Sensович Toris'а

Автор Toris, 19 Лютого 2021, 22:25:17

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачів і 2 Гостей дивляться цю тему.

Romka

Тіль не кажіть їм, що ви 11 А втулили зарядкою. Максимальний струм 6 А для 60 А*год.
Slavuta BRABUS 1.3L LPG 4

YDoron

Цитата: Toris від 10 Жовтня 2022, 14:57:11Була думка до закінчення тривоги не йти
дуже правильна думка, сидіть краще у безпечному місці, бережіть себе, це серйозно.

Цитата: Toris від 11 Жовтня 2022, 04:06:30Проснувся посеред ночі. Почув булькання.
сподіваюся ти не спиш в одній кімнаті з акумулятором? це небезпечно, краще заряджати на свіжому повітрі

Toris

#767
Короче, здав червоний акумулятор на гарантійний обмін. Продавець вислухав мене, відчепив наклейку, позаглядав у банки, дав струм - шоста банка дохла. Постачальники дохлий акум без проблем забирають. Продавець каже, що іноді буває брак.

А мені дальняк намічається на кілька днів, я не хочу без запасного акума їхати. Покалякали, я відсипав трохи електронних талярів - і тепер маю турецький Ca/Ca акумулятор Helden-Silver 12V 60Аh 600A (EN) масою 15,3 кг. Випущений у серпні 2022 року, тобто свіженький (хитре кодування біля плюсової клеми).

Акумулятор важчий червоного тавроформату, як буду перти його до гаража травмованими руками - не знаю. Мабуть, прискотчу які коліщата і волочитиму мотузком. :-D

Фотосесія акумулятора:
Spoiler










[close]

Цитата: Toris від 03 Вересня 2022, 09:51:43Фінанси: -2000 грн придбав новий акумулятор; +250 грн продав старий акумулятор.
Вартість оновлення акумулятора 1750 грн, курс долара хай 41 грн/USD.
Оновлено у записі від 2022-10-11.
Фінанси: -2900 грн придбав новий акумулятор; +250 грн продав старий акумулятор.
Вартість оновлення акумулятора 2650 грн, курс долара хай 41,50 грн/USD.

Замовив регулятор ВТН для генератора, такий, як Ромка порадив (у Skiperа інший). Будемо усім форумом порівнювати зі Skiperським, в кого краще і який будемо радити колегам нашим. :-D

Всьо, біжу до роботи, бо сьогодні тривога затяглась, роботи накопичилась купа.

User2108

Звісно, що обоє варіантів, бо вони на різні модифікації генича :)

Toris

Вчора ввечері після роботи трохи буфернув новий турецький синій акумулятор. Показувало 13,62В. Вимкнув усе близько 21:00. Зараз, через 10 годин відстою, показує 12,96В. Увімкнув на 15 хвилин буферизацію, щоби вирівняти час нагляду до 7:00.

А тепер питання знавцям: якщо зарядка проводить буферизацію напругою 13,6...13,7В, то автомобільний генератор напругою 14,1...14,4В робить акумулятору натуральний "шшшш" електроліз, коли той зарядиться на дальняку? Хтось пробував експериментувати з точним регульованим блоком живлення? Зарядкою мені вдалось зловити 14,7В - то електроліт тихенько "кипить".

Цитата: YDoron від 11 Жовтня 2022, 14:32:20сподіваюся ти не спиш в одній кімнаті з акумулятором? це небезпечно, краще заряджати на свіжому повітрі
Заряджаю акумулятори на вентильованому балконі. А буферний режим - уже на підвіконні у кімнаті, у тій зоні зараз є легка протяжна вентиляція. Хто ж знав, що таке може бути? Тепер буферизую виключно під власним наглядом, на ніч усе вимикаю.

Володимир

Справний кальцієвий на 14,4 в не має газовиділення.

В сенсовичі нема центрального блоку керування електрообладнанням автомобіля? Це такий блок на якому зав"язано все електрообладнання, якщо блок фіксує відсутність активності в авто, то клацає релюшка яка вирубає все, залишається тільки центральний замок, і авто хаває тільки 0,01 а живлення.
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

Skiper

#771
Є документи, якими регламентуються процеси заряда.
Для початку відділяємо мух (свинцево-кислотних класичних стартерних) від котлет м'ясних та з нквідомих інгадієнтів (батарей з регулюючим клапаном)
1. Для мух
Відповідно до п.4.3.2. ГОСТ 959-91: Батареї акумуляторні свинцеві стартерні напругою 12 В для автотракторної та мотоциклетної техніки
Цитата:
Цитувати виділенев процесі випробування батареї повинні бути заряджені одним із двох способів:

при заряді струмом постійної величини батареї заряджають струмом 0,1С20A до напруги 14,4 на висновках і потім тим же струмом протягом ще 5 год. У разі заряду після випробування стартерним режимом розряду (п.4.3.5) час повинен бути обмежений 3 год замість 5 год;

при заряді при модифікованій постійній напрузі батареї заряджають при напрузі 16,0 за 24 год максимальним струмом, обмеженим до 0,25С20A. У разі заряду після випробування стартерним режимом розряду (п.4.3.5) час заряду може бути обмежений до 16 год.

Для котлет м'ясних
Напруги заряду та струми для батарей з регулюючим клапаном можна переглянути в оновленому ГОСТ Р 53165-2008 (не знаю, чи є український аналог), але за фактом:
Цитата:
Цитувати виділене8.2.3 Заряд батарей із регулюючим клапаном при постійній величині струму (двоступінчастий метод)

Батарея повинна заряджатися при постійній величині струму 2І ном до досягнення напруги 14,40 В, потім - при постійній величині струму Іном протягом 4 год.

8.2.4 Заряд батарей з регулюючим клапаном при постійній напрузі та постійній величині струму (двоступінчастий метод)

Батарея повинна заряджатися при постійній напрузі (14,40±0,10) протягом 20 год з обмеженням максимального струму 5І ном, потім - при постійній величині струму 0,5І ном протягом 4 год.
Де І ном А струм, який батарея здатна віддати у зовнішній ланцюг протягом 20 год до падіння напруги на висновках U=10,50 В.

Для котлет з невідомим інградієнтом
Якщо відсутні повні відомості про конструкцію батареї або відсутня специфікація від виробника, рекомендується проводити заряд відповідно до 8.2.2 при напрузі U=14,80 В

Що пише, наприклад вииробник Веста для мух:
http://www.westa.com.ua/print/ru/cms/21
Цитувати виділене4.5 НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ НЕДОЗАРЯД АБО ПЕРЕЗАРЯД БАТАРЕЇ. Напруга підзарядки від генератора повинна відповідати керівництву на транспортний засіб (14,2±0,3).
і далі щодо напруги з РН
Цитувати виділенеЗвертаємо Вашу увагу, що при напрузі вище 14,5 В та високій температурі підкапотного простору автомобіля відбувається перезаряд батареї та підвищена витрата води; при напрузі нижче 13,9 В, частих пусках двигуна та нетривалих пробігах (особливо у зимовий час) можливий систематичний недозаряд батареї.
Виходячи з цього, приймаємо рішення.
І від себе, при зарядці слідкуй завжди за напругою на акку. Все, що більще, 2,75 на банку, або більше 16,5 В на аккумулятор, призведе до його кончини, посипляться пластини.
Slavuta 1.2SI by Skiper
Мы в ответе за тех, кого вовремя не послали за русским кораблём

Romka

Шановний , Toris, не мучайте АКБ. Придбали, підзарядили до напруги 14.4 В, поставили на авто і катайтесь собі. Та перед кожною зимою і після знімайте на зарядку до 14.4 В при підключеному зарядному. І будет вам щастя років так 5.
Пс. Якщо будете їздити раз в місяць на коротку дистанцію, то або скидайте клему, або будете заряджати раз в місяць до 14.4 в.
Пс 2. Так, у вас і у Skipper різні генератори.
Slavuta BRABUS 1.3L LPG 4

Toris

Цитата: Володимир від 12 Жовтня 2022, 10:30:31В сенсовичі нема центрального блоку керування електрообладнанням автомобіля?
Є центральна релюшка, клацає, вимикає усе, краса. Але ще є сигналізація. І особливо є пряме включення магнітоли до акумулятора, попередник також любив, щоби було всьо зашибісь і музичка лабала без ключа запалюванння. Тож маю розібратись з тією магнітолою та дротами самостійно.

Усім та окремо Skiperу - дуже дякую за консультацію по акумулятору. :drinks: Тепер маю що думати.

Олександр 1968

В сенсах після поляків відрізали ACC,провід маси на багажник,замінили нормальні реле на російське гімно,і тд і тп.Який блок?Ви про що?На самих останніх моделях все світло напряму без ключа запалювання.

Toris

#775
Дослідження зниження напруги в процесі щоденної експлуатації чеського акумулятора Varta Black Dynamic B20.
Ціль дослідження - визначити період сервісної підзарядки у стаціонарних умовах.
Режим експлуатації автомобіля - короткі пробіги по 4...5км міського режиму.

2022-10-12-Ср-07:40 Друга доба, напруга на клемах 12,56В.
2022-10-13-Чт-07:45 Третя доба, напруга на клемах 12,52В.
2022-10-14-Пт-07:35 Четверта доба, напруга на клемах 12,50В.
2022-10-17-Пн-07:45 Сьома доба, напруга на клемах 12,44В. На вихідних - простій авто.
2022-10-18-Вт-07:45 Восьма доба, напруга на клемах 12,58В. Вчора 8 (вісім!) разів стартером заводився, гасав короткими відрізками по кілька кілометрів і вмикав ближнє світло. Напругу на клемах не міряв, але зрозуміло, що акумулятор підзарядився навіть на коротких відрізках. Температура у гаражі вранці +9°С.
2022-10-19-Ср-07:45 Дев'ята доба, напруга на клемах 12,57В. Вчора 6 разів стартером заводився, короткі відрізки, ближнє світло. Температура у гаражі вранці +12°С.
2022-10-20-Чт-07:45 Десята доба, напруга на клемах 12,49В. Вчора 4 рази стартером заводився, короткі відрізки, ближнє світло. Температура у гаражі вранці +6°С. Таки треба тягти акумулятор на профілактику.
2022-10-21-Пт-07:40 Одинадцята доба, напруга на клемах 12,47В. Температура у гаражі вранці +2°С. Вчора 6 разів стартером заводився, короткі відрізки, ближнє світло.
2022-10-24-Пн-07:40 Чотирнадцята доба, напруга на клемах 12,42В. Температура у гаражі вранці +9°С. У п'ятницю 6 разів стартером заводився, короткі відрізки, ближнє світло. На вихідних простій. Тиждень тому акумчик так само за вихідні просів. Взимку вольти будуть ще гірші. З цієї статистики бачу, що якщо на дальняк не гасати, то мені треба акумулятор серії "таксі", щоби AGM та геть усі можливі технології. Або кожні 2 тижні профілактувати поточний акумулятор. Думаю у сторону швидкознімних клем.

Дослідження зниження напруги під час відстою в турецького акумулятора Helden-Silver.
Ціль дослідження - визначити динаміку саморозряду.

2022-10-13-Чт-07:00 Перша доба відстою, напруга на клемах 12,89В. Вчора вранці та ввечері показувало 12,92В. Підозрюю, що оті соті долі вольта - через перепад температури: акумулятор стоїть на підвіконні біля привідкритих дверей балкону, верхні вікна якого відкриті на провітрювання - а вночі було +5°C.
2022-10-14-Пт-07:00 Друга доба відстою, напруга на клемах 12,88В.
2022-10-17-Пн-07:00 П'ята доба відстою, напруга на клемах 12,82В.
2022-10-18-Вт-07:00 Шоста доба відстою, напруга на клемах 12,83В. Вчора ввечері показувало 12,85В. Полюбе температура повітряного середовища впливає на оті соті.
2022-10-19-Ср-07:00 Сьома доба відстою, напруга на клемах 12,84В. А вчора ввечері показувало 12,85В. Температура таки рулить.
2022-10-20-Чт-07:00 Восьма доба відстою, напруга на клемах 12,81В. Температура повітря на балконі +8°С.
Динаміка напруги не засмучує. Буду вводити його в експлуатацію. Ввечері "прокип'ятив" акумулятор напругою 15,9В.

igo61

То кумулятор "дихає" - значить він живий.  :beee:   :rofl:
Куда ты скачешь, гордый конь, и где откинешь ты копыта?

Toris

#777
igo61
Вам жарти, а я, наївний та необізнаний, навіть не знаю, що про це все думати. :dunno: Ці ваші акумулятори складніші, ніж супутники налаштовувати... Натуральна алхімія та магія!

User2108

А не треба нічого думати, бути простіше. Купили, поставили - їздите. Все. :)

Toris

User2108
А дзуськи! Просто купити і юзати - гріх. Я ж не який-небудь пересічний юзер, маю сам усе "подьоргати", пересвідчитись у міцності та надійності. У групах ФБ таких грамотіїв начитався і в житті таких "фахівців" трохи побачив, що тепер майже нікому не вірю та маю сам усе перевірити.

Червоний акумулятор взагалі безпомилково діагностував спросоння - усе завдяки спілкуванню тут та власним натурним дослідам. Діагноз підтвердив продавець після відкриття пробок.

Так і турка маю дослідити, щоби визначити ступінь довіри до нього. Дальняки дуже добре навчають подорожньому життю, завбачливості, вимогам до технічного стану автомобіля та власного здоров'я.