Sensович Toris'а

Автор Toris, 19 Лютого 2021, 22:25:17

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачів і 2 Гостей дивляться цю тему.

vladishtm

Цитата: Володимир від 28 Вересня 2022, 09:36:25Тоді до мене дійшло, що коли під час зарядки напруга на клемах наближається 15 в, починається газовиділення яке повільно перемішує електроліт, щільність електроліту що знаходиться між пластинами падає, і відповідно падає напруга на клемах акумулятора.
Ну і можливо все ж ще й температура....
для довідки
Spoiler
"При повышении температуры на каждые 15° С плотность уменьшается приблизительно на 0,01 г/см3, а при понижении температуры на каждые 15° С плотность увеличивается на 0,01 г/см3. Снижение плотности электролита ниже 1,130 г/см3 означает, что батарея отдала 80% своей емкости и больше ее разряжать нельзя.
[close]

Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

vladishtm

Цитата: Toris від 27 Вересня 2022, 22:54:24стартер ледь-ледь маслав, а потім вже й не маслав.

Цитата: Toris від 28 Вересня 2022, 08:07:20Отже до акумулятора питань немає.
Цитата: Toris від 28 Вересня 2022, 08:07:20Буду перевіряти клеми, дроти від акумулятора до стартера, стартер, землі до двигуна.
От більш на це схоже. Або поганий обжим, або і перелом. І якщо напруга на вольтметрі не падала сильно при спробі пуска, - то справа можливо в дебелих дротах до стартеру та етс., або поганий силовий контакт в реле стартера.  У мене напруга може падати при старті до 10-11вольт, а коли розряджений і нижче, (бачив свої пуски і при 9вольтах) - але ж пускалась.

Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

Toris

#722
Розбираюсь з акумуляторами.

Сірий акумулятор Варта:
Цитата: Toris від 22 Вересня 2022, 20:34:40
Цитата: Toris від 22 Вересня 2022, 15:48:391. Вранці (07:00) вимкнув автоматичну зарядку сірого акумулятора Varta B20: три доби стояла буферна напруга 13,65В, тож тепер перевіримо акумулятор на відстій.
Станом на 19:00 (12 годин відстою) напруга на клемах була 12,92В.
23 вересня 2022 року станом на 07:00 (24 години відстою) напруга на клемах 12,90В.
Станом на 19:00 (36 години відстою) напруга на клемах 12,89В.
24 вересня 2022 року станом на 07:00 (2 доби відстою) напруга на клемах 12,86В.
25 вересня 2022 року станом на 07:00 (3 доби відстою) напруга на клемах 12,84В.
26 вересня 2022 року станом на 07:00 (4 доби відстою) напруга на клемах 12,83В.
27 вересня 2022 року станом на 07:00 (5 діб відстою) напруга на клемах 12,82В.
28 вересня 2022 року станом на 07:00 (6 діб відстою) напруга на клемах 12,81В.

Червоний акумулятор Armada:
Цитата: Toris від 27 Вересня 2022, 22:54:24Вранці, о 07:00 28 вересня 2022 року після відстою 14 годин після 10 хвилин автогенератора напруга на клемах червоного акумулятора 12,60В. Питань до акумулятора не маю.
О 18:20 28 вересня 2022 року (25 годин відстою) напруга на клемах 12,59В.

Судячи з динаміки зниження вольтажу, усе з тим червоним акумулятором нормально, не гірше Варти. Ставлю його на буферну зарядку слабким струмом. В ручному режимі встановив приблизно 5А - акумулятор не шипів. Кручу потенціометр у максимум (11А) - потенціометр слухняно та рівненько посунув до краю шкали, акумулятор зашипів, забулькав. Поводиться акумулятор як слухняна дитина. Погойдав його трохи вперед-назад, встановив номінальний струм 5А та й перемкнув зарядку у режим збереження/десульфатації. Потенціометр зменшив покази струму до 2А - це означає, що за пів-години-годину струм зменшиться до буферного рівня.

І тут мені відкрилось, про що говорив Володимир:
Цитата: Володимир від 28 Вересня 2022, 09:36:25Тоді до мене дійшло, що коли під час зарядки напруга на клемах наближається 15 в, починається газовиділення яке повільно перемішує електроліт, щільність електроліту що знаходиться між пластинами падає, і відповідно падає напруга на клемах акумулятора.
Тобто бульбашки зменшують прощу електропровідного перерізу як на поверхні пластин, так і в об'ємі електроліту. Менша площа - менша електропровідність - менше струму проходить. Відповідно, "розумна" електроніка сприймає цей факт як кінець зарядки акумулятора і починає зменшувати напругу.

Погойдав/потряс акумулятор, щоби збити залишкові бульбашки з поверхні пластин. Додумав думку про самообман електроніки: електроніка все одно зарядить акумулятор до максимуму, але вже нижчим струмом і за довший час. Втім, ніхто нікуди не спішить.

Toris

Вранці о 7:00 зарядна напруга на клемах червоного акумулятора 13,62В. Вирішив, що хай буферизується ще добу.

Володимир

Цитата: vladishtm від 28 Вересня 2022, 20:55:58
Цитата: Володимир від 28 Вересня 2022, 09:36:25Тоді до мене дійшло, що коли під час зарядки напруга на клемах наближається 15 в, починається газовиділення яке повільно перемішує електроліт, щільність електроліту що знаходиться між пластинами падає, і відповідно падає напруга на клемах акумулятора.
Ну і можливо все ж ще й температура....
для довідки
Spoiler
"При повышении температуры на каждые 15° С плотность уменьшается приблизительно на 0,01 г/см3, а при понижении температуры на каждые 15° С плотность увеличивается на 0,01 г/см3. Снижение плотности электролита ниже 1,130 г/см3 означает, что батарея отдала 80% своей емкости и больше ее разряжать нельзя.
[close]
Температура не змінюється, навпаки по мірі росту напруги на клемах акб хаває менше ампер, якщо на початку зарядки радіатор тиристора теплий, то коли вже АКБ починає виділяє газ, то тиристор холодний.
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

vladishtm

Цитата: Володимир від 29 Вересня 2022, 08:54:03Температура не змінюється,
Не погоджусь, бо при зарядці акума температура АКУМА (електроліту) ЗАВЖДИ збільшуеться від стартової при початку зарядки.  Незалежно від матеріалу провідника струм проходячи через провідник гріє  провідник. Не буду стверджувати, але наче десь попадалось, що якщо температура акума (електролиту звісно) при зарядці вище 25град треба припинити зарядку і дати знизитись температурі.
Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

Володимир

Напруга мірялась кожного разу після як мінімум 8 годин простою, температура в гаражі могла мінятись максимум на 4 градуси, тому тут про якийсь вплив температури на щільність говорити не можна.
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

vladishtm

Цитата: Володимир від 29 Вересня 2022, 13:22:23Напруга мірялась кожного разу після як мінімум 8 годин простою, температура в гаражі могла мінятись максимум на 4 градуси, тому тут про якийсь вплив температури на щільність говорити не можна.
Мабуть ми про різне. Я про підвищення температури електроліту під час проходження через нього зарядного струму. 
Цитата: Володимир від 29 Вересня 2022, 13:22:23температура в гаражі
це просто стартова температура на момент початку заряду.  Літом у мене при зарядному струмі 2,5А за годин чотири підігріває акум так, що я добре відчуваю долонею. Мабуть десь градксів 40-45-50.  Термометр не потрібен. Наприклад температуру води для купання дитини міряють занурюючи свій лікоть. Тобто 40 градусів людина вже відчуває, що це не 20 градусів.
Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

Toris

#728
Цитата: Toris від 22 Вересня 2022, 20:34:40
Цитата: Toris від 22 Вересня 2022, 15:48:391. Вранці (07:00) вимкнув автоматичну зарядку сірого акумулятора Varta B20: три доби стояла буферна напруга 13,65В, тож тепер перевіримо акумулятор на відстій.
Станом на 19:00 (12 годин відстою) напруга на клемах була 12,92В.
23 вересня 2022 року станом на 07:00 (24 години відстою) напруга на клемах 12,90В.
Станом на 19:00 (36 години відстою) напруга на клемах 12,89В.
24 вересня 2022 року станом на 07:00 (2 доби відстою) напруга на клемах 12,86В.
25 вересня 2022 року станом на 07:00 (3 доби відстою) напруга на клемах 12,84В.
26 вересня 2022 року станом на 07:00 (4 доби відстою) напруга на клемах 12,83В.
27 вересня 2022 року станом на 07:00 (5 діб відстою) напруга на клемах 12,82В.
28 вересня 2022 року станом на 07:00 (6 діб відстою) напруга на клемах 12,81В.
29 вересня 2022 року станом на 07:00 (7 діб відстою) напруга на клемах 12,80В.
30 вересня 2022 року станом на 07:00 (8 діб відстою) напруга на клемах 12,80В.
01 жовтня 2022 року станом на 07:00 (9 діб відстою) напруга на клемах 12,78В. Перед замірюванням напруги погойдав з м'яким ударом по 5 разів на перед і по 5 разів назад. Покази напруги до та після погойдування не змінились.
02 жовтня 2022 року станом на 07:00 (10 діб відстою) напруга на клемах 12,77В.
Схоже, що сірий акумулятор стабілізувався за тиждень відстою. Температура у приміщенні була в межах 19,5...20,5°C. Продовжую його спостерігати. Цікаві досліди. :)

Цитата: Toris від 29 Вересня 2022, 08:36:07Вранці, о 7:00 зарядна напруга на клемах червоного акумулятора 13,62В. Вирішив, що хай буферизується ще добу.
Вранці, о 7:00 30 вересня 2022 року (1 доба буферизації) напруга на клемах червоного акумулятора 13,61В. :wacko: Тицяв щупами у свинець і так, і сяк - все одно просідання напруги на сотку. Погойдати його, чи що?
Вранці, о 7:00 01 жовтня 2022 року (2 доба буферизації) напруга на клемах червоного акумулятора 13,64В. Перед замірюванням напруги погойдав акумулятор з м'яким ударом по 5 разів на перед і по 5 разів на зад. Цікаво, що ввечері, коли було у кімнаті тепліше, вольтаж обома мультиметрами показувало 13,66...13,67В. Мабуть, параметри повітря впливають і на зарядний пристрій, і на мультиметри.
Вранці, о 7:00 02 жовтня 2022 року (3 добb буферизації) напруга на клемах червоного акумулятора 13,63В.

Володимир

Цитата: vladishtm від 29 Вересня 2022, 17:28:19
Цитата: Володимир від 29 Вересня 2022, 13:22:23Напруга мірялась кожного разу після як мінімум 8 годин простою, температура в гаражі могла мінятись максимум на 4 градуси, тому тут про якийсь вплив температури на щільність говорити не можна.
Мабуть ми про різне. Я про підвищення температури електроліту під час проходження через нього зарядного струму. 
Ні, це просто хтось не уважно читав мої попередні пости і тепер підмінює поняття.
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

Toris

Цитата: Toris від 30 Вересня 2022, 08:17:25Вранці, о 7:00 30 вересня 2022 року (1 доба буферизації) напруга на клемах червоного акумулятора 13,61В. :wacko: Тицяв щупами у свинець і так, і сяк - все одно просідання напруги на сотку. Погойдати його, чи що?
Тицьнув щойно вольтметром - показує 13,66В. Не гойдав. Якась цікава хімія, вольтаж буферної "зарядки" то вниз, то догори... Не глюк мультиметра, бо сірий акум на відстої показує свої 12,80В.

vladishtm

Цитата: Володимир від 30 Вересня 2022, 09:25:57Ні, це просто хтось не уважно читав мої попередні пости і тепер підмінює поняття.

Яка нахрен не уважність? Це хіба не твій пост?! В ньому хіба не про момент зарядки?!  Я з нього повів діалог про підвищення температури електроліту під час заряду. А ти приплів чомусь потім незмінну  температуру в гаражі  :dunno:

Цитата: Володимир від 28 Вересня 2022, 09:36:25Потім підключив до зарядки свою стареньку весту, яка вже напевне з 10 разів проходила цикл десульфації. Вона повела себе точно так само як і Centra. Тоді до мене дійшло, що коли під час зарядки напруга на клемах наближається 15 в, починається газовиділення яке повільно перемішує електроліт, щільність електроліту що знаходиться між пластинами падає, і відповідно падає напруга на клемах акумулятора.
Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

Володимир

Цитата: vladishtm від 30 Вересня 2022, 21:15:39
Цитата: Володимир від 30 Вересня 2022, 09:25:57Ні, це просто хтось не уважно читав мої попередні пости і тепер підмінює поняття.

Яка нахрен не уважність? Це хіба не твій пост?! В ньому хіба не про момент зарядки?!  Я з нього повів діалог про підвищення температури електроліту під час заряду. А ти приплів чомусь потім незмінну  температуру в гаражі  :dunno:

Цитата: Володимир від 28 Вересня 2022, 09:36:25Потім підключив до зарядки свою стареньку весту, яка вже напевне з 10 разів проходила цикл десульфації. Вона повела себе точно так само як і Centra. Тоді до мене дійшло, що коли під час зарядки напруга на клемах наближається 15 в, починається газовиділення яке повільно перемішує електроліт, щільність електроліту що знаходиться між пластинами падає, і відповідно падає напруга на клемах акумулятора.

А ту частину де я писав що на ніч зарядка вимикалась і напруга на клемах акумулятора мірялась наступного дня зранку, тобто прибнизно через 8 годин після відкючення зарадки від мережі, коли температура електроліту стала рівною температуті повітря в гаражі, хтось читав? Чи ти хочеш сказати що в мере в гаражі температура повітря міняється в діапазоні 45 градусів цельсія?
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

Toris

#733
Суцільний обман навколо...

Спало на думку подивитись моторну оливу для зими. Розетка продає якийсь новенький бренд MPM. Придивився дві оливки, MPM Motor Oil 5W-40 Premium Synthetic C3 (1700 грн за 5 л) та Motor Oil 0W-40 High Performance Street (1784 грн за 5 л). Подивився їхні MSDS - взявся за голову. 5W-40 Premium Synthetic C3 виявився натуральним нафтовим гідрокряком, а 0W-40 High Performance Street декларує у своєму складі синтетики 10...30%.

Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40 4 л (7536) (2778 грн за 4 літри) таки синтетика: база - 50...70% 1-Децен, поліолефін - 1...5%.
Shell Helix Ultra 0W-40 (1905 грн за 4 л) - синтетика: поліальфаолефін 70...80%, секретні присадки 30...40%, дуже чисте мінеральне масло (мабуть, гідрокряк) 1...10%.

Motul 8100 X-max 0W-40 (2334 грн за 4 л) можна назвати напівсинтетикою: 1-децен - 25...50%, усе інше - гідрокряк та присадки.
Mobil 1 FS 0W-40 (2289 грн за 4 літри) - напівсинтетика, 30...40% 1-децену, усе інше - гідрокрекінг з присадками.
Aral SuperTronic SAE 0W-40 (1700 грн за 4 л) - напівсинтетика: 1-Decene, homopolymer, hydrogenated - 10...25%, Dec-1-ene, trimers, hydrogenated - 10...25%.
ADDINOL Superior 040 - напівсинтетика з гідрокряком.

Mobil 1 ESP X3 0W-40 4 л (2500 грн за 4 літри) - гідрокряк з домішками 1-децена 5...10%.
Comma X-FLOW TYPE XS 10W-40 - гідрокряк.
Liqui Moly Molygen New Generation 5W-40 (2379 грн за 5 л) - гідрокрекінг 40...60%.
Castrol Edge Titanium FST 0W-40 (2319 грн за 4 л) - не вдалось знайти MSDS, але EDGE 0W-40 - таки гідрокряк.
Addinol SUPER LIGHT 0540 (1526 грн за 5 л) - гідрокряк.
MOL Essence 5W-40 - гідрокряк.
Total Quartz 9000 5W-40 (1706 грн за 5 л) - напівгідрокряк (40...50%).
Kroon-Oil Emperol 5W-40 (1350 грн за 5 л) - напівгідрокряк 25...50%.
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 (3075 грн за 5 л) - мінералка з 10...25% гідрокряка.
Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40 (2080 грн за 5 л) - мінералка, 1...10% гідрокрекінга.
Mannol Elite 5W-40 (2023 грн за 5 л) - мінералка.
Yuko Super Gas 10w-40 (724 грн за 5 літрів) - мінералка.
Total Quartz 7000 Energy 10W-40 (1111 грн за 5 л) - мінералка з гідрокряком та крапелькою поліолефінів.

Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W-40 (1656 грн за 5 л) - мінералка з гідрокряками (менше 18%) та присадками. У моторі Сенсовача зараз таке залите.

У чому суть цього мого сказу. Сира нафта є скаженим борщем з сотнями різних речовин. Різні стадії фільтрації та способи очистки зменшують кількість непотрібних речовин у потрібному мінеральному мастилі. Однак зовсім очистити нафту від непотрібних речовин дуже дОрого, тому дешевше синтезувати одразу необхідні речовини з газу, що у 3-4 рази дорожче звичної мінералки. Нафтовим виробництвам кудись потрібно збувати відходи від паливної перегонки, от вони й тулять нам різні мастила. Фінансово прийнятне споживачу очищення нафти - за допомогою водню (гідрархіуму), що називається гідрокрекінгом (або гідрокряком у розмові). Ось цей гідрокряк нам і впарюють під виглядом синтетики за всі гроші.

Чому синтетика? А синтетика вже у базовому мастилі має набагато кращі якості, ніж усі наші любі присадки у наших звичайних мінералках-напівсинтетиках. І не пригорає на кільцях.

Тобто, якщо використовувати для двигуна правильні оливи з класу 0W-40, то двигун прослужить значно довше до капіталки при замінах до 10 тисяч кілометрів чистої траси.

...А усі ці наші супер-пупер мінералки слід міняти через 3...5 тис.км чистої траси. Хто їздить до заміни більше - той убиває двигун. Короче, усі ми тут убивці... Хто з незнання, хто здуру, хто з бідності...

Skiper

Експерименти з фірмами одноднєвками нічого хорошого для машини не несуть, крім проблем за свої ж кошти.
Slavuta 1.2SI by Skiper
Мы в ответе за тех, кого вовремя не послали за русским кораблём