Стоп-сигнал і гальмування двигуном / Стоп-сигнал и торможение двигателем

Автор Toris, 17 Січня 2019, 20:39:14

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Toris

Усім привіт!

...Поки я чекав запчастини для подолання проблеми "тавро-АБС", то старався якнайменше користуватись педалькою гальма і якось непомітно для себе підсів на гальмування двигуном. "Тавро-АБС" вилікував, а от гальмами і досі користуюсь лише як допоміжним засобом, якщо не попадаю в пробку.

І тут така штука: їдемо, наприклад, вранці колоною на роботу, під'їжджаємо до перехрестя/пішоходного_переходу, всі починають гальмувати і у всіх засвічуються стопи. А я ж просунутий гальмівник, гальмую двигуном і стопи у мене мовчать, через що задній водій ахтунгує.

Хочу, щоби у мене світились стоп-сигнали, коли я гальмую двигуном. Чи є якісь готові рішення, які можна успішно застосувати на славутці?

Sergik32

а навіщо тобі, ти за кермом свої стопи не бачиш, а той хто ззаді нехай ...алом не щолкає, а от повороти то треба щоб працювали.
Лучше Slavuta может быть Rolls Royce Phantom, всё остальное есть ошибка автопрома.
[img]http://www.calorizator.ru/line/07848Hdf000KPRh9GD0YHRjCDQstC(0LTQuNGC0Ywg0

Toris

Спалах світла краще відпрацьовується психікою, ніж сповільнення руху. А в жінок психофізіологія аналізу руху взагалі гірша. Тож задля власної безпеки буде краще, якщо стопи сигналізуватимуть про різке сповільнення руху.

Олександр 1968

Два варіанти.Перший .Мікроконтролер з датчиком прискоренння(акселерометром)+програма до нього.Другий (колгоспний).Берем старий ртутний термометр,розбиваєм,збираєм ртуть.Запихаємо в трубочку з діелектрика на кінці якої два контакта.При гальмуванні ртуть за інерцією котиться вперед і замикає контакти.Чутливість регулюється нахилом трубки.Велике прохання за останню ідею сильно не плюйте в мою сторону бо вона не моя а взята з журналу Юний технік тих "благословених часів"

Toris

З нахилом не годиться, бо будуть хибні спрацювання при спусках вниз. Мікроконтролер - складно.
Треба щось з малою залежністю від гравітації, але з чітким відпрацюванням прискорень по курсу.

Олександр 1968

Занадто багато протиріч.Побороти гравітацію і осідлати інерцію та й щоб попростіше.....А може керувати за допомогою голосових команд? З допомогою якогось дешевенького андроїда.Ну типу банзай-вкл\нінзя-викл.Чи баацькаа і тціцькааа!Правда при цьому не бажано брати сторонніх пасажирів :-D :-D.Навіть якщо використати датчик швидкості і кінцевик карбюратора все одно без МК не обійтись,хіба якщо забацати з десяток мікросхем цифрової логіки

Vitaliy.

Это уже походит на начальную степень маразма. А может сзади большой экран поставить, где будет отображаться все действия водителя- какая передача включена; на сколько нажаты педали газа и тормозов; и через сколько метров будет нажиматься педалька стопов :)
Пусть задние клювом не щёлкают, и держат "зимнюю" дистанцию.
Занимаюсь ремонтом авто.Радиолюбитель.Электрика и не только.
Я предпочитаю делать в своей жизни то, что мне нравится. А не то, что модно, престижно или положено.
 рус иван пнх

igo61

Цитата: Олександр 1968 від 17 Січня 2019, 23:16:26
При гальмуванні ртуть за інерцією котиться вперед і замикає контакти.Чутливість регулюється нахилом трубки.
Буде гарний показник якості наших доріг - стопаки блим-блим, блим-блим.  :nea:
Цитата: Олександр 1968 від 18 Січня 2019, 00:02:17
А може керувати за допомогою голосових команд? З допомогою якогось дешевенького андроїда.Ну типу банзай-вкл\нінзя-викл.Чи баацькаа і тціцькааа!
Як у тому анекдоті про рекламу масла "делмі": син вбігає в кімнату тата з ох...ми очима. "Тату-тату, наша мама з глузду з`їхала - вона на кухні з маслом розмовляє!" Грешен, сам иногда на "дальняке" с навигатором спорю.  :-D
Олександр 1968, це не шоб образити, а з гумористичних міркувань - одне до одного склалося.  :drinks:
А якщо до діла - на КПП ставимо (один) датчик нейтралі і датчик швидкості. Сигнали з них заводимо в контролер (або в схему на "твердій логіці"). Якщо одночасно виповнюється дві умови: включена передача та шидкість має стійку тенденцію к зменшенню - вмикаємо "стопи". Якщо хоч одна з умов не виповнюється - стопи не горять.   ;)
Куда ты скачешь, гордый конь, и где откинешь ты копыта?

Олександр 1968

Ну про голосові команди я теж звичайно несерйозно,просто щоб описати степінь достатньої складності проблеми.В принципі при гальмуванні двигуном як правило маємо підвищені оберти при відпущеній педалі газа(спрацьовує блок управління клапаном ХХ).Це можна якось використати.

Toris

А якщо газану при нажатому зчепленні? Оберти рвонуть доверху...

igo61

Не-не, парни, блок ЭПХХ в разработку принимать нельзя - он работает в жёстко заданном диапазоне оборотов. А нам под такую приблуду нужно не абсолютное значение оборотов, а их тенденция.
Например, спускаемся с горки, "тормозим двигателем", но обороты не падают - горка крутая. Естественно, стопы не должны загореться. Крутизна горки уменьшается или она переходит в горизонтальную поверхность, или просто отпустили педаль газа на горизонтальной поверхности - обороты начали снижаться, стопы загорелись.
Алгоритм довольно простой: меряем период следования импульсов с датчика скорости (напомню, абсолютное значение роли не играет). Если каждый последующий период длиннее предыдущего (замедление авто), допустим, в течении 1,5...2 секунды - включаем стопаки. Для решения такой задачи есть несложные как схемотехнические, так и програмные (для контроллеров) решения.
Как-то так.  :thank_you:
Цитата: Vitaliy. від 18 Січня 2019, 01:45:30
Это уже походит на начальную степень маразма. А может сзади большой экран поставить, где будет отображаться все действия водителя...
Виталя, нам молодым маразма не понять.  :)
Большого экрана в оборзимом будущем пока ещё не предвидится, но уже сейчас ведутся исследования и разработки в плане "общения" между транспортными средствами для обеспечения бОльшей безопасности.
Куда ты скачешь, гордый конь, и где откинешь ты копыта?

Toris

Япона-мать, в такі нетрі залізли... :facepalm:

Коли швидко зупиняюсь, то головою клюю. Може, простіше якогось грузика на горизонтальному валу підпружинити (співвісно напрямку руху)? Гальмує автівка - грузик сунеться вперед, розтягує пружину, замикає контакт. Котиться без зміни швидкості чи розганяється - грузик стоїть на своєму місці і нічого не замикає. Грузик можна підперти або легенько примагнітити ззаду, щоби блокувати коливання пружини.

Або маятника на жорсткому підвісі підчепити, щоби ковзання по валу замінити обертанням у підвісі, що додасть надійності при вологості та низьких температурах.

Таку систему можна встановити автономно, без втручання в датчики, ближче до керування стопами.

Vitaliy.

Цитувати виділенеЯкщо одночасно виповнюється дві умови: включена передача та шидкість має стійку тенденцію к зменшенню
А если въедешь в снежную неубранную дороге, при  нажатом газе, машина начнёт утопать и замедляться  :-D
А если машина едет на подъём, её скорость уменьшается, и как охренеет задний водитель, когда у передней загорятся стопы ?  :-D
Не не не, любой колхоз имеющий дебилизм, нафик ненужен.
Цитувати виділенеА якщо газану при нажатому зчепленні?
А если на льду машина в движении начнёт скользить колёсами в движении, по спидометру обороты вырастут, а по факту наоборот. Что скажет "лектроника"?  :-D
Занимаюсь ремонтом авто.Радиолюбитель.Электрика и не только.
Я предпочитаю делать в своей жизни то, что мне нравится. А не то, что модно, престижно или положено.
 рус иван пнх

Олександр 1968

Цитата: Toris від 18 Січня 2019, 10:12:59
Япона-мать, в такі нетрі залізли... :facepalm:

Коли швидко зупиняюсь, то головою клюю. Може, простіше якогось грузика на горизонтальному валу підпружинити (співвісно напрямку руху)? Гальмує автівка - грузик сунеться вперед, розтягує пружину, замикає контакт. Котиться без зміни швидкості чи розганяється - грузик стоїть на своєму місці і нічого не замикає. Грузик можна підперти або легенько примагнітити ззаду, щоби блокувати коливання пружини.

Або маятника на жорсткому підвісі підчепити, щоби ковзання по валу замінити обертанням у підвісі, що додасть надійності при вологості та низьких температурах.

Таку систему можна встановити автономно, без втручання в датчики, ближче до керування стопами.
Оце-оце.Я ж написав про трубку з ртуттю.Ртуть важка і металева а трубка довга з контактами в кінці.Залишилось вирішити проблему їзди вниз.Може трубку поставити на вісь з грузилом щоб постійно стояла горизонтально?До речі недавно попав в руки телефон стаціонарний від німців.Там ртуть замикала мікрофон коли трубку покласти горизонтально мікрофоном донизу.Ртуть запаяна герметично.Щось ця тема стає схожою на журнал Конєводство :gvozd:
О блін згадав! В блока аірбега стоять схожі датчики,коли ним трясеш то чути що там щось літає схоже на кульку

Toris

Схоже, що магніт на жорсткому підвісі з пружиною таки може бути: з одного боку геркон, з іншого боку металева пластинка-антирезонатор.

Ртуть нє, бо надто чутлива, розсипається на кульки і на виході отримаємо світломузику-приманку для ментів.