Sensович Toris'а

Автор Toris, 19 Лютого 2021, 22:25:17

« попередня тема - наступна тема »

0 Користувачів і 2 Гостей дивляться цю тему.

Toris

Додав 26 фото свіжої зимової гуми в допис за 10 грудня 2021 року.
Сумарний об'єм світлин під спойлером 3,6 МБ: https://slavuta-club.info/forum/index.php?topic=17358.msg558276#msg558276

Цікаво, що то за крапочки на протекторі? Моя версія - вставки м'якшої гуми, щоби швидше зношувались та зберігали западинку-присоску.

Spoiler
[close]

Toris

#601
24 грудня 2021 року, п'ятниця

Після скороченого робочого дня майнув до автобазару і придбав трохи потужніший генератор з крильчаткою (1700 грн).
Також купив прокладкою клапанної кришки (40 грн) та набір прокладок для тавросенсового двигуна (35 грн), з яких буде використано лише прокладку масловідділювача.
Курс долара 27,30 грн.

Вдома пофотографував генератор. Світлини прикладаю (12 фото сумарним обємом 1,57 МБ).
Spoiler













[close]

Етикетка набору прокладок:
Spoiler
[close]

Toris

#602
28 грудня 2021 року, вівторок. Новий бампер. Новий генератор.

В обідню перерву відвігнав Сенсовича до майстра в ангар. Було проведено такі роботи:

1. Підтягнуто один клапан. Щось там випрацювалось і щупом не мірялось, тому майстер підтягував по мануальних відчуттях. Інші клапани в мануальній нормі. Тепер двигун працює тихіше. Попередник каже, що ніколи не регулював клапани.
2. Очищено лабіринт масловідділювача. Встановлено нову прокладку масловідділювача 245-1014215-10 та нову прокладку клапанної кришки. Смолистих відкладень нашкрябано не більше 2 куб.см. Попередник каже, що ніколи не чистив.
3. Демонтовано старий генератор та ремінь приводу генератора. Встановлено "новий" ремінь Bosch приводу генератора, який 4 роки їздив запасним у багажнику Славутика (заміна через 2 роки максимум). Встановлено новий потужніший генератор.
4. Встановлено нові лампи у ПТФ. Від удару об зайця спіралі обох ламп ПТФ струсились і вільно переміщувались у колбах ламп. Я провтикав дати свої правильні лампи майстру, тому він встановив з власних резервів. Ніби світять не гірше струшених. Бренд уже встановлених ламп невідомий, зі слів майстра просто дві однакові лампи H3 з дротами у синій ізоляції, а самі лампи у нього насипом у коробці різних вольтажів та призначень.
5. Демонтовано рідний розбитий бампер. Встановлено пофарбований б/в бампер, підставка номера та нова рамка з номером.
Вартість робіт 700 грн. Курс долара 27,30 грн.
Одометр 147 292км.

Фото зовнішнього вигляду передка. У салоні відблискує фіолетовим спектром рідний розбитий бампер, який завантажений у багажник і входить до салону крізь прохід відкинутої лівої півспинки.
Spoiler



[close]

Було - стало:
Spoiler
[close]

Для аналізу пофотографував старий ремінь генератора та струшену лампу ПТФ.
Spoiler




[close]

Ремінь генератора древнючий, геть порепаний. Будь-яке маркування на ремені відсутнє. Водії-майстри кажуть, що ремінь генератора навіть такий старий може взагалі ходити, поки нитки цілі та рекомендують кинути його в запас багажника. Але з нього на руках аж гумова труха залишається. Краще викину і куплю новий у запас.

Коли ввечері повертався додому, то відмітив меншу просадку бортової напруги: якщо на старому генераторі з усіма увімкненими фарами та пічкою напруга китайським БЖ-USB з індикатором у прикурювачі показувалась 12.8...13.4 В, то зараз 13.2...13.8.

Toris

Сьогодні, 31 грудня 2021 року, у п'ятницю, після скороченого робочого дня зазирнув до гаража.

Проміряв напруги Сенсовича після заміни генератора 28 грудня та 4 діб простою після коротких поїздок та простоїв.

На акумуляторі до запуску двигуна манюній китайський цифровий мультиметр DT-181 показав 12,00 В.
Після запуску стартером двигун на прогрівочних 2000 об/хв, на акумуляторі показує 14,50...14,52 В, на генераторі 14,52...14,54 В, у прикурювачі USB-зарядка показує 14,4 В.
Оберти впали до 1500 об/хв - показує те ж саме.
Оберти впали до 1000 об/хв - показує те ж саме.
Увімкнув дальнє світло, ПТФ, аварійку, пічку на максимум - USB-зарядка показує 14,2 В.

Увімкнення вентилятора радіатора не чекав, уже зрозуміло, що напруга бортової електромережі на новому генераторі вища. Не знаю, чи радіти цьому, чи хвилюватись?

Romka

Вітання з обновами!
Звичайно радуватись, так працює генератор здорового авто!
В ПТФ, з часом, рекомендую поставити Філіпс +30%
Slavuta BRABUS 1.3L LPG 4

Toris

Дякую!
Саме такі філіпси купив і планував встановити, але ж провтикав і забувся їх прихопити до ангара майстра. :facepalm: Віддав їх наступного дня майстру, сказав встановити достойному клієнту. А собі куплю "екологічної" серії, якщо знайду, у них трохи нижча кольорова температура та триваліший ресурс при таких же показниках світла.

Romka

З всим погоджуюсь, але я спробував трохи ламп - філіпс +30 таки самі яскраві
Slavuta BRABUS 1.3L LPG 4

Toris

Про яскравість згідний. Але на штатну оптику я вже болт забив після усіх цих "цікавих дослідів" нормативів. Нормативне світло - до 70 км/год нашими страшними дорогами.

Завтра спробую підключити прожектори до бортової мережі і подивлюсь, як воно може бути.

Toris

#608
1. Прожектори не тулив - застудився.

2. 04 січня 2022 року, понеділок. Зателефонував майстер і сказав приїжджати, щоби розібратись з модулем бензонасосу. Прихопив запасний модуль, який подарував попередник. Дорогою до ангара прикупив пару товстих гумових відбійників на задні пружини, запасний клиновий ремінь генератора та прокладку (гумове кільце) у модуль бензонасосу.

3. Показометр бензину став мало показувати. Бак повний-повнісінький, а показує ледь більше половини баку. Тому почали з цієї проблеми.
У сенсоланосів доступ до модуля бензонасосу - під заднім правим пасажиром. Ледь добрались до модуля: попередник залив бітумний праймер, поверх - 2 шари вібри, потім наклеїв щось блискуче типу ізолону. Різали та відколупували міцним ножом. Рідний та запасний модулі поводяться однаково: у максимумах поплавка показометр не показує більше 55% баку і в мінімумі поплавка не падає нижче 20%. Показометр цікаво влаштований: при знятому реле бензонасоса вмикаємо запалювання і спостерігаємо за ледь помітним рухом стрілки. Після вимкнення запалювання стрілка стоїть нерухомо в останньому положенні. Як не гойдай авто, стрілка завжди показує щось наближене до реальності і не смикається. Замінили прокладку-кільце і зібрали модуль назад. Купу часу змарнували, щоби виявити, що проблема не у модулі бензонасосу. Буду колупати показометр. На крайняк перенесу внутрішній орган з рідного показометра.

4. Давно треба було замінити відбійники задніх пружин, "яйця" давно відпали. Майстер замінив. Тепер за задні пружини не переживаю. Виявив, що задні амортизатори мають етикетки Sachs. Сфоткати не здогадався, але тепер знаю причину м'якої поведінки Сенсовича.

Гонорар майстру з новорічним бонусом 400 грн. Вартість гумових виробів проясню завтра. Курс 27,40 грн. Пробіг 147308км.

drone

Цитата: Toris від 04 Січня 2022, 01:05:22
Показометр цікаво влаштований: при знятому реле бензонасоса вмикаємо запалювання і спостерігаємо за ледь помітним рухом стрілки. Після вимкнення запалювання стрілка стоїть нерухомо в останньому положенні. Як не гойдай авто, стрілка завжди показує щось наближене до реальності і не смикається.
При желании "успокаивающие" стрелку конденсаторы ставят хоть в жигули.
Больной c синдромом Дауна защитил диплом по истории Украины
"Картина мира вдруг начала сходиться,
Теперь у меня есть мнимая единица"

Toris

#610
1. Вчора, 05 січня 2022 року, в середу, після вечері надумався поставити новенькі лампи Філіпс у головні фари.  Після роботи у голові желе, але якось підмобілізувався та почав креативити. Трохи приліг під ноутбук, сотворив та порахував у табличці розміри, відсотки нахилу, швидкості та відстані. Погуглив, як люди роблять. Трієшники. У мене кращий та науковіший підхід. Запишався собою. Упіймав себе на думці, що ніби як уже переміг і не хочу нічого робити, воно вдома теж непогано. Дав собі віртуальний піджопник, пофоткав екран ноута і посунув до авто.

(тут поскладав фотки екрану)
Spoiler



[close]

...Знайти підходящу горизонтальну поверхню та чисту рівну вертикальну стіну біля поверхні, щоби там не було вуличного освітлення - то ще той квест! Будинки по стандартах мають навколо себе поверхню з нахилом 2...5° для водовідводу. Авто буде присідати сракою, хай трішки, але точно буде. Перед огорожами, як правило, або якась клумба, або тротуар, або ще який ганж, який заважає вимірам. Експерименти почав з будинку, потім знайшов нормальну світлу огорожу для пошуку та заміру яскравих плям.

Спочатку заміряв яскравість наявних ламп. З відстані приблизно 5 метрів найсвітліша пляма ближнього у кожній фарі давала ~2000 люкс. При замірах фари іншу фару прикривав ганчіркою. Потім у розкритих фарах повиймав лампи і дав їм остигнути 5 хвилин прямо в колодках. Замінив лампи новими. Погрів кілька хвилин. Такі ж 2000 люкс, зовсім не краще "старих" ламп. Йду в салон і починаю роздивлятись, що ж я таке зняв? Читаю маркування: Philips H4 12342XVG! Тобто це лампи Philips X-tremeVision G-force +130% з блакитним лаком для дальнього світла.

(тут поклав фотки лампи)
Spoiler


[close]

Виставив коректор максимально вгору, викруткою покрутив корекцію фар по висоті, виставив "щось таке" і порівняв галочки по горизонту. До речі, ланосячі фари можна налаштовувати хрестовою викруткою вертикально зверху, дуже зручно.

Подробиці експериментів не оприлюднюю. Скажу лише, що для нормальних дослідів треба нормальні умови, а саме: стабілізоване по напрузі живлення, закритий від атмосферних осадів світлонепроникний ангар з рівною горизонтальною поверхнею, вертикальною стіною нормально до морди автомобіля. Також треба порівняти тиск у шинах, правильно навантажити автомобіль реальними масами в робочих місцях (водій, пасажири, вантажі). Всього цього не було, тому максимальна точність геометричних замірів забезпечувалась вказівним пальцем, притиснутим в еталонній точці на поверхні ноги. :-D Нє ржать! А ще коли почав міряти нові лампи, увімкнувся вентилятор радіатора і фари видали у максимумі по 1600 люкс, що спричинило мені 5-секундну паніку. Нерви ні к чорту...

...Поки проводив експеримент, зверху моросила якась мжичка. Як повертався до гаража - так одразу погода покращилась, двірники вимкнув.

Сьогодні розпитався попередника: каже, що міняв лампи за рік до продажу, але вночі їздив дуже мало, тому лампи не встигли деградувати. Так і є, у морози на роботу він ходить пішки, а в гарну погоду їздить велосипедом. Маю тепер у запасі 2 супер-пупер модняві філіпсини по 400 грн за кожну штучку. Які світять так само, як і звичайні філіпсини по 90 грн/шт.

2. Поки займався лампами, помітив, що зворотній шланг розширювального бачка антифризу якийсь надто чорний та свіжий. Так і є: з тріщинки шланга біля соска бачка сочиться антифриз. Іншим кінцем шланг приєднаний до газового редуктора біля КПП внизу. Ланосячий бачок має два соска на зворотки, але другий шланг цілий і я не досліджував, куди він йде. Хоча, його також можна замінити, полюбе він не вчора ставився. Ці старі гумові вироби взагалі небезпечні: зовні ніби нічого собі та огого - а всередині що завгодно може бути. І ніби тканиною зовні обмотаний та має тримати деформацію - а дідька.

3. Сьогодні після роботи помив Сенсовича на мийці з піною, вклався у 55 грн. Протер зовні м'яким рушничком, просушив салончик на максимумі пічки та 4-й передачі дуйчика. Мороз зустрінемо у чистоті. Залишив авто у дворі. Ледь згадав, що треба перевірити задню дверку, бо не завжди закривається. Звернув увагу, що під час паркувального огляду авто увімкнулись древні славутські навички, які відпрацювались ще без гаража, але за Славутика згадав оце аж зараз. І ще катаюсь незалежно від того, гель у голові замість мізків чи не гель - на моторних навичках. Наявні ознаки кризи 5-річного водія, коли найвища аварійність. Згідно статистики, треба щось у голові змінювати і протриматись наступні два роки без аварій.


_Oleksandr_

Цитата: Toris від 06 Січня 2022, 21:38:21З відстані приблизно 5 метрів найсвітліша пляма ближнього у кожній фарі давала ~2000 люкс.
Чем меряли? Интересно померять свои.

Toris

Заміряв додатком Smart Luxmeter https://play.google.com/store/apps/details?id=kr.sira.luxmeter на Xiaomi Redmi 7A.
Однак я би не покладався на покази неповіреного пристрою. Заміряв виключно для порівняння "було-стало", тобто для виявлення відносних змін, а не абсолютних.

Toris

#613
1. Додав фото під спойлери до повідомлення про регулювання фар.

2. Викладаю фото передніх LED-габаритів вночі. Лампи Narva LED-T10 12V W2.1x9.5d 180744000.
Виявив наявність захисних ковпачків перед головними лампами.
Spoiler


[close]

На момент фотографування права лампа була трохи втоплена, тобто трохи вивалилась зі свого місця і тому на асфальті відсутній освітлений сектор перед габаритом. Лампа уже встановлена правильно.

Romka

От кожен хоче мати свої граблі, щоб по лобу лускати :P. Ціла тема є по автосвітлу...
Slavuta BRABUS 1.3L LPG 4