А есть ли здесь специалисты по электронике?

Автор Avtolord, 01 Липня 2022, 19:32:12

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Avtolord

Хочу забацать схему управления ДХО, фарами и еще чем нибудь на основе ардуино.
Элементарная логика указывает, что часть с мозгами нужно ставить в салон, а ключи управления нагрузкой должны быть
ближе к нагрузке (ближе к фарам). Противоречие...
В связи с чем первый вопрос: какова допустимая длина между ардуиной и оптронами?






upd. Пока нагуглил, что оптроны способны срабатывать от помех. Которые на длинной линии неизбежны.

Олександр 1968

Здеся есть все!Для початку спробуй знайти оті ключі,які б хоча б на процентів шістдесять відповідали оригінальним по даташитам.Оте китайське гімно буде грітись і вилітати на той світ.Я так зрозумів що твоя мафинка ще не задовбала постійними дрібними і не дуже проблемами,що хочеться такого.Яке може вирубити півмашини по електриці в самий непідходящий момент.Наприклад по причині хренової пропайки (або хренового припоя)китайцями проца на тій ордуїні.І не треба постити картинок з дурними водяними знаками.

Avtolord

Цитата: Олександр 1968 від 01 Липня 2022, 22:14:48І не треба постити картинок з дурними водяними знаками.

Что такого плохого в данной картинке?
И кто ты такой, чтобы указывать?
Нечего сказать по существу вопроса - так молчал бы и не засирал форум

Toris

Цитата: Avtolord від 01 Липня 2022, 22:22:04Нечего сказать по существу вопроса - так молчал бы и не засирал форум
Avtolord, не ображайтесь на Олександра, він розуміється у тому, про що розповідає, у тому числі на колгоспінгу та якості радіодеталей і компонентів. Це мій автоелектрик, ми багато спілкувались вживу і я навіть уявляю, що Олександр НЕ написав тут, хоча має що сказати на багато-багато сторінок.

По суті питання - купив я ось таку схему (давно, ще до нового року): https://rozetka.com.ua/ua/182333775/p182333775/questions/
Почитайте питання та відгуки, там є корисна інформація.
Сам прибамбас ще не інсталював, тому нічого практичного не скажу.

vladishtm

Цитата: Toris від 01 Липня 2022, 23:57:26
По суті питання - купив я ось таку схему (давно, ще до нового року): https://rozetka.com.ua/ua/182333775/p182333775/questions/
Почитайте питання та відгуки, там є корисна інформація.
Сам прибамбас ще не інсталював, тому нічого практичного не скажу.

Це по 390грн на кожну фару?  :(  чи один на обидві? бо напрягає такий відгук - "Замовив реле у жовтні, встановив на початку грудня. Легко підключаєтьс, працює гарно, але не довго. Три тижні попрацювало і перестало включатися."  Славутка скромняга, то ж може просто не треба випе?  :rolleyes:
А як це практично виконано? " Десятиступенчатая регулировка яркости ДХО" а з іншого боку -НАФУЯ воно треба.  :dunno:

Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

Олександр 1968

Знову питання якості комплектуючих.Нормальних(про якісні мовчу)Р-канальних транзюків в продажу НЕМА!А саме вони і стоять на виходах цих всіх приблуд.Недавно купив в продавця який займається дрібними комплектуючими автоелектроніки "інтелектуальні"BTS 650 для власних потреб.Зокрема вліпив в реле поворотів замість силового реле.Протестував на деякі параметри.При струмі 4а опір відкритого каналу був 9,7мОм при нормі(по даташиту)7,9!.При цьому максимальний струм для цього типу може досягати 130 ампер.Якщо спробувати замінити десь в мерсі оригінал на цей клон можуть бути проблеми.Ардуїно в авто до речі,це як колесо до воза на сучасному авто.

Romka

По ДХО в пів накала є тема, там я викладав який блок придбав, як установив. Установка під торпедо. Працює в режимі майже кожного дня без нарікань.

Щодо схеми топікстартера, то для авто виготовленого в СНД чи совкопрому, краще в ролі комутуючого елементу використовувати автореле. Вмикайте в силовий провід (це "+" має бути) будь де, вставновлюйте в любому місці, що не буде піддаватись пряму впливу води. Обов'язково ставите запобіжники на Вході! силової ліні.
Використовуйте авторозєми та гнізда-роз'єми для реле. Управління реле можна прокласти любої довжини дротами і завести в салон до плати з Андруїно і плати необхідної її переферії. Все підключення зробіть роз'ємне.
Все буде працювати і надійно.
В разі проблеми з Андруїно, її можна оперативно і просто зняти, взяти в дім і пропаяти, раптом там що.
Так це може бути дорожче  чим наклепати на транзисторах і жмутку проводів, але надійність буде в рази краща!

Цитата: Олександр 1968 від 02 Липня 2022, 11:24:57Нормальних(про якісні мовчу)Р-канальних транзюків в продажу НЕМА!А саме вони і стоять на виходах цих всіх приблуд.Недавно купив в продавця який займається дрібними комплектуючими автоелектроніки "інтелектуальні"BTS 650 для власних потреб.Зокрема вліпив в реле поворотів замість силового реле.
Комутувати "+" це невдячна та трохи заморочна робота, тому виробники намагаються робити комутацію по "масі, нулю". Це простіше і асортимент N-канальних польових транзисторів більший, є ще IGBT транзистори.
 
Slavuta BRABUS 1.3L LPG 4

Avtolord

Цитата: Romka від 02 Липня 2022, 11:51:46Щодо схеми топікстартера, то для авто виготовленого в СНД чи совкопрому, краще в ролі комутуючого елементу використовувати автореле. Вмикайте в силовий провід (це "+" має бути) будь де, вставновлюйте в любому місці, що не буде піддаватись пряму впливу води. Обов'язково ставите запобіжники на Вході! силової ліні.
Використовуйте авторозєми та гнізда-роз'єми для реле. Управління реле можна прокласти любої довжини дротами і завести в салон до плати з Андруїно і плати необхідної її переферії. Все підключення зробіть роз'ємне.
Все буде працювати і надійно.
В разі проблеми з Андруїно, її можна оперативно і просто зняти, взяти в дім і пропаяти, раптом там що.
Так це може бути дорожче  чим наклепати на транзисторах і жмутку проводів, але надійність буде в рази краща!

Да я не новичок в этих делах и на всем своем транспорте применял автомобильные реле с колодками. На сигнал, на свет, проч.
В этот раз, поскольку токи не большие (2 ключа по  0,7А) хотел избежать механических  реле. Но, видимо, не судьба.
Все и всегда делаю с клемниками и предохранителями. Провода под клемные колодки гильзую. Сами провода в гофру.
Ардуины ставлю на гребенку.

Для примера одно из таких реле на моем мотоцикле


Олександр 1968

У всіх сучасних авто комутація тільки плюсом і загальною масою.Всі силові виходи як повороти,габарити,склопід'йомники,навіть фари комутуються так званими інтелектуальними ключами,як правило з маркуванням BTS.Контроль вихідного струму з виходом на процесор,захист від КЗ,дали можливість зменшити кількість запобіжників по цих проводах до нуля.І у вихідних каскадах цих мікросхем стоять саме N канальні силові модулі.Щодо ардуїнки то чого будуть вартувати зусилля по фільтрації перешкод в мережі(до60вольт),щоб оті нещасні логічні рівні повністю доходили туди куди їм треба.Чи ліпити кан?У автора теми пікАП,якщо вірити аватарці.Там спочатку хочаб побороти глюки збирання задніх фонарів.Лампочки масують через алюмінієві відбивачі на загальну МІДНУ шину з допомогою алюмінієвих заклепок.Там багато ще сюрпризів заховано.Скоро буде не до ардуїнки.Варто просто перечитати форум,скільки було тих ентузіастів,зробити супер пупер з простої залізяки.Хтось добивався,а потім охрінівав від суми вкладеного(напр.Крітік)хтось зупинявся раніше.Але завжди знаходяться новенькі на форумі які починають грандіозні проекти і дуже не люблять будь якого заперечення.

Avtolord

Цитата: Олександр 1968 від 02 Липня 2022, 13:25:33У автора теми пікАП,якщо вірити аватарці.Там спочатку хочаб побороти глюки збирання задніх фонарів.Лампочки масують через алюмінієві відбивачі на загальну МІДНУ шину з допомогою алюмінієвих заклепок.Там багато ще сюрпризів заховано

Поборол еще в прошлом году - когда приобрел эту машину. А шина у меня стальная.
Добавил 2 камеры заднего вида,  фару для заднего хода, освещение и  розетку на 12в в будке.
Все управляется через реле, запитано отдельным толстым проводом от аккумулятора через предохранитель.

Сразу поменял разбитый подрулевой переключатель. Два месяца убирал сопли после профессиональных электриков. Еще одна осталась.
Короче, сделал много - много всего.
Приятно было делать - еще приятнее пользоваться.

Не получится ДХО (плюс всякое разное)  на ардуине - сделаю на дискретных элементах. Не проблема.
Хотя у людей работает.


vladishtm

Приємно, що дискусія, пішла в спокійному руслі, то такі ми українці  ukr . Я наприклад, хоч і плюсанув  Олександр 1968 але то не за його різкість у відповіді топікстартеру(гуру тут собі це цомусь дозволяють). Просто подивимось на предмет.  Ось автор топіка, поділився своїми думками, людина явно творча  та й реалізує свої задуми -а це великий  плюс (бо багато з нас не довводять ідеї до діла  :rolleyes: ).  Тоб то толкових сюди прибуло. То можна спокійно без образ,  (короче без випирання губ) просто теж висказати своє відношення до теми...., розвивати спокійне спілкування серед вас, грамотних, (гуру). Ну а нема сьогодні настрою (ну буває у всіх) можна просто промовчать. Од такого спілкування форумчани і форум тільки виграють. Щасти вам всім Славутоводи. :drinks: (не за рулем!  :ok: )
Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

Олександр 1968

Мене аж "розпирає"від того що мене віднесли до касти "гуру".Насправді я справляю примуси,паяю каструлі і стараюсь нікого не зачіпати.А тому коли в мене є ідейка для форуму спочатку пробую знайти все по цій темі(не мені судити як це в мене виходить).А так по всьому форуму розкидані схожі теми творчих ентузіастів.Бо читати довго,нецікаво.Вкінці скину фотку останнього примусу якого прийшлось вирізати з європейського інкасатора(vw t5)для переробки в броньовану швидку.Вирізав три дні,плюс активація багатьох плюшок простими засобами в обхід управління процесорами,які не прцювали через вандальне знищення частини примуса паперєдніками з Італії.І якщо це примус то ваші ардуїнки,по конструктиву то є гасовий ліхтарик.Але мовчу,мовчу.....Ще фоточка з релюшками для слаботочних команд на одній з декількох плат.

Romka

О, це оптореле? Якщо так, то класна штука, шкода на малий струм.

ПС. В Україні нештатне ДХО поза законом і на бідній периферії навіть штрафували за таке. Я б рекомендував дальній в півнакалу. Це типу, що не забороно, то майже дозволено. Ну хоча б коли забув включить ближній, то не всі розділять, що це півнакал.
Slavuta BRABUS 1.3L LPG 4

Олександр 1968

Нєа.Це не опторелє.То є електромеханічне релє з двома! перемикаючими групами контактів та робочим струмом котушки 20мА.Струм через контакти-2А.

KOT

Цитата: Avtolord від 01 Липня 2022, 19:32:12
Хочу забацать схему управления ДХО, фарами и еще чем нибудь на основе ардуино.
Элементарная логика указывает, что часть с мозгами нужно ставить в салон, а ключи управления нагрузкой должны быть
ближе к нагрузке (ближе к фарам). Противоречие...
В связи с чем первый вопрос: какова допустимая длина между ардуиной и оптронами?

upd. Пока нагуглил, что оптроны способны срабатывать от помех. Которые на длинной линии неизбежны.
Чтоб оптрон сработал от помех, ему на светодиод нужно засунуть помеху с током в 1ма. В общем не будет. А вот выход атмеги идущий через километровый провод вблизи скажем проводов зажигания меня пугает. Чтоб транзистор не сгорал, им нужно управлять через драйвер, а не через оптрон. Ну верней так, если полевик будет включать светодиодные ДХО - то ничего ему не будет в данной схеме. Если лампу накаливания да еще и ШИМом - то он труп. У него будет оч много коммутационных потерь, также этот полевик в данной схеме не защищен от индуктивности ошиновки.
Под капотом кажись около 60 градусов тепла, ну когда машина едит, если стоит на солнышке в пробке то там и 80 может быть. . Но честно не помню, давно я измерял. - Для ардуино ничего страшного Я бы ставил под капот все. Но если честно я бы уже ничего не ставил. Лучше потратить это время на поиск шабашки, сделать на ардуино тот же умный дом или кто его знает. Но такую приблуду из кучи проводов, отдельных платок я бы не лепил в машину.Ардуино это конструктор - отладочные платы, для обучения. Хотите сделать устройство - сделайте плату, засунте в корпус, с удобным подключением проводов.