Sensович Toris'а

Автор Toris, 19 Лютого 2021, 22:25:17

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

Skiper

Дуже багато залежить від зарядного пристрою. Якщо то повний автомат, то необхідно експериментальним шляхом, підключенным хоча б вольтметром, знати, якою напругою він здійснює заряд, а підключеним амперметром, при якому струмі він відключає заряд та переходить у режим збереження (буферний). Потім, дивлячись, який тип акумулятора встановлений, зробити висновки, чи може цей зарядний зарядити дану батарею.
Та й для ручних, ІМХО, якщо зарядне не може підняти напругу хоча б до 16,2 Вольта та тримати таку в режимі зарядки
при постійній напрузі, то кальціевий акумулятор ним зарядити до повного не можливо.
Добре, коли є можливість відкрутити пробки та проконтролювати аерометром щільність та подивитись хоча б на сульфатацію пластин, якщо не має мождивості, то тільки не прямим методом, по відчуттям зранку бадьорості та напрузі прокрутки стартера, швидкості зростання напруги після прокрутки, формулами та інш. А мати електронний прилад для теста акк, якшо цим не займаєшся постійно, то зараз велика розкіш.
Тому можна, як бюджетний варіант, приспособити на зарядне якийсь вольтамперметр для контролю процесу, благо коштує до 170 грн

Slavuta 1.2SI by Skiper
Мы в ответе за тех, кого вовремя не послали за русским кораблём

Toris

#826
Цитата: Toris від 22 Жовтня 2022, 19:28:0222 жовтня 2022 року, 19:00. Дві доби відстою турецького акумулятора. На клемах 12,85В. Вдень, коли тепло, показувало 12,87В.
23 жовтня 2022 року, 19:00. Три доби відстою турецького акумулятора. На клемах 12,83В.
Під час тривоги встановив "турка" під капот. Стартує бадьоро.
25 жовтня 2022 року, вівторок, 07:45. На клемах 12,67В. Температура у гаражі +10°С. Вчора на цьому акумуляторі 3 рази стартував.
26 жовтня 2022 року, середа, 07:45. На клемах 12,67В. Температура у гаражі +10°С. Вчора 2 рази стартував. Перед поверненням до гаража витирав дощ з Сенсовича при заведеному двигуні.
27 жовтня 2022 року, четвер, 07:45. На клемах 12,60В. Температура у гаражі +9°С. Вчора 6 разів стартував і трохи погасав по заправках у пошуках пропану.
28 жовтня 2022 року, п'ятниця, 07:45. На клемах 12,59В. Температура у гаражі +8°С. Вчора 6 разів стартував.
05 листопада 2022 року, субота, 11:00. На клемах 12,50В. Температура у гаражі +6°С. Протягом тижня Сенсович їздив та простоював, сьогодні трохи посоваюсь містом. Щоденну статистику припинив. На роботі трохи рейвах та нерви, в організмі почав зростати артеріальний тиск, для зниження котрого перейшов на "піший транспорт". Почав більше ходити - знизився артеріальний тиск та в цілому розвиднілось. Гарні краєвиди сприяють.
15 листопада 2022 року, вівторок, 07:45. На клемах 12,37В. Температура у гаражі +6°С. Усі 10 днів Сенсович відпочивав у гаражі. Стартував без питань. Прогнозую, що в осінній період у режимі коротких підскоків турецький Helden-Silver-60 спокійно витримає 1 місяць до регламентного обслуговування.
16 листопада 2022 року, середа, 07:30. На клемах 12,45В. Температура у гаражі +5°С. Вчора 3 рази стартував. Сьогодні йду пішки.
17 листопада 2022 року, четвер, 07:45. На клемах 12,37В. Температура у гаражі +3°С. Вчора Сенсович стояв у гаражі. Сьогодні вирішили на роботу їхати, бо перший сніг.
20 листопада 2022 року, неділя, 15:00. На клемах 12,33В. Температура у гаражі +2°С. У п'ятницю стартував 4 рази. Сьогодні двічі стартанув і зняв акумулятор на профілактику.

...Знятий акумулятор Varta B20 після відстою 5 годин показує на клемах 12,79В - здуру, мабуть. :-D Втикнув зарядку, дав 0,8...1 ампер (на маленькій показометровій шкалі не розбереш точно) - не шипить, бере заряд. Уже 30 хвилин стоїть і на буферизацію ще не вийшов, показує на клемах 14,07В.

...60 хвилин - на зарядці приблизно 1А, на вольтметрі 14,85В, акумулятор легенько шипить. Послухав фонендоскопом корпус - кипить рівно в усіх банках. Цікаво, якщо під стелею запальничку черкнути - гримучий газ бахне чи нє? Інстинкт самозбереження заставив зробити вентиляцію. :rolleyes:

Погойдав трохи акумулятор, щоби електроліт похлюпав - напруга пішла донизу, зарядка перейшла в буферизацію. Про всяк випадок вимкнув, почекав з хвилину, увімкнув - напруга полізла догори. Мабуть, не варто хлюпати електроліт під напругою.

...80 хвилин - зарядка вийшла на режим збереження. Напруга просіла до 13,10В. Зараз плавно росте догори, вже 13,33В. Невже вона аж настільки інтелектуальна, що підбирає напругу на звичайний (на етикетках немає ніде Calcium) кислотний акумулятор?

...140 хвилин. Короче, зараз у буферизації стоїть стабільно 13,40В. Увімкнув примусовий режим збереження. Навіть, якщо банку коротне, струму не буде, газовиділення не буде. Перед сном вимкну, хай стоїть до ранку завтра. А ввечері продовжу експерименти.

...260 хвилин. Буферна напруга вже 13,47В. Зарядка щось собі знає... Вимикаю до завтра.

25 жовтня 2022 року. Втикнув буферизацію о 18:00. До 20:00 напруга зросла від 13,40В на старті до 13,60В. Ця напруга далі не зростала. Мабуть, поки напруга підростає, проходить десульфатація? Вимкнув о 21:00.
26 жовтня 2022 року. Ввечері увімкнув буферизацію на 3 години. Напруга буферизації підросла до 13,63В. Думаю тепер, це ще десульфатація чи вже розшарування електроліту?
27 жовтня 2022 року. Вдень, під час тривоги, та ввечері після роботи буферизував. Напруга буферизації зросла до 13,65В. Потім вимкнули світло аж до ранку.

vladishtm

#827
Цитата: Toris від 24 Жовтня 2022, 16:39:41Мабуть, не варто хлюпати електроліт під напругою
:rolleyes:  Треба якусь плаваючу підвіску зліпити для акума в Славутку.  B)


Цитата: Skiper від 24 Жовтня 2022, 14:18:23Тому можна, як бюджетний варіант, приспособити на зарядне якийсь вольтамперметр для контролю процесу, благо коштує до 170 грн
Дай плз. тип цього девайсу, щоб не вишукувати самому.  :thank_you:  Мо приліплю до свого самопального зарядного, щоб не тягатися з мультиметром.
Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

Skiper

Вольтметр-амперметр DSN-VC288, 100VDC 10А
або просто
https://electronoff.ua/good/ampermetr-voltmetr-tsifrovoy-dc-0-100v-10a-krasno-sinego-svecheniya-korpus-chernyy.php
Обов'язково з шунтом для амперметра, бо китайці можуть і не поставити
Якось так:DSN-VC288-подключение.jpg
Тільки чорний дріт вольтметра не потрібно підключати, як на останній схемі з акк


Slavuta 1.2SI by Skiper
Мы в ответе за тех, кого вовремя не послали за русским кораблём

Toris

Цитата: Toris від 24 Жовтня 2022, 16:39:4125 жовтня 2022 року. Втикнув буферизацію о 18:00. До 20:00 напруга зросла від 13,40В на старті до 13,60В. Ця напруга далі не зростала. Мабуть, поки напруга підростає, проходить десульфатація? Вимкнув о 21:00.
26 жовтня 2022 року. Ввечері увімкнув буферизацію на 3 години. Напруга буферизації підросла до 13,63В. Думаю тепер, це ще десульфатація чи вже розшарування електроліту?

Підібратись до пробок і злити-залити електроліт немає змоги: там етикетка, а гарантійний термін ще не минув.

igo61

Из медзаключения:
"Вскрытие показало, шо пациент умер от вскрытия".  ;)
Куда ты скачешь, гордый конь, и где откинешь ты копыта?

Олександр 1968

Цитата: igo61 від 27 Жовтня 2022, 09:06:51Из медзаключения:
"Вскрытие показало, шо пациент умер от вскрытия".  ;)
Дуже жаль що не можна за один пост поставити кілька лайків.Ставлю п'ять.

Toris

Вчора на мийці самообслуговування мив Сенсовича. Потім виїхав, зупинився - радіатор парує. Не дивно. Відкрив капот - і бачу наполовину мокрий акумулятор! :facepalm: Верх з клемами сухий, Богу дякувати.

Дивна штука: мию поверхню здаля, струменем, який вже розпорошився (щоби лак не обдирався), в решітку радіатора попередник встановив сітку проти комах - а все одно вода пройшла крізь решітку, сітку, радіатор - і потрапила на акумулятор. Причому акумулятор у Сенсовича встановлений зверху, під самим капотом. А струмінь я направляв зверху донизу. Невже сітка з радіатором спрацювали, як розпилювач піни у пожежників?

Тепер накриватиму акумулятор перед мийкою.

Romka

:-D
Нічого АКБ не буде від мийки, висохне та й потому.
Але, щоб клеми менше загаджувались є гумові кришечки, та клеми обшикайте силіконом.
А ще краще після мийки обтерти верх АКБ, так ви профілактику по видаленню бруду зробите.
Slavuta BRABUS 1.3L LPG 4

Toris


Володимир

Цитата: Toris від 24 Жовтня 2022, 16:39:41Втикнув зарядку, дав 0,8...1 ампер (на маленькій показометровій шкалі не розбереш точно) - не шипить, бере заряд. Уже 30 хвилин стоїть і на буферизацію ще не вийшов, показує на клемах 14,07В.
Що це в тебе за така розумна зарадка що робить все замість тебе?
Мої бортжурнали: Славута; Ford Fusion

Toris

#836
Зарядка АИДА-11, брав тут: https://аида.укр/zaryadnoe-aida-11-impulsnoe-desulfatatsiya

Колись перепало на шару трохи аварійно розряджених в нуль акумуляторів, то спеціально для відновлення купив цю зарядку. Приблизно половина акумуляторів навіть відновились. Ємність така собі, але в ДБЖ для завершення роботи вистачає.

Toris

#837
Вічний акумулятор Optima RedTop.

Вартує 9000 гривень, на стандартне місце Сенсовича трохи не влазить по ширині та по висоті. :(
Заряджається швидше, ніж LiFePo; фактично один раз зарядив, встановив під капот - і катаєшся навіть на короткі підскоки, ніколи не знімаючи на зарядку. Електроліт не розшаровується.



P.S. Знайшов на сайті виробника модель RedTop 25 (44Ah EN 720A). Вартує 240 американських доларів і має масу 14,4 кг. Резервна ємність при 25А: 90 хвилин.
Габарити:
Ширина: 172 мм;
Довжина: 238 мм;
Висота: 195 мм.
На місце рідного акумулятора Сенсовича поміститься.
Під такий акумулятор вже бажано тулити генератор понад 100А або після старту хвилин зо 5 не вмикати фари та вентилятор радіатора. В Україні реклама Гугля видала їх за цінами від 8 до 9 тисяч гривень - це вартість трьох непоганих акумуляторів. Мабуть, такий акумулятор є сенс купувати таксистам, джиперам та перфекціоністам.

Romka

 :-D
Цитата: Toris від 11 Листопада 2022, 22:32:34Заряджається швидше, ніж LiFePo; фактично один раз зарядив, встановив під капот - і катаєшся навіть на короткі підскоки, ніколи не знімаючи на зарядку. Електроліт не розшаровується.
Шановний, Торіс, не хочу Вас розчаровувати, але якщо ви купите вітчизняний АКБ зразу поставите на авто, то проїздите років 4 без зняття і підзарядок на коротких пробігах (10 км). І це вам буде 1400 грн по нових цінах. Що буде дешевше загалом. Тільки перевірте, щоб авто  в режимі простою не їло більше 2 мА.
ПС. Я так прокатав 3 АКБ за 12 років
Slavuta BRABUS 1.3L LPG 4

Олександр 1968

2мА?Це хіба що якийсь древній самокат без годинника та мозгів з гавнітолою?.Про сигналку мовчу(10-15мА)