Коли міняємо балон на новий по ресурсу.

Автор ВКБ, 13 Жовтня 2020, 09:04:39

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачів і 1 Гість дивляться цю тему.

ВКБ

Коли міняємо балон на новий по ресурсу?
У кого є під рукою нормативка чи посилання скидуйте.
Користуємось нормативко, розрахунками, а не чутками з сайтів.

На повістці теми:
1. Який ресурс (кількість циклів від  номінального до нульвого тиску, або заправок) пропанового балону в залежності від його форми та інших ттх, вібрацій, місця встановлення, стану покриття, тощо.
2. Які передумови чи критерії потреби в заміні.

На такі роздуми наводить статистика але поки  по невідомим достоменним причинам . Вчора вночі в хаті у мене прогремів вибух. Взірвалась скляна бутилка 0,5 вина закрита плотно...по власним прорахункам, і відразу згадав про балон. Якось не цікавився до цього нормативкою. Прийшов час таки обсудити ймовірність випадку, який не буде мабуть форсмажер, а мабуть прорахунок і недолік власника балону.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре -  ти жируєш.

vladishtm

Цитата: ВКБ від 13 Жовтня 2020, 09:04:39На такі роздуми наводить статистика але поки  по невідомим достоменним причинам . Вчора вночі в хаті у мене прогремів вибух. Взірвалась скляна бутилка 0,5 вина закрита плотно.
:rofl:  :rofl:  вибач, це якби горе, зразу подумав про вибух газу,  але звязка тем зробила настрій! Дякую!  А в моєму студенстві був випадок, коли у поллітрівки відпало дно. Спрацювала прикмета. Ми довго вагалися з тою пляшкою - чи сторожу за кавуни, чи самим. Неділі дві поід кроваттю на сільхоз роботах стояла. Кажуть так не можна.
У балонів здаеться повинен бути 10 кратний запас, ну і чесна сталюка і сертификат допуску. Якщо він тримає випробування, то навіщо його міняти? А от випробування балонів мабуть повинні бути з якоюсь периодичністтю. Ну як любі балони і резервуари. Це повинну бути  у техниці безпеці розділ щось типу сосуди під тиском. На більш менш нормальних підприємствах щорічні єкзамени інженерам. Може рядом хтось з тец або газу.
Про вібрації.. зараз мабуть не побачити, як розвозять  по селах ті балони з газом, як вони трясут їх та кидають на землю з кузова. щось не памятаю щоб якийсь тріснув.
Славута 1,3Li 2009
ЭБУ М10.3+  М113111SL132022         
исправ.MIKAS11.0.AEC 02.33.111Dec2

Ivan1988

Цитувати виділене1. Який ресурс (кількість циклів від  номінального до нульвого тиску, або заправок) пропанового балону в залежності від його форми та інших ттх, вібрацій, місця встановлення, стану покриття, тощо.
Може бути записано в паспорті або іншій документації від завода-виробника. Хоча я сумніваюсь.

Цитувати виділене2. Які передумови чи критерії потреби в заміні.
Балони вибраковуються за результатами завнішній та внутрішніх оглядів, а також гідростатичних випробувань пробним тиском.
Терміни проведення цих оглядів та випробуванб регламентовано в "Правилах охорони праці під час експлуатації обладнання, що праює під тиском" НПАОП 0.00-1.81-18, а саме в додатку 2 таблиці 3 п.2.2.

ВКБ

 Розрахунок то ясно. Кількість пульсацій від нуля до максимума тиску є значимим моментом. Міцність скоріш трикратна, підніму якось  нормативи і розрахунок для листової сталі 20Х або 40Х з термообробкою відповідною по сталі для твердості 240..270 НВ (попередньо з пам'яті) і зварного шву відповідно. Слабке місце це зварний шов.
Будь яке останнє випробування перед наприклад усталосним позривом нічого не покаже. Скоріше потрібен і контроль діаметру в де кількох контрольних перерізах і довжину. Матеріал по гістограмі розриву має сігму тимчасоврго розриву і сігму подовження у % від сігми тікучесті , що при крайній границі приведе до розриву. Скоріше це буде не чітко як ножем пропорато, а з утоненням металу і його розтяжінням, а значить зміною геометрії він початкового (потягне, роздується), так як стан сталі лишається після термообробки пластичним і не дайбог зрупким (прикаляний, особливо стосується зварних швів).
Яущо вуглецева сталь після зварки тобто балон оброблений об.ємно і відпущений (релаксований по напруженням і нестабільній твердості), то перед розривом його роздує в місцях або по діаметру поперек, що і буде аварійним сигналізатором.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре -  ти жируєш.

Toris

"Мій" ГБОшник коли встановлював, сказав мені, що треба раз на рік приганяти авто до нього, а балон замінюється через 10 років.

Знайшов "БАЛОНИ СТАЛЬНІ ЗВАРНІ ДЛЯ СКРАПЛЕНИХ ВУГЛЕВОДНЕВИХ ГАЗІВ НА ТИСК ДО 1,6 МПа. Загальні технічні умови. ДСТУ 3245-95" для червоних пропанових побутових балонів. Там на 20 сторінках описані усі процеси з особливостями виготовлення, з відсиланнями на ГОСТи та ДСТУ про сталі, зварювальні шви, термообробку, фарбування і т.д (список на цілу сторінку).

"7.3.14 Перевірку балона на зруйнування (5.5) проводять гідравлічним тиском після випробовування за методикою 7.3.5. Тиск підвищується до початку зруйнування балона.
Балон не повинен розірватися за тиску меншого від 5 МПа."

Але гідростатичного випробування замало. Там ще кліматична камера, обмірювання розмірів, радіусів та все таке аж до рентгена.

"У цьому стандарті наведено посилання на такі стандарти:
ДСТУ 2580-94 (ГОСТ 21804-94) Пристрої запірні балонів для зріджених вуглеводневих газів на тиск до 1,6 МПа. Загальні технічні умови
ДСТУ 2651 -94 (ГОСТ 380-94) Сталь вуглецева звичайної якості. Марки
ДСТУ 2834-94 (ГОСТ 16523-97) Прокат тонколистовий з вуглецевої сталі якісної та звичайної якості загального призначення. Технічні умови
ДСТУ 3951.1-2000 (ISO 9956-1:1995) Технічні умови та процедура підтвердження відповідності технологічних процесів зварювання металевих матеріалів. Частина 1. Загальні правила зварювання плавленням
ДСТУ 3951.2-2000 (ISO 9956-2:1995) Технічні умови та процедура підтвердження відповідності технологічних процесів зварювання металевих матеріалів. Частина 2. Технологічна інструкція для дугового зварювання
ДСТУ 3951.3-2000 (ISO 9956-3:1995) Технічні умови та процедура підтвердження відповідності технологічних процесів зварювання металевих матеріалів. Частина 3. Випробування технологічних процесів дугового зварювання сталей
ГОСТ 2.601-95 ЕСКД. Эксплуатационные документы
ГОСТ 9.032-74 ЕСЗКС. Покрытия лакокрасочные. Группы, технические требования и обозначения
ГОСТ 1050-88 Прокат сортовой, калиброванный, со специальной отделкой поверхности из углеродистой качественной конструкционной стали. Общие технические условия
ГОСТ 2246-70 Проволока стальная сварочная. Технические условия
ГОСТ 3242-79 Соединения сварные. Методы контроля качества
ГОСТ 5539-73 Глет свинцовый. Технические условия
ГОСТ 6357-81 Основные нормы взаимозаменяемости. Резьба трубная цилиндрическая
ГОСТ 6996-66 Сварные соединения. Методы определения механических свойств
ГОСТ 7512-82 Контроль неразрушающий. Соединения сварные. Радиографический метод
ГОСТ 7931-76 Олифа натуральная. Технические условия
ГОСТ 8050-85 Двуокись углерода газообразная и жидкая. Технические условия
ГОСТ 8724-81 Основные нормы взаимозаменяемости. Резьба метрическая. Диаметры и шаги ГОСТ 8828-89 Бумага-основа и бумага двухслойная водонепроницаемая упаковочная. Технические условия
ГОСТ 9087-81 Флюсы сварочные плавленые. Технические условия
ГОСТ 9142-90 Ящики из гофрированного картона. Общие технические условия
ГОСТ 9909-81 Основные нормы взаимозаменяемости. Резьба коническая вентилей и баллонов для газов
ГОСТ 10354-82 Пленка полиэтиленовая. Технические условия
ГОСТ 11701-84 Металлы. Методы испытания на растяжение тонких листов и лент
ГОСТ 14249-89 Сосуды и аппараты. Нормы и методы расчета на прочность
ГОСТ 15150-69 Машины, приборы и другие технические изделия. Исполнения для различных климатических районов. Категории, условия эксплуатации, хранения и транспортирования в части воздействия климатических факторов внешней среды
ГОСТ 19151 -73 Сурик свинцовый. Технические условия
ГОСТ 19903-74 Прокат листовой горячекатаный. Сортамент
ГОСТ 19904-90 Прокат листовой холоднокатаный. Сортамент."

Алекс

Косвенный признак выбраковки -вес баллона,на него влияет унос металла вследствие диффузии и банальная внешняя ржавчина
Так то положено возить на опрессовку ...но хлопотное дело,проще новый раз в три года вешать
Славута 1.3Li 2006 г ГБО 4
 ЗиЛ-4331 прицеп ГКБ-8328

Алекс

Торис,шо за цифры ?15 рабочее,25 испытательное ...50 атмосфер сталь 3 мм не выдержит
Славута 1.3Li 2006 г ГБО 4
 ЗиЛ-4331 прицеп ГКБ-8328

Toris

Цитата: Алекс від 13 Жовтня 2020, 14:57:54Торис,шо за цифры ?15 рабочее,25 испытательное ...50 атмосфер сталь 3 мм не выдержит
Нічого не знаю. Можливо, це випробування партії при прийомці?

Алекс

Цитата: ВКБ від 13 Жовтня 2020, 09:04:39Взірвалась скляна бутилка 0,5 вина закрита плотно...по власним прорахункам, і відразу згадав про балон. Якось не цікавився до цього
Стандартная бутылка вина 0.7

Ваша 0.5 это самоделками,а простые бутылки тонкие как фольга ...Взорвалась значит играла ,а для таких вин тара другая-шампанская ...
Вот такие размышления
Славута 1.3Li 2006 г ГБО 4
 ЗиЛ-4331 прицеп ГКБ-8328

ВКБ

Цитата: Алекс від 13 Жовтня 2020, 15:02:06
Цитата: ВКБ від 13 Жовтня 2020, 09:04:39Взірвалась скляна бутилка 0,5 вина закрита плотно...по власним прорахункам, і відразу згадав про балон. Якось не цікавився до цього
Стандартная бутылка вина 0.7

Ваша 0.5 это самоделками,а простые бутылки тонкие как фольга ...Взорвалась значит играла ,а для таких вин тара другая-шампанская ...
Вот такие размышления

Бутилка з під горілки первак з металевим механічним затвором. Звісно не то, але при розкоркуванні вина тиску там не повинно бути . Бок мій, воно трохи недограло і я розлив у пляшку. Фото скину якщо не виніс старший сміття. Думаю порвало на три атмосфери.

Торіс, можливо то норма для побутових балонів? Для автомобільних можливо ТУ виробника, хоча черпає він з цих норм в ТУ своє.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре -  ти жируєш.

Toris

Цитата: ВКБ від 13 Жовтня 2020, 16:38:54Торіс, можливо то норма для побутових балонів? Для автомобільних можливо ТУ виробника, хоча черпає він з цих норм в ТУ своє.
Так і є, на малюнках саме такі "побутові балони."

"1 СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ
Цей стандарт поширюється на стальні зварні балони з запірними пристроями (далі в тексті — балони) об'ємом 5,12, 27 і 50 л на тиск до 1,6 МПа, призначені для зберігання і транспортування скраплених вуглеводневих газів (пропану, бутану та їх сумішей).
Вимоги цього стандарту є обов'язкові. Стандарт придатний для цілей сертифікації."

І в тексті десь бачив, що балон фарбувати у червоний колір.

ВКБ

В нормативі даний як гарячекатаний прокат так і холоднокатаний. В них і шорсткість різна і мехвластивості різні трохи стадії поставки.
Якщо ти в авто, то все в тебе добре -  ти жируєш.

Toris

Там різні частини балона можуть виготовлятись чи виготовляються з різних марок сталі.

На роботі викачав стандарт по балонах і стандарт по запірній арматурі. Але програма наліпила в документи міток про мою персону, а я не мав часу шукати, як їх видалити з документа, тому не виклав сюди. Там повний життєвий цикл балонів.

Цитата: Алекс від 13 Жовтня 2020, 14:57:54Торис,шо за цифры ?15 рабочее,25 испытательное ...50 атмосфер сталь 3 мм не выдержит
Щойно розмовляв з батьком, він у молодості робив гідровипробування нових 50-літрових пропанових балонів. Каже, що 50 атм витримує спокійно, а рветься чи не при 90 атм... І коли рветься, то не шов, а паралельно шву на якійсь відстані по суцільному металу.

KOT

Спасибо за тему, постараюсь передать свою паранойю кому-нибудь, может кто-то заменить баллон и чья-то жизнь будет спасена.

Точно не помню, но на Харьковские баллона кажется ресурс 10 000 заправок, годности 10 лет, поверка каждые 2 года. Это скорей всего регламентируется какими-то нормативными актами.

По охране труда сосуды под давлением поверяются раз в 5 лет, делается гидравлическое испытание и осмотр баллона внутри. Это я про углекислотные, аргоновые. Для горючих газов наверно поверка раз в 2 года.

Теперь из собственного опыта: боюсь что у многих стоит мультиклапан класса б без отсечки, и на солнышке полностью заправленный баллон разорвет в не зависимости от его состояния.
Баллоны под днищем у многих очень ржавые, возможна утечка и возгорание, без искры взрыва не будет.
У меня годовалый баллон атикер пропускал газ по сварочному шву, случайно заметил струйку газа, когда полез под днище машины - просто брак. Купил новый Харьковский, якобы покрашенный порошковой краской, которая облезла меньше чем за год.

Теперь по поверке пропановых баллонов, считаю что открутить мультиклапан, осмотреть на наличие ржавчины и задуть водичкой на 30 кг/см2 будет вполне достаточно. Это делать раз в 2 года.

Но я также боюсь углекислотных и баллонов с метаном. Дело в том, что в своем городе я 2 раза освидетельствовал баллон с углекислотой, 1 раз при зарправке он был просрочен, мне просто набили на нем новые цифры и взяли за это денюжку.
Второй раз я пытался заплатить дополнительно денег, чтоб мне раскрутили его, сделали осмотр внутри и гидравлическое испытание.  По факту этого не было сделано, потому что я увидел что вентиль никто не открутичвал.
Я сделал вывод что все баллоны в пивных ларьках со времен сталина-брежнева, которые никто не поверяет. Бойтесь пивных ларьков.

Теперь что я собираюсь сделать, у меня есть 2 углекислотных баллона. Я купил вот такое устройство https://lavrplus.prom.ua/p38714014-press-gidravlicheskij-manometrom.html и могу создать давление маслом под 300 атм. Кажется у меня поверочное 150, руки дойдут - посмотрю.
Вот свакуумирую баллон и налью туда воды, чтоб полностью вытеснила воздух, далее накачаю поверочное давление - таким образом пройду гидравлическое испытание у себя в гараже.
Дальше снова отвезу на заправочную станцию, там мне опять за денюжку набьют новый срок поверки и задуют углекислотой. Но я буду спать чуть чуть спокойней.

Toris

Про паранойю: у нас колись на роботі колесо тягача бахнуло. Діаметр колеса - якраз як висота славутки. Тепер боюсь ходити біля усіх вантажних автомобілів. І точно так само боюсь балонів з метаном та іншими газами, де дуже високий тиск.

Коли обганяю фуру - обов'язково вмикаю світло та прошу Бога про охорону нашого життя і здоров'я.