что разбитое лобовое стекло классифицируют, как управление неисправным транспортным средством,  и оценивают в 425 грн. штрафа.

«Левые» и «правые» дорожные знаки

«Хлебное место» для инспектора ГАИ  неправильное расположение дорожных знаков вдоль дороги. Знакомая ситуация, останавливает инспектор и сообщает о превышении скорости, там знак, вы его проигнорировали. На утверждение, что никакого знака там нет, указывается на левую сторону дороги, где действительно расположен знак, но не справа, как это должно быть.

Расположение дорожных знаков утверждено Госстандартом №4100, который говорит о том, что знаки должны устанавливаться с правой стороны дороги за пределами проезжей части и обочины, на тротуаре, разделительной полосе, газоне и т.д. и над дорогой. Установка знака с левой стороны дороги предусмотрена лишь в одном единственном случае – знак является дублирующим. На дорогах с двумя и более полосами для движения в одном направлении знаки могут дублироваться. Дублирующие знаки должны устанавливаться на разделительной полосе, а при ее отсутствии - над дорогой или на левой стороне дороги, если для движения во встречном направлении имеется не более двух полос для движения транспортных средств.

«Невидимые знаки»

Часто возникает ситуация, когда дорожного знака просто не видно за ветками или налетом ржавчины, определить запрещающий он или наоборот невозможно. В таких случаях и возникают конфликтные ситуации.  Согласно нормативной базе, дорожные знаки должны размещаться таким образом, что бы их легко и своевременно могли увидеть водители. Юристы советуют в таких случаях обязательно зафиксировать это факт на фото или видеокамеру, и обратится в суд с апелляцией к Госстандарту №4100. Следующим должно быть заявление в Госавтоинспекцию с четким описанием участка дороги и ситуации, при которой знака не видно (тут официальный штраф от 450 грн до 510 грн).

«Одна из задач ГАИ контролировать, чтобы это все соответствовало нормам безопасности, а не только ловить за нарушения. Ни разметка, ни знак не устанавливаются на дороге без проекта. Все что делается на дороге утверждается проектом, который потом утверждается Госавтоинспекция. Он не может быть утвержден, если оформлен неправильно и противоречит нормам. Поэтому в таких случаях стоит говорить о «самодеятельности» или недосмотре ГАИ», - резюмирует  Караваев.


Взяв тут:  http://job.ukr.net/news/kak-zarabatyvajut-na-ukrainskih-voditeljah/

Юрій

Нова інструкція для інспектора ДАІ, яку повинен знати водій



Про нові правила спілкування працівників Державтоінспекції з водіями транспортних засобів

 

Нова Інструкція приділяє більше уваги етикету

 

Зустріч з працівником ДАІ - не найприємніше, що може трапитися з вами на дорозі. Ще менш приємно, якщо інспектор, що зустрівся, культурою не блищить і про права водія поняття не має. У такій ситуації найправильніше - пам\'ятати свої права, чітко знати обов\'язки інспектора і не давати йому розслабитися.

 

Навчальним посібником для водія цілком може стати Інструкція з питань діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС, що не так давно набрала чинності. З цього документа можна почерпнути немало корисного.

 

Способи контролю

 

Основними формами несення дорожньо-патрульної служби, як випливає з документа, є патрулювання на транспортних засобах, піше патрулювання, несення служби на постах (у тому числі стаціонарних), а також здійснення регулювально-розпорядчих дій, супровід транспортних засобів, ескорт посадових осіб і нагляд за дорожнім рухом.

 

Цей самий нагляд здійснюється з використанням транспортних засобів і без них, відкритим, прихованим і змішаним способами (п. 13.2 Інструкції).

 

Працівників ДАІ, що ведуть нагляд відкритим способом, водії помітять одразу, оскільки для цих цілей, як випливає з Інструкції, вони мають право використовувати службові транспортні засоби (автомобілі, мотоцикли і навіть автобуси, що раніше не практикувалося), що мають спеціальне кольорово-графічне забарвлення. Прихований нагляд ведеться на службових автомобілях, які розпізнавальних знаків не мають. А ось змішаний нагляд, це коли за вами спостерігають одразу з декількох транспортних засобів, частина з яких має спеціальне забарвлення, а частина немає.

 

Описані в Інструкції і тактичні прийоми, які можуть застосовуватися працівниками ДАІ при патрулюванні. Будьте готові, що за вами можуть стежити, рухаючись в потоці транспортних засобів, на аварійно-небезпечних і найбільш напружених ділянках дороги, використовуючи спеціальні технічні засоби (з функцією фото-, кінозйомки і звукозапису), що працюють в автоматичному режимі, і при пішому патрулюванні, переміщаючись по тротуару або по узбіччю.

 

Як поводитись з ГАІ пояснить адвокат киев нашої компанії.

 

Зупинка на вимогу

 

У Інструкції чітко прописані підстави для зупинки працівником ДАІ транспортного засобу і правила спілкування з громадянами. Під час звернення до водія працівник Державтоінспекції МВС зобов\'язаний прикласти праву руку до головного убору, привітатися, чітко і зрозуміло назвати свою посаду, звання і прізвище, висловити вимогу про передачу водієм документів для перевірки, повідомити причину зупинки транспортного засобу і суть досконалого правопорушення (п. 15.5 Інструкції), на вимогу громадянина пред\'явити службове посвідчення (п. 28.2 Інструкції). Цікаво, що раніше діюча Інструкція № 1111 от 13.11.2006 вітатися працівників ДАІ не примушувала.

 

Отже, зупинка транспортного засобу допускається в таких випадках:

 

1) порушення водієм Правил дорожнього руху;

 

2) якщо характер руху транспортного засобу викликає підозру в здатності водія управляти ним (різка або періодична зміна напрямку руху і (або) швидкісного режиму);

 

3) відсутність номерного знаку на транспортному засобі або наявність номерних знаків, які не відповідають вимогам стандартів, закріплені в невстановленому для цього місці, закриті іншими предметами або забруднені, що не дозволяє визначити символи знаку на відстані 20 метрів, а також управління транспортним засобом за відсутності талона про проходження державного техогляду (Інструкція 2006 року не мала такої деталізації і містила спільну фразу \"приховані номерні знаки);

 

4) наявність ознак, які свідчать про технічну несправність транспортного засобу (на жаль, самі ознаки в Інструкції не перераховані);

 

5) наявність даних, які свідчать про причетність транспортного засобу, водія, пасажира або навіть вантажу до здійснення ДТП, злочину або адміністративного правопорушення;

 

6) знаходження транспортного засобу в розшуку, а також наявність даних про використання транспортного засобу із протиправною метою;

 

7) необхідність опитування водія або пасажира про обставини вчиненого ДТП, адмінправопорушення або злочину, свідками якого вони були або могли бути;

 

8) необхідність залучення водія транспортного засобу для надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або працівникам міліції або як свідка для оформлення адміністративних матеріалів;

 

9) проведення цільових заходів (операцій, відпрацювань, оперативних планів) для перевірки документів на право користування і управління транспортним засобом, а також документів на транспортний засіб, вантаж;

 

10) виконання рішення уповноважених на те державних органів про обмеження або заборону руху;

 

і дві нових, раніше відсутніх в Інструкції, підстави:

 

11) якщо технічне перебування транспортного засобу або спосіб кріплення вантажу на ньому створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху;

 

12) порушення певного порядку встановлення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових і звукових сигнальних пристроїв.

 

А ось положення, що забороняє зупинку транспортного засобу без підстав, і норма, приписуюча проводити зупинку транспортного засобу на мінімально короткий термін, з нової Інструкції зникли.

 

Вас не наздоженуть

 

Взамін з\'явилася норма, що дозволяє проводити заходи щодо тимчасового затримання транспортного засобу не лише шляхом доставления на штрафплощадку, але і блокуванням за допомогою технічних пристроїв (п. 16.1.2 Інструкції).

 

Ще одна новина: тепер патрульній службі категорично заборонено переслідування транспортних засобів на службових автомобілях (автобусах, мотоциклах), які не мають спеціальних світлових і звукових пристроїв, і тим більше на власних або приватних транспортних засобах, а також переслідування водіїв мопедів. До цих пір було заборонено тільки переслідування водіїв мотоциклів без шлемів (крім випадків, коли є інформація про здійснення ними злочини), а також переслідування водіїв, що допустили незначні порушення ПДД, якщо небезпека порушення вже минула.

 

Чого не може робити|чинити| інспектор?

 

Крім того, під час патрулювання інспекторові ДАІ заборонено вступати в розмови з учасниками дорожнього руху по питаннях, які не мають відношення до служби; звертатися до учасників дорожнього руху на \"ти\"; використовувати загрозливі або ображаючі жести, допускати при спілкуванні зверхній тон, грубість, неввічливий виклад зауважень, вирази, репліки, які ображають людську гідність, погрози, а також пред\'являти безпідставні звинувачення (п. 18.7 Інструкції).

 

Ще цікавий момент. Згідно п. 18.10 нової Інструкції, працівникам ДАІ заборонено під час несення служби використовувати технічні засоби і прилади, які не сертифіковані в Україні і не пройшли перевірку або мають свідоцтво про перевірку, термін якого закінчився. Це положення ставить поза законом сумнозвісний пристрій \"Візир\", що не має жодного сертифікату відповідності.

 

 

 

ВИСНОВОК

 

В цілому нова Інструкція містить більше норм, спрямованих на підвищення культурного рівня особового складу Державтоінспекції, хоча в деяких моментах поступається старій Інструкції (як у випадку із зникненням норми про заборону безпідставної зупинки). Може, звичайно, в Міністерстві вирішили, що це і так зрозуміло, але з точки зору водія пряма вказівка працівникові ДАІ на межі його повноважень ніколи зайвим не буває. Якщо вам не пощастило і інспектор, що зустрівся, Інструкцію не шанує, то його дії можна і потрібно оскаржувати.


Звідси:   http://www.autolider.info/news/main.php?id=331&id_rub=1&cpage=1