.Регулятор Напряжения, зарядка АКБ и все что с этим связано.

Автор Максим, 06 Липня 2009, 13:09:10

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Андрій

В@силь
Ну то це чудово! ми з вами майже колеги. Я за першою освітою помічник машиніста, там і отримав 4 групу допуску (до і вище 1000В, електровози на лінії 25кВ під напругою), а за другою інженер-електромеханік. Електронщиком працював колись, щоправда не так професіонально (ремонтував електронні системи керування гальмами електровозів).  А з парою акумулятор-генератор працював як на тепловозах, так і на електровозах (а на електровозах системи ж ті самі, правда батареї не стартерні). І в машині воно абсолютно нічим не відрізняється :) Тому я вірю не тому, що на сайтах десь написав хтось, а тому, що звик бачити в житті.
У мене доречі на 2 курсі університету був викладач, прізвище смішне - \"Петрович\". А він викладав системи керування електровозами. То він якось сказав: \"Електрик - це людина, яка робить те, чого не бачить. Механік бачить як шестерня крутиться, а електрик він не бачить як і куди струм тече. Він тікі по приладам бачить що він є чи його нема. А в голові електрик продумує, як же цей струм потече\". А потім додав: \"запам\'ятайте, струм найрозумніший і найсильніший. Найрозумніший, томущо знаходить найкоротший шлях, а найсильінший, тому що ударити може кожного, а його ніхто не може ударити\" :) :) :)

А щодо другого повідомлення :)
У 1960 році винайшли цікаву річ - кремнівий напівпровідник.
І завдяки ньому генератор і акумулятор працюють у невід\'єднаних парах.
От як ви написали, відключати акумулятор. А щоб ви знали, на перших тепловозах після пуску дизельного двигуна акумуляторна батарея повністю відключалася від енергомежері (контактором, яким керувало реле зворотнього струму). А зараз просто ставлять діод, і все. Ясно, що генератор коли його обертають,  починає на затискачах ЕРС нам створювати різність потенціалу. Але вона там і залишається - тобто ми звідти ЕРС знімаємо. І коли воно буде більше батареї, тоді через діод потече струм. Діод пропустить його до батареї. Після пуску двигуна у генератора на славуті достатьно обертів щоб видати напругу, більшу ніж 13 Вольт. АЛЕ! Якщо ми з вами підключимо стільки споживачів, сумарна потужність яких перевищить ту потужність, яку на даних обертах може виробляти генератор? І що трапиться? правильно. Струм буде великим, і це викличе падіння напруги на клемах генератора. Він буде продовжувати давати струм, який і викличе активне падіння напруги на його затискачах. Вірно? вірно. А тут нам на допомогу приходить акумуляторна батарея - коли напруга на генераторі упаде до напруги АБ, струм почне йти і від неї, і від генератора. Він працює, він дає струм, та такий, шо оберти двигуна аж глушить, але він не тягне усі навантаження, які ми підключемо (напр, фари та ПТЛ).
Цитата: В@сильто виробник авто просто б поставив пристрій, який би після пуску двигуна відключав акумулятор.
А навіщо? цей пристрій буде механічним, а механічні пристрої доволі часто виходять з ладу якщо за ними не приглядати.


Антон
В принципі так. Просто деякі електричні процеси здаються правильними, але насправді... В програмі теоретичних основ електротехніки є така тема - \"перехідні процеси в лінійних (пізніше нелінійних) електричних колах\". так вот там вивчається, як веде себе ланцюг при зміні електричних парамерів. І на елементах, які здається нормально працюють, може виникати напруга, яка їх \"знищить\". ось ми і розмовляємо з коллегою про електричні процеси :) Мені давно вже хочеться з електриками язиком потрендіти :) а тут така нагода, ще й за рідний автомобіль :) :) :)
В@силь
Доречі у мене бували і не раз випадки, коли переставала йти зарядка. Контактор батарею на підзаряд не підключив, генератор струм чомусь не дає, реле контролю напруги вимкнене... І на акумуляторі в депо тепловоз загоняли. Колись не звернув увагу що рубильник ввімкнений, намагалися розібратися чому не працює, і ручкою натиснув на якір релюшки контролю зарядки (примусово генератор на батарею замкнути). Ох як мене пере...о.


[img]http://s

АнтохА

Цитата: AndreyZpАнтон
В принципі так. Просто деякі електричні процеси здаються правильними, але насправді... В програмі теоретичних основ електротехніки є така тема - \"перехідні процеси в лінійних (пізніше нелінійних) електричних колах\". так вот там вивчається, як веде себе ланцюг при зміні електричних парамерів. І на елементах, які здається нормально працюють, може виникати напруга, яка їх \"знищить\". ось ми і розмовляємо з коллегою про електричні процеси  Мені давно вже хочеться з електриками язиком потрендіти  а тут така нагода, ще й за рідний автомобіль

 :D Мог бы со мной потрындеть  :D  у меня 2 диплома по этому делу  :D

Андрій

Антон
оо :) ну а что ж мы молчим :) так тут электриков оказывается достаточно :)
А вы как считаете, при напряжении на генераторе 14,5 В батарея сильно фильтрует верхние и без того малозначительные колебания генератора своими 13 Вольтами на клеммах? :) :) :)


[img]http://s

Андрій

Я кстати больше скажу. В автомобиле двухполупериодное выпрямление с нескольких ТРЕХФАЗНЫХ обмоток. Тоесть если мы возьмем осцилограмму протекания тока, или даже просто графически посмотрим, то окажется что ток у верхнего предела скачет с довольно небольшими скачками. Они очень малы. А для красоты и полного идилия инженеры еще конденсатор подключили. А на одних из самых мощных тяжелых грузовых электровозах (тот, что у меня аватаре кстати), там батарея заряжается от трансформатора. Обычный трансформатор с подмагничивающимися шунтами. и там самое обычное двухполупериодное выпрямление, просто посделовательно подключена индкутивность, и паралельно конденсаторы. И все :) И так и работает :) так ДВУХполупериодное ОДНОфазное выпрямление :) Предсавляете, какие это мерцания без зглаживания? и работает,видно как чуть чуть мерцает все, но батарея заряжается даже там без помощи в сглаживании :) Причем я даже больше скажу, на подразяр батарея отключается от электросети и только на этот трансформатор замыкается. Без помощи в фильтровании :) :) :)


[img]http://s

Сергей

:lol:  шизики ! лутше скажите какого фига мрут реле регуляторы когда крутиш мотор до предела! и что с этим можно зделать! а то щас зарядка 13,8 мотор нормально работает упало до 13,7 пошла раскачка оборотов! плавает пипец! как только 13,8 и выше опять всё стабильно! кинул новую релюху проработала пол года и вмерла!
сто  ремонт и техническое обслуживание вашего автомобиля любой сложности! 063-44-20-375 Сергей!

Андрій

serdgio
А где берете? :) нагрузка обічно какая на систему в машине? :)


[img]http://s

АнтохА

скажу так, конденсатор на 1 фарад решает все проблемы, и скачки и не скачки

Сергей

холостой ход! было всегда 14,1 ! а щас 13,6-13,8 при нажатии на газ падает до 13,3 -13,0! беру с генки!
сто  ремонт и техническое обслуживание вашего автомобиля любой сложности! 063-44-20-375 Сергей!

Андрій



[img]http://s

Василь

AndreyZp, Ви коли-небудь осцилографом користувалися? Форму сигналу на вторинній обмотці мережевого трансформатора спостерігали? А форму сигналу після діодного моста (ще кажуть - схема Греца)? В останньому випадку ми побачимо всі синусоїди, \"завернуті\" догори. Те ж саме на автомобільному генераторі. Трифазні машини змінного струму і стали виробляти тому, що вони компактніші, а звідси, й дешевші, ніж постійного струму. А коли на вихід діодного моста поставити електролітичний конденсатор великої ємкості? Що побачимо? Буде майже рівна лінія, піднята майже до вершин синусоїд. Конденсатор заряджатиметься, і коли напруга падатиме, то він триматиме заряд. Згладжування пульсацій. Та Ви це повинні краще мене знати. Таку ж саме функцію в авто виконує акумулятор. Генератор в авто підібраний по споживачах. Коли ми ще додатково навантажимо його не передбаченими конструкцією потужними споживачами, то генератор вийде з ладу. Швидше за все, проб\'є діоди завищеним струмом (вони ж там на якийсь певний струм розраховані). І ніякий акумулятор тут не виручить. Він не візьме на себе тих споживачів. А напругу генератор видасть одразу. Для того, щоб відкрилися в містку діоди, достатньо 0,7 В - напруга відкривання кремнієвого діода. Це я Вам як любитель в електроніці кажу. \"Технарем\" свого часу я не став. Так склалося, що закінчив юридичний (тоді Партії такі кадри були потрібні). То ж за фахом я правознавець.
Авто - ЗАЗ-110307 1,2S 2003 р.. Пробіг - 30 500 км.

АнтохА


Андрій

В@силь
Ох, Василь, Василь :)
По перше, машини змінного струму використовувати почали у якості генератора тому що вони, по перше, не вимагають такого обслуговування як колекторні, по друге дешевше, міді набагато менше треба,  а по третьє краще витримують перевантаження. раніше на автомобілях застосовували генератори постійного струму (Г 130), потім перейшли на Г-250, вже змінного.

А вот тут Ви самі собі дві супротивні речі і розказали. Конденсатор то заряджається, то розряджається, щоб підтримати напругу? вірно, згоден. А на автомобілі, Ви стверджуєте, це робить акумулятор. Тобто акумулятор коли напівперіод спадає починає розряджатися на електромережу, підтримуючи напругу (і напруга в мережі падає до 13В), то навпаки коли напівперіод пішов до гори, заряджається. Виходить, так?

Цитата: В@сильенератор в авто підібраний по споживачах. Коли ми ще додатково навантажимо його не передбаченими конструкцією потужними споживачами, то генератор вийде з ладу.
Да господь з вами. Я встановив противотуманки, вмикаю головні фари, ПТЛ, задні ліхтарі, пічку на третю швидкість, і генератор не виходить же з ладу ? У нього є сила струму, на яку розраховані його обмотки та діоди. А навантаженняв автомобілі не є межею цієї сили струму.

Цитата: В@сильА напругу генератор видасть одразу. Для того, щоб відкрилися в містку діоди, достатньо 0,7 В - напруга відкривання кремнієвого діода
напругу МІЖ ЧИМ? Якщо на одному електроді буде потенціал нульвоий, то діод відчиниться при ваших 0,7 В . А якщо з іншої сторони потенціал 12,5 В?  І він під потенціальном відносно генератора, тому що в них мінус суспільний. Тоді потрібно, щоб потенціал на клемі генератора був вищим за потенціал з протилежної сторони діода (тобто АБ) + частка напруги, що буде падати на діоді.  Вот тікі тоді він відчиниться, і дасть струм з генератора. Пропустить його. А інакше, маса то одна, а потенціал батареї вище - струм почне текти від плюса батареї, через обмотки генератора и на мінус батареї (звісно, до сумісного опіру додасться та протиЕРС, яку генератор буде виробляти).

Антон
Нифига себе! А зачем они? где их используют?


[img]http://s

АнтохА

типа для акустики, если стоят усилки и когда глубокий басс чтоб хватило напруги и не угандошить геныч и акамулятор.
а кондер в один фарад в машине и без акустики не помешает и цена терпимая ради продления жизни всех электроприборов

Андрій

Антон
а-а. да да, у нас в Запорожье недели две назад был чемпионат по автоакустике. Имел возможность там поприсутствовать. По три акумулятора ставят что бы тянула :)


[img]http://s

Max 55

Цитата: Антонтипа для акустики, если стоят усилки и когда глубокий басс чтоб хватило напруги и не угандошить геныч и акамулятор.
а кондер в один фарад в машине и без акустики не помешает и цена терпимая ради продления жизни всех электроприборов
+ 100500 надо и себе кондёр поставить