Sensович Toris'а

Автор Toris, 19 Лютого 2021, 22:25:17

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Toris

#690
Покімарив трохи. Проснувся і зрозумів, що прийшла пора цікавих дослідів.

Викрутив пробки. Потицяв у кожен отвір гумовим соском ареометра. Те, що я називав масними плямами, виявилось свинцевою шиною, яка з'єднує пластини у банці. А сам електроліт був прозорий. У банці №2 електроліт лише покриває цю шину. В інших банках електроліту трохи більше, але також мало.

Вимкнув зарядку. Провів заміри щільності електроліту у кожній банці. Менше 1,100 кг/куб.дм, а в банці №2 ареометр взагалі затонув, там, мабуть, практично чиста вода.

Увімкнув зарядку, влупив номінальних 6 А. Усі банки радісно забулькали, окрім банки №2.

Вимкнув зарядку. Маленькою стопочкою залив до кожної банки приблизно 50 мл дистиляту. Грушею ареометра вирівняв рівень в усіх банках. Тепер порядок.

Увімкнув зарядку, подав номінальних 6 А. Електроліт забулькав і аж трохи вихлюпується на поверхню разом з бульбашками крізь відкриті отвори. Лише банка №2 мовчить і не булькає. Перевів зарядку у буферний режим (режим зберігання). Струм одразу упав до 1,6 А. Закрутив пробки. Надалі мене цікавитиме лише банка №2.

Через годину струм 0,2 А при напрузі на клемах 13,5 В. При цьому чую тихеньке шипіння-булькання. Вбудований індикатор (банка №3, там нормально булькає) все одно показує червоне око, як і на самому початку. Мабуть, банка №2 таки замкнута і пора придивлятись до наступного акумулятора.

UPD: Занурився у технології та фірмовий "маркетинг". В решті решт вийшов на акумулятор BOSCH S5 A з абсорбуючим скловолокном (AGM) 0 092 S5A 050. На Розетці вартує 5200 грн (130 доларів). Характеристики у фірмовій рекламі - бімба! Але не з моїми доходами... Постогнав...

Реально можу собі дозволити або Bosch/Varta за 50 доларів у таврославутському габариті, або з напругою у ланосячому габариті Varta Blue/Bosch S5 до 80 доларів. При цьому чомусь Varta Silver вартує дорожче Bosch S5 при однакових характеристиках.

...А піддослідний акумулятор при буферному струмі (близько 0 А згідно показометра) при напрузі 13,5 В все одно шипить. Тобто під час роботи генератора він завжди "кипітиме". Викрутив пробку банки №2, вжарив струм - ні буль-буль, трупень. На банці №3 "око" так само червоне. Закрутив-закрив акумулятор, вимкнув зарядку, від'єднав клеми та вольтметр. Вранці подивимось залишкову напругу.

P.S. Цікаво, чому не випускають акумулятори у вигляді набору з шести банок?

Toris

#691
Після ночі відстою (8 годин) на клемах холостий хід 11 В.
Акумулятор Forse 6СТ-60А2Н вийшов з ладу і під капот його вже не ставитиму.

На акумуляторі виплавлені такі цифри: навпроти клеми "+" "1084", під ручкою перенесення "2647 781563". Згідно розшифровки з інтернету, акумулятор виготовлений на 47 тижні 2016 року, це друга половина листопаду 2016 року. До 6 років акумулятор не дожив 3 місяці...

З урахуванням торгово-транспортних пауз, акумулятор відпрацював років 5 і був підзаряджений зарядкою лише 2 рази, 1 раз попередником на 5-му році і 1 раз мною взимку на 6-му році акумуляторного життя. Можливо, не такий вже й поганий акумулятор Forse, якщо врахувати, що експлуатувався він переважно на дуже коротких поїздках?

...Позавчора колега похвалився, що у його "дев'ятці" стоїть турецький акумулятор з 2006 року, котрому вже 16 років. Колега купив його тоді за 100 доларів; каже, що зараз такого знайти не може і там, де він купував, найдорожчі турецькі вартують 50 доларів.

Хрін його знає, що його робити... З одного боку, акумулятор за 50 доларів Varta Black зараз уже встановлений і працює. З другого боку, акумулятор з технологією AGM за 130 доларів має працювати дуже добре, довго та надійно, але ж чи варто так вкладатись, якщо може з'явитись можливість змінити автомобіль? З третього боку, запасний акумулятор завжди має бути під рукою. Купити таврославутський Forse 45 на запас? :)

...Прицінився - таврославутський Forse вартує практично 50 доларів, додати ще 100...200 грн - і буде чеський Bosch/Varta. Прицінився і поржав - нема ніякої різниці. Потім додав у порівняння також Westa, Topla та Excide - також усе приблизно однаково вартує. От що ринок животворящий витворяє! :-D

Звернув увагу, що найдешевші Bosch S3 мають чорну кришку, дорожчі S4 мають синю кришку, топові S5 мають сіру кришку. Точнісінько таке ж кольорове маркування мають і Varta: Black, Blue, Silver.

Олександр 1968

Акб з окремих банок?Велкем ту сесер?Були такі,навіть бачив на базарі недавно.Недалеко від мене в старому приміщенні"Автолідера"є магаз новий,де продають акб Дюрасел,нібито з Австрії(не дуже віриться).Люди беруть,але статистики ще нема.

Toris

Олександр 1968 Не скажу за есесер, але 10 доларів за банку - це не 50 за весь акумулятор.

User2108

AGM акумулятор потрібен в авто із системою старт/стоп. Для наших авто він не доцільний. Купіть не дорогий АКБ, якого вистачить на 3-4 роки.

Romka

От я й про що, АКБ або приїхав, або проблеми в електриці авто. По друге 3.7 км ,якщо пішки йти влом, то може велик буде саме те? Ну, рілі?
Slavuta BRABUS 1.3L LPG 4

Toris

Доба відстою акумулятора - на клемах 10,5 В. АКБ - в утилізацію.

Цитата: Romka від 28 Серпня 2022, 22:50:25По друге 3.7 км ,якщо пішки йти влом, то може велик буде саме те? Ну, рілі?
Пішки ходити не влом, ходжу щодня, прямий пішоходний маршрут менше 2 км, це 15...30 хвилин ходу, дивлячись, яких пташок рахувати. :-D Однак, якщо виникають несприятливі погодні умови або господарські потреби, або тривога, або банально проспав, то беремо автомобіль. От так авто простоює та їздить на короткі маршрути.

Romka

То добре.
Цитата: Toris від 29 Серпня 2022, 00:03:35Доба відстою акумулятора - на клемах 10,5 В. АКБ - в утилізацію.

Ось і причина, добре не взимку.
Slavuta BRABUS 1.3L LPG 4

vladishtm

Їздимо мало, мабуть добре б було на кожну ніч автоматичне зарядне в буферному режимі.... але ж нам багатьом влом  :lol: В мене зарядне постійно під капотом і розетка за метр від авто... вле ж часто влом  :sad:
Коли акум не заряджаеться він 100% зажди в той час розряджається... в тому числі внутрішній саморозряд.

По символам  BOSCH 
Spoiler
колір кришок та символ
S3 -до 90 Ач 720А для більшості авто не замудренних всякими ел. споживачами.
S4 silver - до 95Ач 830А  збільшений срок експл, пластини легіровані сріблом
S5 silver+- до 110Ач  920А, авто з "прожектор", музика....
S6 AGM - необслуг.  +робота при низьких температурах
Є ще індекс "Т" для великих транспортних.
Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

Toris

#699
02вересня 2022 року. Придбав запасний акумулятор.

Третій день після роботи неспішно відвідую автокрамниці у рамках вивчення місцевого ринку автомобільних акумуляторів. Тих брендів, як в інтернеті, нескінченна кількість. Нарешті добрався до чисто автоакумуляторної крамниці. Продавець - молодий хлопчина, якраз розповідає покупцю щось і робить це від душі. Дійшла до мене черга, поспілкувались, чувак у темі. Вечір, другий день школи, п'ятниця, покупців практично немає. То чувак розповідав та показував мені все, що мене цікавило. Міряли вольти, дивились ампери навантажувальною вилкою, важили акумулятори на вагах. Взнав, що український виробник акумуляторів Megatex у сусідньому місті Старокостянтинів відкрив акумуляторний завод; продавець показав мені ці акумулятори (Energy Box, Mercury).

Розповів продавцю свою ситуацію, сказав, що хочу щось маленьке, щоби носити туди-сюди не дуже важко і щоби було воно непогане. Продавець тицьнув пальцем у червоний акумулятор і сказав "цей". На акумуляторі таврославутського габариту (база 175х207, висота 190) написи: ARMADA Red Premium, 6CT-50A2, 12V, 50Ah, 510A(En), Ca/Ca, Produced by battery plants "ISTA", Made in Ukraine. Акумулятор має уже знайомий мені вмонтований ареометр на банці №3, який показує повну зарядку. Тицьнули навантажувальну вилку - показало 527А. Вольтаж 12,9В, підзаряджений попереднього дня. Дата випуску - середина червня цього року. Маса на вагах 11,5 кг. Взяв у руки, розглянув його з усіх сторін, потрусив - булькає. :) Ніби не тривожний акум. Вирішив його придбати.

Spoiler








[close]

Перескочив додому за старим акумулятором. Коли привіз дохлий Forse 60 Original, продавець видав шанобливий вигук поваги і поставив акум на ваги, які показали 15,5 кг. Запитую, невже дохлий акум такий класний? Продавець каже, що таки класний і ставить з вітрини якийсь акумулятор такого ж габариту (60Ah) на ваги - ваги показують 12,5 кг. З цікавості тицяє навантажувальною вилкою в легкого акумулятора - табло показує під 350А при написі на етикетці 580А. Хлопчина розповів, що тримає того недоакумулятора в тонусі, регулярно обслуговує, показує покупцям і пропонує забрати за 1400 грн, але чомусь ніхто не бажає. :)

...Поставив мій новий червоний акумулятор у ноги правого пасажира, їду додомцю. При маневрах та горбочках в акумуляторі чую хлюпання. Прикинув, що воно ж і під капотом так само хлюпає... Тепер розумію наголос виробників на хитрий повітряний клапан, котрий повертає електроліт назад. :)

Фінанси: -2000 грн придбав новий акумулятор; +250 грн продав старий акумулятор.
Вартість оновлення акумулятора 1750 грн, курс долара хай 41 грн/USD.
Оновлено у записі від 2022-10-11.

vladishtm

Цитата: Toris від 03 Вересня 2022, 09:51:43Маса на вагах 11,5 кг.
Цитата: Toris від 03 Вересня 2022, 09:51:43поставив акум на ваги, які показали 15,5 кг
Так отож  :(  старий зроблений з первісного свинцю, плюс по чесному заповнений пластинами. Придбаний, зроблений зі вторичного свинцю (переробка старих акумів) і  можливо не чесно наповнений пластинами. Так що вага тут поки мае значення.  :(  Але поїзд пішов.
Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

Toris

vladishtm, старий акумулятор трішечки ширший (175х242), ніж новий тавричний (175х207), там є куди того свинцю напхати. :-D
А придбаний новий має таку ж масу, як аналогічний Varta чи Bosch.

Romka

Цитата: Toris від 03 Вересня 2022, 09:51:43ваги показують 12,5 кг
Так важив мій Forse 50. Гарний АКБ.
Slavuta BRABUS 1.3L LPG 4

vladishtm

акум А-мега 7  15-16кг 242х175 50-60Ач есть просто есть ультра
Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

Toris

#704
10-11 вересня 2022 року. Мультипаливний караван.
Їздили трьома автомобілями з друзями до Києва на весілля друзів. Бензинова KIA Ceed АКПП, дизельний VW Touran і мій пропановий Сенсович. Ну, шо я можу сказати, то це те, що їхати в каравані з тими іномарками, конєшно, можна, але повеселитись уже ніззя: на житомирській трасі пробував обігнати Турана, то він аж трохи образився і не піддався, хоча й міг би порадувати старого Торіса, бешкетник такий. Не вистачає потужності мелітопольського двигуна 1.3л для таких гонок. Втім, на фініші все одно паркувались разом, благо, друзі забронювали нам стійбище для наших верблюдів під шлагбаумом десь у дворі на Андріївському узвозі. Досвічений штурман провів коротким фарватером, але заїзд древньою бруківкою на першій передачі дзьобом до неба вразив.

Заправки пропаном:

500,08грн за 20.88л по 23,95грн/л на ANP (Energy) в Житомирі. Відносно спокійно їхали, день. Пробіг 239,55км, питома витрата 8,72л @ 100км.

(773,20-183,26) за 29,75л по 25,99грн/л ОККО в Житомирі зі знижкою на зворотньому шляху. Гонка у каравані до Києва, майже година корку під Києвом з перевіркою документів, день; наступного дня вранці спокійно виїхали з Києва. Пробіг 293км, питома витрата 10,154л @ 100км.

399,92грн за 16,29л по 24,55грн/л Авіас у Хмельницькому. Спокійно фінішували. Пробіг 206,5км, питома витрата 7,89л @ 100км.

Сумарно витратив на пропан 1490 грн за 739,05 км, питома вартість пропанового кілометра 2,02грн.
Під час гонки, корку та Києва ще й трохи бензину витратив, коли двигун вище 3500 обертів на хвилину крутився.